نوشته شده توسط : مینا
روش کاشت درخت گیلاس

روش کاشت درخت گیلاس

نحوه ی کاشت درخت گیلاس, شرایط نگهداری از درخت گیلاس

نگهداری و کاشت درخت گیلاس

 

گیلاس یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین میوه هاست. این میوه شیرین و آبدار، کوچک و در رنگ هایی از زرد تا سرخ مایل به سیاه است. هسته گیلاس بسیار سفت و کوچک است که دور آن را گوشت پوشانده است. فصل گیلاس اوایل تیر و اواخر اردیبهشت است. ارتفاع درخت گیلاس بین ۶ تا ۹ متر است.

گیلاس از تیره گلسرخیان و بومی مناطق جنوب شرقی اروپا و آسیای غربی است. گیلاس احتمالا از منطقه‌ای بین دریای سیاه و دریای خزر منشاء گرفته است. برخی از ارقام گیلاس خودناسازگار و دگر ناسازگار هستند و نیاز به ارقام گرده دهنده دارند. برای این منظور از از ارقام گرده دهنده به نسبت ۱ به ۹ و حتی نصف به نصف استفاده می شود. گیلاس Prunus avium به خانواده Rosaceae تعلق دارد.

 

گیلاس نیز مانند درخت هلو و گوجه دارای شاخه‌های کاذب میباشد که هنگام هرس باید حذف شوند. زیرا شاخه‌های کاذب یا شیفون فقط حاوی جوانه‌های زایشی بوده و در نوک شاخه جوانه رویشی دارند.

 

برای کاشت گیلاس، فضای کافی را لحاظ کنید. به طور کلی ۴ متر فضا بین درختان کوچک گیلاس باید برقرار باشد. اگر اندازه درخت گیلاس شما نرمال است، باید بین درختان دو برابر فاصله اعمال کنید. برای کاشت درخت گیلاس، از خاک با مواد مغذی فراوان و کیفیت عالی استفاده کنید. عمق گودال از اندازه توده ریشه درخت بیشتر نباشد.

 

خاک مناسب برای کاشت گیلاس

ریشه های درخت گیلاس سطحی و کم عمق است. برای کاشت درخت گیلاس نیاز به خاک خوب تا عمق ۱٫۵ متری دارید. بهترین نوع خاک، خاک لومی شنی است. چون شن زهکشی بسیار خوبی دارد. زهکشی برای درخت گیلاس اهمیت زیادی دارد. چون این درخت رطوبت زیاد را تحمل نمی کند. محل کشت آن نباید اسیدی باشد. بلکه باید قلیایی باشد. قلیایی و اسیدی کردن بیش از اندازه خاک موجب آسیب به گیلاس می شود.

 

کاشت درخت گیلاس,روش کاشت درخت گیلاس

شرایط نگهداری از درخت گیلاس

 

زمان کود دهی درخت گیلاس :

زمانی که درخت گیلاس شما میوه تولید کرد، تا زمان برداشت میوه ها صبر کنید و سپس به درخت خود کود بدهید.

 

آب و هوا درخت گیلاس :

گیلاس آب و هوای گرم و بدون بارندگی را در فصل رشد و اواخر فصل برداشت می پسندد و به سرمای مناسب در دوره استراحت نیاز دارد. نیاز سرمایی گیلاس حدود ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ دمای زیر ۵ تا ۷ درجه است. نور مستقیم خورشید حداقل ۶ تا ۸  ساعت برای این درختان ضروری است. در واقع نور آفتاب باعث شیرین شدن میوه های گیلاس می شود.

 

دمای مناسب برای کاشت درخت گیلاس :

تحمل سرمای درختان گیلاس در برابر سرمای زمستان حدود ۲۵- درجه سانتیگراد است و برای اینکه نیاز سرمایی این گیاه برطرف شود و بتواند به فعالیت گلدهی خود ادامه دهد می بایست در حدود ۵۰۰-۱۲۰۰ ساعت را در طی زمستان حتما در دمای زیر ۷ درجه بگذارند. به همین دلیل کاشت این گیاه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری یا امکان پذیر نیست و یا نتیجه خوبی در میوه دهی نخواهد داشت. زیرا در چنین مکان هایی نیاز سرمایی این درختان برطرف نمی شود.

 

آبیاری درخت گیلاس :

بارندگی در طول زمستان برای این درخت بسیار عالی است، بالعکس، باریدن باران در تابستان و در زمان برداشت برای آن مضر است، زیرا گیلاس گوشتی نرم دارد و احتمال دارد در اثر قطرات باران بترکند. از طرفی خشکی هم برای این درخت مضر است و خشکی خاک در تابستان می تواند به کاهش محصول دهی منجر شود. بنابراین در طول تابستان هر هفته دو تا سه مرتبه نیاز به آبیاری دارد، نیاز درختان بالغ و بزرگتر به آب کمتر است و می توان آن ها را یک بار در هفته آبیاری کرد.

 

روش تکثیر درخت گیلاس, خاک مناسب درخت گیلاس

روش کاشت درخت گیلاس

 

تکثیر درخت گیلاس :

درختِ گیلاس از دانه اش رشد می کند. یعنی‌‌ با همان هسته ی گیلاس رشد می کند. اگر تعدادی از این دانه ها را در باغ بکارید، سال بعد نهال های کوچکی از این گیاه را مشاهده می کنید؛ اما امروزه بسیاری از مردم این نهال ها را به صورت آماده از گلخانه ها تهیه می کنند. آن ها ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر ارتفاع دارند و چند سال طول می کشد تا بار بدهند.

شما می توانید شاخه های گیلاس را به درختان میوه دیگر پیوند بزنید.

 

کاشت درخت گیلاس : 

نهال گیلاس را در فصل بهار یا تابستان به باغ یا باغچه خود منتقل کنید. به احتمال زیاد ظرف یا گلدان نهالی که خریداری کرده اید از جنس تجزیه پذیر است و در خاک مرطوب به سرعت شکسته و تجزیه می شود و به ریشه ها اجازه می دهد که به راحتی از آن عبور کرده و در خاک گسترش یابند.

 

اما اگر این گونه نبود و گلدان نهالتان از جنس پلاستیک و ماده ای دیگر بود، نیاز است که آن را از گلدان خارج کنید و سپس آن ها را در خاک بکارید. حالا گودالی در خاک حفر کنید که سه برابر اندازه ریشه نهالتان عمق و پهنا داشته باشد؛ سپس مقدار زیادی کود یا کمپوست غنی به همراه خاک تازه درون آن بریزید.

 

اگر گلدانتان تجزیه پذیر (از جنس تورب یا زغال گیاهی است) شکست هایی را در آن ایجاد کنید تا به سرعت تجزیه شوند؛ سپس نهالتان را تا جایی که قبلاً درون خاک قرار داشته است، در خاک بگذارید (آن را عمیق تر نکارید)، حالا اطراف ریشه ها را با مخلوطی از خاک و کود گیاهی یا کمپوست پر کنید. خاک را در اطراف درختتان فشار داده و سفت کنید.

 

اگر در منطقه‌تان وزش باد زیاد است، در سال های اول زندگی نهال آن را به یک تیر چوبی عمودی ببندید تا صاف بماند و در اثر وزش باد آسیب نبیند.

به گیاهتان به خوبی و عمیقاً آب بدهید. آبیاری عمقی را مکرراً انجام دهید تا به ریشه های جدید اجازه رشد و گسترش دهید.

 

تکثیر درخت گیلاس بوسیله پیوند زدن:

انواع مختلفی از پیوند وجود دارد که نوع مورد استفاده آن بستگی به اندازه تنه درخت دارد و بهترین زمان پیوند حدوداٌ اوایل فروردین می باشد اگر تنه درخت شما به اندازه ضخامت یک مداد باشد می توانید از پیوند زبانه ای  و اگر ضخامت تنه به اندازه ۶ سانتیمتر استفاده کنید

 

بهترین آب و هوا برای نگهداری از درخت گیلاس,بهترین شرایط نگهداری از درخت گیلاس

روش تکثیر درخت گیلاس

 

پیوند جوانه درخت گیلاس :

برای پیوند جوانه گیلاس در اواخر بهار یا اوایل تابستان که بهترین زمان برای پیوند جوانه است شاخه ای که رشد کافی کرده است و سالم و بدون هرگونه بیماری ست انتخاب کنید شاخه ای که ضخامت آن حدود یک و نیم سانتیمتر باشد و سبز و جوانه آن قابل مشاهده باشد.

 

با استفاده از یک چاقوی تیز بدون این که جوانه را زخمی کنید از شاخه جدا کنید. سپس  برگ های ساقه را  با چاقوی تیز از وسط دمبرگ  هرس کنید شیاری به طول ۱۲ سانتیمتر روی شاخه ای که می خواهید روی آن پیوند بزنید ایجاد کنید مجددا ٌ شیاری به طول ۵ سانتیمتر به صورت افقی در بالای شیار ایجاد کنید.

 

به آرامی به کمک یک چاقویی که زیاد تیز نباشد پوسته را به آرامی باز کنید جوانه  پوست باز شده را ببرید و زیر آن را یک برش یک سانتیمتری بزنید و جوانه پیوندک را روی آن بچسبانید سپس بالا و پایین آن را با چسب نواری پیوند بچسبانید.تا در جای خود محکم شود.

 

تکثیر درخت گیلاس با قلمه:

برای تکثیر درخت گیلاس با قلمه، ابتدا قلمه ها را در آب ریشه دار کنید.

 

ته ظرفی را سوراخ کنید و درون آن به اندازه ۱۰ سانتیمتر خاک رس با مخلوطی از نیمی خزه اسفاگنوم با پیت ماس ونصفی پرلیت بریزید.

 

ساقه ای انتخاب کنید که دارای ۲-۴ برگ حاوی جوانه باشد. قلمه ای به اندازه ۱۰-۱۵ سانتیمتر از قسمت بالای جوانه قطع کنید.

 

همه برگ ها را تا ۴ سانتیمتر از انتهای قلمه جدا کنید. دو برش عمودی به اندازه ۳ سانتیمتری در دو طرف ساقه بزنید.

 

انتهای قلمه را حدود ۳ سانتیمتر داخل هورمون ریشه زایی بزنید و هورمون اضافی را تکان دهید.

 

با انگشت سوراخی در خاکی ایجاد کنید سپس قلمه را داخل آن قرار دهید و خاک دور آن را محکم کنید سپس آبیاری کنید تا کاملا ٌ مرطوب شود.

ظرف دارای قلمه را در محلی تاریک با دمای حدود ۱۵ درجه سانتیگراد قرار دهید و رطوبت آن را همیشه تامین کنید می توانید حداقل روزی دوبار با اسپری آن را مرطوب کنید.

 

بعد از حدود دو تا سه هفته قلمه را با ملایمت بیرون بکشید اگر مقاومت کرد یعنی ریشه زده است و می توانید آن را به گلدانی با ضخامت ۱۰ سانتیمتر خاک منقل کنید و کم کم ساعت های در معرض قرار گرفتن شرایط هوا و دمایی طبیعی را افزایش دهید تا به دمای بیرون عادت کند اما از قرار دادن در معرض مستقیم نور آفتاب تا چند هفته خودداری کنید.

 

هرس کردن درخت گیلاس:

مانند گیاهان دیگر، هرس کردن به تضمین سلامتی درخت گیلاس کمک می کند. این کار باید در اوایل بهار صورت بگیرد یعنی قبل از اینکه رشد درخت در سال جدید شروع شود.

 

درخت تان را به صورت سلانه هرس کنید. شاخه های مرده و یا ناسالم را از درخت جدا کنید. نواحی بیش از حد پر شاخه درخت را نیز هرس کنید؛ این کار موجب می‌شود تا هوا و نور خورشید به همه قسمت های درخت برسد و در نتیجه سلامت عمومی درختتان را تضمین می کند. همچنین می توانید برای شکل دهی به شاخه های درخت از هرس کردن استفاده کنید.

 

هرس سالانه درخت تان را کوچکتر و کنترل پذیر‌تر می کند.

 

آفات درخت گیلاس:

شپشک های گیاهی، لارو حشرات چوبخوار، مگس گیلاس و کنه تار عنکبوتی از جمله آفات گیلاس هستند.



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

بک لینک و رپورتاژ دائمی

رپورتاژ دائمی | خريد بک لينک فالو | بک لينک با کيفيت|بک لینک دائمی

 

بک لینک دائمی یا رپورتاژ دائمی یکی از روش های دریافت بک لینک بوده که می تواند بصورت پایدار به جایگاه سایت شما و بهبود در رتبه های جسجو گوکل و سایر موتور های جسجوگر کمک نموده و تاثیر بسزایی در سئو داشته باشد.

بک لينک دائمیبک لينک دائمی

شما هم مشکل افزایش رتبه در گوگل دارید؟

امروزه قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل میتواند کسب و کار شما را متحول کند. خوب است بدانید گاها حتی فقط یک رتبه نسبت به رقیب خود بالاتر بودن میتواند ماهانه میلیونها تومان سود بیشتری را نصیب شرکت شما نماید.

ما در شرکت عصر رایانه دارای یک تیم تخصصی بهینه سازی سایت و سئوی بسیار مجرب و با دانش به روز هستیم که امکان ارائه برترین خدمات در زمینه سئو از کوچکترین سایتها تا بزرگترین سایتهای تجاری را داریم.

اگر فکر میکنید کسب و کار شما جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو ندارد سرویسهای سئوی ما میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اگر شما هم از قدرت بک لینکها در سئو و رتبه گوگل اطلاع دارید، ما سرویسهای ویژه خرید بک لینک دائمی و رپورتاژ دائمی با کیفیت را به شما توصیه میکنیم.

بک لینک های ارائه شده توسط ما بصورت دائمی بوده و هرگز حذف نخواهند شد و شما نیاز به پرداخت ماهانه و … ندارید

رپورتاژ دائمیرپورتاژ دائمی

بک لینک چیست ؟

بطور کلی به هر لینکی که از خارج از سایت دریافت میکنید بک لینک گفته میشود .

قطعا دریافت بک لینک دائمی برای بهبود رتبه سایت در گوگل و سئو سایت بسیار موثر است . اما نکته قابل توجهی در  این موضوع هست :

همه وبمستران میدانند که منظور از بک لینک در حقیقت همان تبلیغاتی متنی هست که در ستون کناری سایتهای مختلف ( بیشتر مجله های خبری زرد و کم بازدید ) قرار میگرد و به سایت تبلیغدهنده لینک فالو میشود .

ایا خرید بک لینک و یا فروش بک لینک باعث پنالتی و جریمه نمیشود؟

اولین سوال وب مستران همیشه این بوده است که آیا خرید بک لینک باعث پنالتی و جریمه میشود؟

خیر اینگونه نیست و لینک گیری هنوز یک فاکتور مهم در راستای بهبود سایت و ارتقائ کلمات کلیدی برای هر سایتی میباشد!

پس چرا باید از لینک خریدن ترسید ؟

√ خرید لینک باید تخصصی باشد و یک متخصص توانایی انجام این کار را داشته باشد.

√ گرفتن لینک با کلمات کلیدی خود چالش های بسیار بزرگی دارد و هرگز خود این ریسک را نکنید.

خدماتی که ما ارائه میدهیمبه صورت تخصصی و به دست خودمان انجام می شود و از رباط ها و نرم افزار مختلف استفاده نمی شود .

در زیر شما می توانید پکیچ ها ما را مشاهده کنید

 

http://citywebmaster.ir/backlinks-reportage/



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

کتاب گنج باستان

مقدمه:

این مجموعه توضیحات جمع آوری شده به دلیل درخواستهای فراوان بعضی دوستان بوده است. از آنجایی که سوالات زیادی در مورد دفینه و اماکن باستانی در کشور عزیزمان برای افراد پیش می آمد تصمیم گرفتم اطلاعات به دست آورده خود را از کتابهای نایاب و کارشناسان باستان شناسی  به صورت مجموعه در آورم تا موجب تسهیل دسترسی علاقمندان به آن شود. این مجموعه شامل توضیحاتی در خصوص بعضی آثار و علائم در ایران می باشد. البته که با در دست داشتن این مجموعه نمیتوان به همه اطلاعات در این زمینه دسترسی داشت ولی تا حدودی سعی شده در مورد مهمترین و بیشترین آثار موجود در ایران توضیح داده شود. سعی شده است که با عکسهای مستند گرفته شده از بعضی مکانها مخاطب منظور نویسنده را راحتتر درک کند.

امیدوارم که این مجموعه مورد توجه همه علاقمندان به تاریخ باشکوه ایران قرار بگیرد

آثار:

۱-آثار نعل اسب: هر کجا که این آثار وجود دارد نشان تل خاکی است . که بستگی به کمانگی نعل اسب دارد .هر چه کمانگی بیشتر باشد . عمق بار بیشتر است و معمولا نعل اسب همراه با چند آثار دیگر است که همه یک منظور را می رسانند. و جهت را نشان میدهند و اگر تعداد نعل ها بیشتر باشد , فاصله کار بیشتر می شود . جایی که از نعل استفاده می شود . معمولا تله ندارد ولی متراژ بار اصلی بین ۶ تا ۸ متر است و سر بار آن در  ۲ الی ۳٫۵ متری قرار دارد که سربار معمولا خمره ای کوچک است و نشان بار اصلی در وسط تل است . در بیشتر مواقع سربار زیر خود سنگی قرار دارد که نعل روی آن حکاکی شده است ولی ممکن است گاهی اوقات اینگونه نباشد و باید سنگی به صورت ایستاده در کنار همان سنگ باشه نعل بر روی آن حکاکی شده است . وقتی غروب آفتاب به این سنگ ایستاده برخورد می کند باید جایی را که سایه سنگ به روی زمین تیغه میکند را حفر کرد .

۲-سنگ کاسه : معمولا در قدیم هر کجا که قبرستانی بود سنگی صاف در آن محل گذاشته میشد که از جنس سنگ رودخانه ای بود . این سنگ بزرگ و پهن بود و به آن سنگ مرده شور هم می گفتند در آن زمان جسد مرده ها را بر روی همان سنگ شستشو می دادند . در اکثر دهکده ها در گذشته ارباب یا خانی بود که پس از مرگ در همان قبرستان در قسمتی بالاتر از قبرهای دیگر دفن می شد و قبر او را به صورت تلی کوچک می ساختند ولی طوری درست میکردند که زیاد مشخص نباشد و برای او از نماد کاسه روی سنگ مرده شور حکاکی می کردند و بخشی از اموال آن شخص را در کنار جسد او به همراه دو کوزه آب و غذا دفن می کردند البته اگر شخص به همراه خانواده فوت می شد به صورت دسته جمعی در کنار هم دفن می شدند و به نماد سنگ کاسه می افزودند و به ازای هر یک نفر یک سنگ کاسه وجود داشت و فاصله سنگ مردشور تا قبر آن شخص از ۷ متر تجاوز نمیکرد اموال او را هم در متراژ ۲ متری , ۶۰ سانتی متر زیر جسد یا ۶۰ سانت سانت زیر پا در زیر سنگی مدفون میکردند . چون در آن زمان دزدان و غارتگران زیاد بودن و قبر ها میشکافتند و به آن دست برد می زدند برای گمراه کردن آنها بخشی از اشیاء را در کنار خود جسد میگذاشتند تا شخصی که قبر را میشکافت فکر کند که کل بار همین است و به همان بسنده کند . بعضی از سنگ کاسه ها هستند که در کنارشان کاسه های بسیار ریزی به صورت نقطه حکاکی شده است که منظور از این نقطه ها در کنار کاسه فاصله قبر تا کاسه را نشان میدهد و چیزی شبیح به کروکی منطقه ای است که قبر در آن قرار دارد . گودی هر نقطه نشان دهنده عمق بار است , هر یک سانتیمتر  یک گز یا یک متر به سمت پایین است .

 



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

طرح کارآفرینی آموزشگاه هنر های تجسمی

طرح کارآفرینی آموزشگاه هنر های تجسمی
 

 

 

 

 

 

 

طرح کارآفرینی آموزشگاه هنر های تجسمی
موضوع طرح : آموزشگاه هنرهای تجسمی ( طراحی، نقاشی، گرافیك، مینیاتور و خوشنویسی )

ظرفیت : ۸۰۰ هنر آموز در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در كلیه مناطق شهری كشور

سرمایه گذاری كـل: ۴۵/۱۶۷ میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: ۴۵/۱۷ میلیون ریال

سهم تسهیلات: ۱۵۰ میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: ۲۴ ماه

اشتغالزایی : ۹ نفر

مقــدمه :
عدم توجه كافی به مبحث آموزش هنر در نظام آموزشی كشور از یك سو و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان كه پیامد تعطیلات درازمدت مدارس و دانشگاهها در فصل تابستان است و از مهم ترین فرصت های دانش آموزان و دانشجویان به منظور كسب مهارت در رشته های هنری یا فنی به شمار می‌رود موجب احساس نیاز به فراگیری هنر ، به صورت خارج از برنامه رسمی آموزشی شده است . در این میان هنر های تجسمی جایگاه خاصی بین نوجوانان و جوانان داراست. به دلیل بومی بودن هنرهایی مانند خوشنویسی و نقاشی ایرانی ( مینیاتور ) ، اقبال عمومی برای فراگیری آنها در كنار هنرهای پایه ای مانند طراحی و نقاشی و گرافیك رو به افزایش و تزاید است .

آموزشگاههای هنری آزاد مراكزی هستند كه می‌توانند خلاء موجود در نظام آموزش و پرورش كشور در مورد آموزش مؤثر هنر را پر كرده و در این رهگذر گامی در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی بردارند.

طرح حاضر كه به احداث آموزشگاه هنرهای تجسمی با ظرفیت چهار كلاس برای آموزش هنرجویان در رشته های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، گرافیك و مینیاتور اختصاص دارد نیـز قادر است ضمن حصول به هدف فوق‌الذكر ، نقش مهمی در غنی سازی اوقات فراغت پس از ساعات اشتغال به تحصیل یا تابستانی دانش‌آموزان و دانشجویان بر عهده گیرد.

ضمن اینكه با اجرای این طرح در كنار دستیابی به بازده مناسب اقتصادی ، زمینه اشتغال نیروهای متخصص و هنر مند فراهم می‌گردد. همچنین این طرح دارای این قابلیت است كه در قالب تعاونی های بانوان به مرحله اجرا درآید.

سرمایه گذاری مورد نیاز طرح

الف – سرمایه ثابت

۱- مكان مورد نیاز طرح ، شامل یك باب ساختمان با كاربری اداری به مساحت تقریبی ۹۰ متر مربع می‌باشد كه ارزش رهن كامل (حصه ثابت ) آن معادل ۱۲۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

۲- تجهیزات :

ردیف شــرح تعداد هزینه واحد(هزارریال) هزینه (میلیون ریال)
۱

طرح کارآفرینی آموزشگاه هنر های تجسمی

 



:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا
 

 

 

 

 

 

 

طرح

 کارآفرینی آموزشگاه علوم کامپیوتر

موضوع طرح : خدمات آموزشی در زمینه علوم رایانه

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

سرمایه گذاری كـل: ۶۱/۴۶۷ میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: ۶۱/۴۷ میلیون ریال

سهم تسهیلات: ۴۲۰ میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: ۵/۱ سال
مـقـدمـه :
افزایش روزافزون كاربرد رایانه در عصر حاضر ، منجر به ورود آن به حریم زندگی روزمرة افراد شده است .چنانكه امروزه بكارگیری كامپیوتر در زندگی عادی تنها معطوف به زمانی نیست كه صرف كار با یك دستگاه رایانه شخصی می‌شود بلكه با استفاده از هر یك از وسایل الكترونیكی منزل یا محل كار یا حتی رانندگی با خودرو ، مشغول بكارگرفتن یك یا چند پردازنده هستیم.
با توجه به این مطالب اهمیت فراگیری صحیح علوم رایانه و شیوة بكارگیری این وسیله بیش از پیش فزونی یافته و به تبع آن آموزش علمی و كاربردی این علوم نیز مورد اقبال قابل توجهی واقع می‌گردد. از سوی دیگر افراد جویای كار در حال حاضر بطور فزاینده ای مواجه با فرصتهای شغلی‌ای هستند كه مستلزم تسلط و یا حداقل آشنایی با كاربرد كامپیوتر است. اهمیت این مطلب با در نظر داشتن تركیب سنی جوان جمعیت كشور و نیاز این افراد برای فراگیری نحوة كار با رایانه بمنظور جذب در بازار كار مشخص می‌شود. با توجه به كلیه این موارد ملاحظه می‌شود مراكز آموزشی علوم رایانه كه بتوانند این نیاز شهروندان را برآورده سازند مورد توجه افراد جامعه بوده و علاوه بر انجام فعالیت های آموزشی خواهند توانست سود قابل توجهی را عاید صاحبان خود سازند. ضمن اینكه با ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای فارغ‌التحصیلان دانشگاههادر رشته های علوم مهندسی ، بخصوص بانوان سهم بسزایی در رفع معضل بیكاری این قشر ایفا می‌نمایند.
سرمایه گذاری مورد نیاز طرح

الف – سرمایه ثابت
۱- مكان مورد نیاز طرح ، شامل یك باب ساختمان با كاربری اداری به مساحت تقریبی ۹۰ متر مربع می‌باشد كه ارزش هر مترمربع آن چهار میلیون ریال وهزینه كل خرید محل ۳۶۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.
۲- تجهیزات فنی :

ردیف شــرح تعداد هزینه واحد هزینه (میلیون ریال)

طرح کارآفرینی آموزشگاه علوم کامپیوتر

 



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

طرح کارآفرینی آموزشگاه زبانهای خارجی

طرح کارآفرینی آموزشگاه زبانهای خارجی
 
 

 

 

 

 

 

 

طرح 

کارآفرینی آموزشگاه زبانهای خارجی

موضوع طرح : خدمات آموزشی در زمینه زبان های خارجی

ظرفیت طرح : ۱۸۷۲ دانش آموز در سال ( معادل ۶۷۳۹۲ نفر-ساعت آموزشی )

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

سرمایه گذاری كـل: ۹/۴۴۲ میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: ۹/۴۲ میلیون ریال

سهم تسهیلات: ۴۰۰ میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: ۲ سال
مقدمــه :

رشد روزافزون سطح تحصیلات افراد جامعه ، باعث افزایش میزان استفاده از منابع مختلف علمی است. از دیگر سو ، حجم این منابع به حدی است كه نه تنها ترجمه و انتشار تمام آنها عملی نیست ، بلكه حتی در صورت ترجمه شدن این مطالب، مدت زمانی كه صرف ترجمه مطلب می‌شود ، باعث از دست رفتن تازگی آن مطلب می‌گردد. به همین دلیل آشنایی با زبان های خارجی، سهم بسزایی در سهولت استفاده از منابع علمی ، اعم از كتب و نشریات تخصصی و همچنین اینترنت دارد. ضمن اینكه تسلط به زبان های خارجی موجب استفاده سهل تر از نرم افزارهای عمومی و تخصصی رایانه ای را نیز فراهم می‌آورد.
نكته دیگری كه اهمیت یادگیری زبان های خارجی را دو چندان می‌كند ، یكپارچگی اقتصادی جهان است كه موجب افزایش حجم مكاتبات خارجی بازرگانی و سفرهای تجاری خارجی است. بدیهی است تسلط به زبان مورد استفاده در مذاكرات تجاری می‌تواند از بروز خطاهای سهوی پیشگیری نماید.
همچنین عدم تناسب آموزش زبان های خارجی در سیستم آموزش رسمی كشور با نیازهای افراد در محیط اجتماعی ، میل به شركت در كلاس های آزاد را كه آموزش كاربردی تری ارائه می‌كنند افزایش می‌دهد.
و در نهایت، « یادگیری هر زبان جدید، آغاز یك زندگی تازه است. » این جمله به تنهایی اهمیت یادگیری زبان های خارجی را بیان می‌كند.
اجرای این طرح ضمن اینكه پاسخی به نیاز اقشار مختلف جامعه برای یادگیری زبان های خارجی است، می‌تواند از بازدهی اقتصادی مناسبی نیز برخوردار بوده و همچنین زمینه ساز اشتغال نیروهای متخصص به خصوص در رشته زبان های خارجی گردد. علاوه بر آن با توجه به این كه طرح های آموزشی می‌توانند برای آموزش پسران یا دختران اجرا شوند، در اجرای این گونه طرح ها می‌توان از نیروی كار بانوان تحصیلكرده نیز استفاده نمود.

سرمایه گذاری مورد نیاز طرح

الف – سرمایه ثابت
۱- مكان مورد نیاز طرح ، شامل یك باب ساختمان با كاربری اداری به مساحت تقریبی ۹۰ متر مربع می‌باشد كه ارزش هر مترمربع آن چهار میلیون ریال وهزینه كل خرید محل ۳۶۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.
۲- تجهیزات فنی :

ردیف شــرح تعداد هزینه واحد هزینه (میلیون ریال)

طرح کارآفرینی آموزشگاه زبانهای خارجی



:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

طرح کارآفرینیآموزشگاه علمی آزاد

طرح کارآفرینی آموزشگاه علمی آزاد

 

 

 

 

 

 

 

طرح 

کارآفرینی آموزشگاه علمی آزاد

موضوع طرح : آموزشگاه علمی آزاد

ظرفیت طرح : ۱۲۴۸۰۰ ساعت‌آموزش – نفر

محل اجرای طرح : قابل اجرا در مناطق شهری سراسر كشور

سرمایه گذاری كـل: ۴۷۴ میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: ۵۴ میلیون ریال

سهم تسهیلات: ۴۲۰ میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: پانزده ماه

اشتغالزایی : پانـزده نفر
مقدمــه :

رشد سریع جمعیت در دهه های ۱۳۵۰ و ۶۰ موجب تغییر در ساختار جمعیتی كشور گشته است به گونه ای كه جمعیت ایران تبدیل به جوان ترین جمعیت در میان ملل جهان شده است. در عین حال این موضوع موجب بروز برخی مشكلات در ساختار اجتماعی مانند رشد بی‌رویه متقاضیان كار از سویی و جذب سهم عمده‌ای از بودجه كشور به امور جاری نظیر تامین بهداشت و آموزش همگانی از دیگر سو شده است كه این انر نیز به نوبه خود سبب افت در روند رو به رشد زیر ساخت های عمرانی و صنعتی و به تبع آن افزایش نرخ بیكاری شده است.
از دیگر سو خیل جمعیت جویای كار به منظور مقابله با معضل بیكاری ، روی به مدرك گرایی آورده و تنها راه اشتغال مناسب را در ادامه تحصیل و راهیابی به مراكز آموزش عالی یافته اند. در این رهگذر ، آزمون ورودی دانشگاههای كشور اهمیتی فزاینده یافته است ، به نحوی كه حساسیت زیاده از حد دانش‌آموزان و خانواده ها به این مساله موجب شده است عده زیادی افراد فاقد تخصص های مرتبط ، گام به وادی آموزش دروس برای داوطلبان آزمون سراسری نهند و در این میان به كسب منافع خود بپردازند.
با این اوصاف ، آموزشگاههای آزاد علمی می‌توانند ضمن استفاده از نیروهای تحصیلكرده و دارای صلاحیت، علاوه بر پاسخگویی به نیازهای آموزشی داوطلبان ، سهمی در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داشته و بازده مناسبی نیز از این فعالیت اقتصادی – فرهنگی ببرند. ضمن اینكه با افزایش نسبت دختران در میان داوطلبان ورود به دانشگاهها به بیش ازنیمی از كل داوطلبان، احداث آموزشگاههای آزاد علمی دخترانه در قالب تعاونی های بانوان دارای توجیه مناسب اقتصادی خواهد بود.
سرمایه گذاری مورد نیاز طرح

الف – سرمایه ثابت
۱- مكان مورد نیاز طرح ، شامل یك باب ساختمان با كاربری اداری به مساحت تقریبی ۹۰ متر مربع می‌باشد كه ارزش هر مترمربع آن چهار میلیون ریال وهزینه كل خرید محل ۳۶۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.
۲- تجهیزات فنی :

ردیف شــرح تعداد هزینه واحد هزینه (میلیون ریال)

طرح کارآفرینی آموزشگاه علمی آزاد



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

طرح کارآفرینی آموزشگاه ساخت گل چینی

طرح کارآفرینی آموزشگاه ساخت گل چینی
 

 

 

 

 

 

 

طرح 

کارآفرینی آموزشگاه ساخت گل چینی

موضوع طرح : آموزشگاه ساخت گل های مصنوعی ( چینی )

ظرفیت طرح : ۶۰۰ هنر آموز در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در مناطق شهری سراسر كشور

سرمایه گذاری كـل: ۲۹۱ میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: ۳۱ میلیون ریال

سهم تسهیلات: ۲۶۰ میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: چهارده ماه

اشتغالزایی : هفت نفر
مقــدمه :
عدم توجه كافی به مبحث آموزش هنر و كار دستی در نظام آموزشی كشور از یك سو و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان كه پیامد تعطیلات درازمدت مدارس و دانشگاهها در فصل تابستان است و از مهم ترین فرصت های دانش آموزان و دانشجویان به منظور كسب مهارت در رشته های هنری یا فنی به شمار می‌رود موجب احساس نیاز به فراگیری هنر ، به صورت خارج از برنامه رسمی آموزشی شده است . در این میان هنر های دستی نظیر ساخت گل، مجسمه و درختچه های مصنوعی جایگاه خاصی بین بانوان و دختران داراست.

آموزشگاههای هنری آزاد مراكزی هستند كه می‌توانند خلاء موجود در نظام آموزش و پرورش كشور در مورد آموزش مؤثر هنر را پر كرده و در این رهگذر گامی در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی بردارند.

طرح حاضر كه به احداث آموزشگاه ساخت گلهای مصنوعی چینی با ظرفیت دو كلاس برای آموزش هنرجویان در زمینه گلسازی و گل آرایی اختصاص دارد نیـز قادر است ضمن حصول به هدف فوق‌الذكر ، نقش مهمی در غنی سازی اوقات فراغت پس از ساعات اشتغال به تحصیل یا تابستانی دانش‌آموزان و دانشجویان بر عهده گیرد.

ضمن اینكه با اجرای این طرح در كنار دستیابی به بازده مناسب اقتصادی ، زمینه اشتغال نیروهای متخصص و هنر مند فراهم می‌گردد. همچنین با توجه به اینكه متقاضیان فراگیری این هنر عموما ، بانوان می‌باشند، این طرح دارای این قابلیت است كه در قالب تعاونی های بانوان به مرحله اجرا درآید.
سرمایه گذاری مورد نیاز طرح

الف – سرمایه ثابت
۱- مكان مورد نیاز طرح ، شامل یك باب ساختمان با كاربری اداری به مساحت تقریبی ۶۰ متر مربع می‌باشد كه ارزش هر مترمربع آن چهار میلیون ریال وهزینه كل خرید محل ۲۴۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.
۲- تجهیزات :

ردیف شــرح تعداد هزینه واحد هزینه (میلیون ریال)

طرح کارآفرینی آموزشگاه ساخت گل چینی



:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

طرح کارآفرینیآموزشگاه رانندگی

طرح کارآفرینی آموزشگاه رانندگی


















طرح کارآفرینی آموزشگاه رانندگی

موضوع طرح : آموزشگاه رانندگی

ظرفیت طرح : ۱۶۰۰ نفر هنرآموز در سال ( ده دستگاه اتومبیل آموزشی )

محل اجرای طرح : قابل اجرا در مناطق شهری سراسر كشور

سرمایه گذاری كـل: ۵/۹۲۰ میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: ۵/۱۰ میلیون ریال

سهم تسهیلات: ۸۲۰ میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: چـهارده ماه

اشتغالزایی : سیزده نفر
مقدمــه :
افزایش جمعیت، رشد شهر نشینی و تمایل به مهاجرت به شهرها موجب رشد بی رویه شهرها شده است و به تبع آن مسافت مسافرت های درون‌شهری شهروندان افزایش یافته و آنان را ناگزیر به استفاده از وسایل نقلیه موتوری نموده است. از دیگر سو، فرسودگی ناوگان محدود حمل و نقل عمومی موجب عدم تمایل افراد به استفاده از این گونه وسایل شده و موجبات استفاده وسیع تر از وسایل نقلیه شخصی را فراهم می‌آورد.

از طرف دیگر، با توجه به عدم وجود فرهنگ صحیح ترافیك در سطح كلانشهرها و رعایت نشدن آیین نامه رانندگی كه ناشی از ناكافی بودن آموزش عملی رانندگی پیش از صدور گواهینامه است، شاهد اتلاف وقت شهروندان در ساعات پرازدحام رفت و آمد هستیم كه منجر به تحمیل هزینه های بسیار سنگینی بر اقتصاد ملی می‌گردد.
علاوه بر این مطلب، رعایت نكردن اصول صحیح رانندگی، موجب شده است آمار تصادفات رانندگی ایران، بالاترین رتبه را در بین ملل جهان كسب كند. چنانكه مطابق آمار رسمی در سال ۱۳۸۰ بیش از هفده هزار نفر از هم میهنانمان در تصادفات رانندگی جان باخته اند.

مطالب فوق‌الذكر لزوم آموزش كامل و صحیح رانندگی برای متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی را آشكار می‌سازد. ضمن اینكه با توجه به تركیب جوان جمعیت كشور و تعداد زیاد این متقاضیان از یك سو و قوانین نوین اداره راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر آموزش اجباری رانندگی در آموزشگاهها برای صدور گواهینامه توسط این اداره و یا آموزشگاههای رانندگی از دیگر سو، بازده مناسب اقتصادی برای این فعالیت متصور است. همچنین با عنایت به نرخ بیشتر دختران در دوره های آموزشی این آموزشگاهها ، اجرای چنین طرحی در قالب تعاونی های بانوان دارای مزیت بیشتری خواهد بود.
سرمایه گذاری مورد نیاز طرح

الف – سرمایه ثابت
۱- مكان مورد نیاز طرح ، شامل یك باب آپارتمان با كاربری اداری به مساحت تقریبی ۵۰ متر مربع می‌باشد كه ارزش هر مترمربع آن چهار میلیون ریال وهزینه كل خرید محل ۲۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.
۲- تجهیزات فنی :

ردیف شــرح تعداد هزینه واحد هزینه (میلیون ریال)

 


:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

طرح کارآفرینی احداث باشگاه ورزشی

طرح کارآفرینی احداث باشگاه ورزشی

 

 

 

 

 

 

 

طرح 

کارآفرینی احداث باشگاه ورزشی

موضوع طرح : باشگاه ورزشی ( ورزشهای رزمی ) با ظرفیت پذیرش ۲۶۰۰ هنرجو در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در كلیه مناطق شهری كشور

سرمایه گذاری كـل: ۳/۳۱۳ میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: ۳/۳۳ میلیون ریال

سهم تسهیلات: ۲۸۰ میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: ۲۴ ماه

اشتغالزایی : ۷ نفر

مـقـدمـه :
تمایل روزافزون افراد جامعه به روش زندگی مدرن و ماشینی ، موجب ایجاد تغییراتی در امور روزمره گشته است. كاهش فعالیتهای فیزیكی از مهم ترین این تغییرات است كه عامل اصلی در افزایش نرخ ابتلا به بیماریهای گوناگون بالاخص امراض قلبی به شمار می‌اید. پرداختن به ورزش به منظور جبران این كاهش در فعالیت های روزانه می‌تواند تضمین كننده حفظ سلامت افراد باشد.

از دیگر سو ، با عنایت به اشتغال بكار بانوان در محیط خارج از منزل و قرار گرفتن آنان در محیط های شهری ایجاب می‌نماید كه بانوان از آمادگی جسمانی لازم برای گذران فعالیتهای روزمره و حتی دفاع از خود – در موارد مقتضی – برخوردار باشند. انواع ورزش های رزمی متداول در كشور با توجه به این عوامل ، مورد توجه این قشر از جامعه واقع گردیده است.

باشگاههای ورزشی در این میان محیط هایی هستند كه قادرند ضمن رعایت اصول علمی آموزش ورزش های رزمی در ضمن حفظ شئونات جامعه به این مهم بپردازند. در این راستا احداث چنین واحدهایی توسط بانوان علاوه بر دارا بودن توجیه اقتصادی مناسب راهی برای نیل به اهداف فوق الاشاره خواهد بود.

سرمایه گذاری مورد نیاز طرح

الف – سرمایه ثابت
۱- مكان مورد نیاز طرح ، شامل یك باب ساختمان با كاربری اداری دارای سالن به مساحت تقریبی ۳۰۰ متر مربع كه ارزش رهن كامل (حصه ثابت ) آن معادل ۲۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.
۲- تجهیزات و تاسیسات :

ردیف شــرح تعداد هزینه واحد هزینه (میلیون ریال)

طرح کارآفرینی احداث باشگاه ورزشی



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()