نوشته شده توسط : مینا
 

مقاله تاریخ، علم مطالعه گذشته است. این شامل مطالعه وقایع، افراد، مکان ها و ایده هایی است که در گذشته رخ داده اند. تاریخ به ما کمک می کند تا درک کنیم که چگونه به اینجا رسیدیم و چگونه می توانیم آینده را شکل دهیم.

تاریخ را می توان به روش های مختلفی مطالعه کرد. یک روش مطالعه تاریخ، مطالعه وقایع تاریخی است. این شامل مطالعه رویدادهای خاص، مانند جنگ ها، انقلاب ها و اختراعات است. یک روش دیگر مطالعه تاریخ، مطالعه افراد تاریخی است. این شامل مطالعه زندگی و کار افراد مهم در تاریخ است. یک روش دیگر مطالعه تاریخ، مطالعه مکان های تاریخی است. این شامل مطالعه مکان هایی است که وقایع مهم در آنجا رخ داده اند.

تاریخ می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم که چگونه به اینجا رسیدیم. مطالعه تاریخ می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم که چگونه فرهنگ، جامعه و سیاست ما شکل گرفته اند. مطالعه تاریخ همچنین می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم که چگونه جهان امروز شکل گرفته است.

تاریخ می تواند به ما کمک کند تا آینده را شکل دهیم. مطالعه تاریخ می تواند به ما کمک کند تا از اشتباهات گذشته درس بگیریم و تصمیمات بهتری برای آینده بگیریم. مطالعه تاریخ همچنین می تواند به ما کمک کند تا ایده هایی برای آینده ایجاد کنیم.

تاریخ یک علم مهم است. تاریخ به ما کمک می کند تا درک کنیم که چگونه به اینجا رسیدیم و چگونه می توانیم آینده را شکل دهیم. مطالعه تاریخ می تواند به ما کمک کند تا شهروندان بهتری باشیم و نقشی فعال در جامعه داشته باشیم.

در اینجا برخی از مزایای مطالعه تاریخ آورده شده است:

  • تاریخ می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم که چگونه جهان امروز شکل گرفته است.
  • تاریخ می تواند به ما کمک کند تا از اشتباهات گذشته درس بگیریم.
  • تاریخ می تواند به ما کمک کند تا ایده هایی برای آینده ایجاد کنیم.
  • تاریخ می تواند به ما کمک کند تا شهروندان بهتری باشیم.

اگر به مطالعه تاریخ علاقه دارید، منابع زیادی در دسترس شما هستند. می توانید کتاب بخوانید، فیلم ببینید، موزه ها را ببینید و در کلاس های تاریخ شرکت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

تولید فیلم OPP  جهت صنعت چاپ و بسته بندی

تولید فیلم OPP  جهت صنعت چاپ و بسته بندیتولید فیلم OPP  جهت صنعت چاپ و بسته بندی

فیلم OPP را می توان پلی اتیلن برای چاپ دو طرفه بر اساس opp در نظر گرفت که یکی از انواع مختلف فیلم پلاستیکی است. از خصوصیات بارز این نوع فیلم ها می توان به چند لایه بودن، نگهداری بهتر محصول، بالا بردن عمر کالا و از همه مهمتر جلوگیری از دستکاری محصولات و بسته بندی مواد غذایی اشاره کرد.

یکی از ویژگی های متمایز این فیلم ها مقاومت بالای آنها در برابر حرارت، روغن کاری، رطوبت، حلال ها و اسیدها است. بزرگترین کاربرد فیلم های BOPP را می توان در بسته بندی آب نبات و میان وعده، بسته بندی سیگار، به عنوان نوار و برچسب، بسته بندی محصولات نانوایی، بسته بندی تنباکو، پوشش پوشاک نوزاد، بسته بندی استریل و غیره یافت.

تامین انواع فیلم CPP – BOPP – BOPET

09136244545 همین حالا با ما تماس بگیرید

 

کاربرد فیلم BOPP در بسته بندی

فیلم BOPP محبوب ترین و پرکاربردترین فیلم چاپی در بسته بندی و نورد استفاده در لیبل های انعطاف پذیر برای انواع ظروف است که خوشبختانه در ایران تولید و با توجه به چاپگرهای فلکسو و گراور کیفیت آن به خوبی با نمونه های خارجی رقابت می کند.

با توجه به وجود صنعت نفت و تولید مواد اولیه برای تولید فیلم های بسته بندی، این محصول از ممنوعیت خارج شده و خیال مصرف کننده تا حدودی از نظر موجودی راحت است. اما به دلیل قیمت و نوسانات بالا تنها در سال 2019 شاهد افزایش حداقل 5 برابری قیمت فیلم های بسته بندی بودیم و به طور کلی قیمت BOPP نسبت به تولیدات اولیه دو برابر شد.

 

قیمت فیلم BOPP

بررسی دلایل نوسانات مداوم و گرانی فیلم‌های بسته‌بندی BOPP متاسفانه نشان می‌دهد که وجود صنعت پتروشیمی فعلی و قوی برخلاف تصور عموم منجر به تامین پایدار مواد اولیه نمی‌شود. ثبات قیمت برای تولیدکنندگان فیلم بسته بندی و وجود کارخانه های تولیدی و چاپخانه ها نیز کار را برای صاحبان این صنعت آسان نکرده است.

 

ویژگی های فیلم بسته بندی Bopp

1- بسته بندی همه کاره و انعطاف پذیر

یکی از مهمترین جنبه های بسته بندی، سازگاری و انعطاف پذیری آن است.

2- کاهش هزینه فیلم بسته بندی BOPP

یک تولید کننده معتبر باید بسته بندی را انتخاب کند که با اندازه یک محصول خاص مطابقت داشته باشد.

3-استفاده مجدد از فیلم BOPP در بسته بندی آسان

هر بسته پس از باز شدن باید به راحتی بسته شود.

4- مطابق با محیط زیست

بسته بندی باید مطابق با استانداردهای بازار تولید شود و پایداری لازم را داشته باشد.

 

تامین انواع فیلم CPP – BOPP – BOPET

09136244545 همین حالا با ما تماس بگیرید

 

 

شرکت های بزرگ تولید کننده فیلم های bopp در ایران

1. پل فیلم

گروه پل فیلم به عنوان اولین تولید کننده فیلم BOPP در ایران از سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرد و همواره در جهت تولید محصولات مختلف با کیفیت بالا و ارائه راهکارهای موثر به مشتریان خود گام برداشته است.

این گروه با داشتن سه دستگاه تولید BOPP با ظرفیت مجموع 66000 تن در سال بزرگترین تولید کننده فیلم BOPP در ایران است که علاوه بر تامین بازار داخلی با فیلم BOPP، همواره یکی از شرکت های پیشرو در جهان و حوزه صادراتی این محصولات قدم برداشت.

در طول سال 2017، گروه پل فیلم خط تولید پلی استر BOPET را با ظرفیت 39000 تن در سال، در راستای اهداف رشد و تقاضای مشتریان راه اندازی کرد.

محصولات پل فیلم با ضخامت های 10 تا 80 میکرون BOPP و از 8 تا 150 میکرون BOPET برای بسته بندهای انعطاف پذیر، لمینیت یا کاغذ و مقوا، لیبل و سایر کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

چشم انداز این شرکت با پشتیبانی نیروی انسانی خلاق، با تجربه و دانش محور، به جایگاه یک شرکت بزرگ جهانی در زمینه راه حل های بسته بندی انعطاف پذیر نوآورانه دست خواهد یافت. تولید و ارائه محصولات و خدمات برتر در سراسر جهان با تمرکز بر نوآوری و راه حل های بسته بندی خلاقانه و ایجاد ارزش پایدار برای مشتریان و نامزدهای کلیدی یکی از ماموریت های شرکت پل فیلم است.

محصولات پل فیلم در زمینه بسته بندی انعطاف پذیر شامل طیف وسیعی از فیلم های بسته بندی مانند فیلم‌های شفاف، مات، فولادی، متالایز، سفید و متالایزه‌شده BOPP و  فیلم‌های شفاف، مات، سفید، متالایزه‌شده BOPET و اصلاح‌شده شیمیایی برای بسته‌بندی انعطاف‌پذیر، درپوش و بسته‌بندی برای صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین این شرکت فیلم های ویژه ای مانند ALOX، فیلم بسته بندی مارگارین و فیلم هایی با محدودیت دمای دوخت بسیار پایین برای دستگاه های کادویی تولید می کند.علاوه بر این لیبل بطری گرد برای استفاده در دستگاه های بسته بندی پرسرعت با ظاهری شفاف و پوسته متالایز از محصولات پل فیلم محسوب می شود.

فیلم های لمینیت با کاغذ پل فیلم با خاصیت آنتی استاتیک مناسب برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار روی سطح در این شرکت طراحی شده اند. این فیلم ها برای تولید کارت ویزیت، کاتالوگ، جعبه هدیه و کاربردهای مشابه مناسب هستند.

از قابلیت های منحصر به فرد پل فیلم می توان به فیلم های BOPET مقاوم در برابر درجه حرارت بالا برای تولید ورقه های طلا و نقره و همچنین الیاف پلی استر برای تولید پارچه و فیلم BOPET با ضخامت های مختلف برای تولید زرق و برق استفاده کرد.

گروه پل فیلم همواره سعی در ارائه محصولات در بالاترین سطح کیفی داشته و با سالها تجربه در زمینه مدیریت منابع سعی در بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی در منابع طبیعی دارد. در این راستا این گروه موفق به اخذ گواهینامه های «سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001» و «سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت OHSAS 18001» شده است.

پل فیلم همچنین برای جلب رضایت مشتری از طریق استفاده از مواد اولیه مورد تایید تماس غذایی در محصولات مرتبط با صنایع غذایی و کنترل کیفیت مستمر اقداماتی را انجام داده و تمامی محصولات مطابق با استاندارد ایران، FDA و اتحادیه اروپا و طبق قوانین سلامت سازگار هستند.

تامین انواع فیلم CPP – BOPP – BOPET

09136244545 همین حالا با ما تماس بگیرید

 

 

2-پوشینه

یکی از اولین مجموعه ها در صنعت چاپ و بسته بندی بازرگانی کاظمی نژاد بود. این شرکت بین سال های 1375 تا 1378 محصولات خود را از کشورهای مختلف اروپایی وارد می کرد. در زمانی که صنعت بسته بندی در مسیر رشد خود قرار داشت، تمام فیلم های بسته بندی وارداتی بودند و با روشن شدن اولین محصولات کارخانه پوشینه، تحول بزرگی در بازار صنعتی به وجود آمد. محصولات تولیدی کیفیت بالاتری نسبت به محصولات وارداتی داشتند و با قیمت بسیار ارزان تری به فروش می رسیدند. بنابراین مجموعه پوشینه توانست بخش بزرگی از بازار بسته بندی و چاپ را به خود اختصاص دهد.

تولیدات شرکت پوشینه شامل CPP متالایز، OPP متالایز، CPP شفاف ، OPP شفاف، OPP مات، OPP صدفی و لیبل IML است.

کارخانه های تولیدی این مجموعه واقع در ابهر با استفاده از جدیدترین دستگاه های بروکنر آلمان توانستند جایگاه خود را در بازار منطقه حفظ کنند. در سال های بعد با گسترش بازار مجموعه جدیدی به نام چاپ الگو (چاپ نمونه) شروع به کار کرد. چاپ نمونه یکی از اولین کارهای چاپی آذربایجان شرقی بود.

در حال حاضر این شرکت با سابقه چندین ساله و کادری مجرب به فعالیت خود ادامه می دهد و فیلم های BOPET، CPP، BOPP و غیره را در شمال غرب کشور تامین می کند.

موفقیت محصول در بازار رقابتی این روزها منوط به سرمایه گذاری مستمر در واحد تحقیق و توسعه است که در این راستا تیم تحقیق و توسعه بر طراحی محصولات جدید با توجه به نیاز بازار تمرکز دارد و در این زمینه، از آزمایشگاه ها و تجهیزات تخصصی استفاده می کند.

علاوه بر این، پوشینه از نزدیک با مشتریان خود همکاری می کند تا به آنها کمک کند محصولات نهایی مناسب تری را با هزینه کمتر تولید کنند. این شرکت با هدف شناسایی روندهای فعلی بازار در بسته بندی انعطاف پذیر و فناوری در ارتباط مستمر با موسسات تحقیقاتی و سازمان های فنی مرتبط است.

 

3- سپهر پلیمر سپاهان

شرکت سپهر پلیمر سپاهان جهت ارتقای کیفیت محصول و برآورده ساختن انتظارات مشتریان با استفاده از آخرین دانش، اقدام به تولید فیلم های پلی استر (BOPET) با مجوزهای گرید غذایی و بهداشتی در کاربردها و ضخامت های مختلف از 8 تا 75 میکرون می نماید.

تکنولوژی این فیلم دارای کاربرد و ویژگی های متفاوتی است که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:

فیلم پلی استر BOPET برای چاپ وبسته بندی و لمینت در مقایسه با فیلم های دیگر پلی استر (BOPET) شفافیت و براقیت بالایی دارد و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ضخامت از جمله مزیت هایی است که توسط صنعت چاپ دیده شد. خواص فیزیکی این فیلم کیفیت چاپ محصولات بسته بندی را بهبود می بخشد و آن را از سایر فیلم های بسته بندی متمایز کرده و رقابت را افزایش می دهد.

مقاومت حرارتی بالای فیلم پلی استر (BOOPET) علاوه بر ایجاد درزهای یکنواخت و بدون درز، استحکام و سرعت درزها را با روش آب بندی حرارتی در فیلم لمینت شده با پلی استر افزایش می دهد.

فیلم CPP دارای شفافیتی شبیه  فیلم PP بوده و مقاومت بالایی در برابر پارگی و آسیب فیلم دارد. فیلم CPP در صنعت چاپ و بسته بندی مانند محصولات غذایی که نیاز به تازگی و محافظت بالایی دارند استفاده می شود.

این امر تاثیر مستقیمی بر کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری خواهد داشت. فرآیند آماده سازی سطح روی فیلم پلی استر با فرآیندهای الکتریکی (تصویر با کرونا) و شیمیایی (پوشش شیمیایی) انجام می شود که در فرآیند لمینیت فیلم پلی استر با سایر فیلم ها و قدرت چاپ، کیفیت چسبندگی و استحکام بسیار خوبی دارد. همچنین در فرآیند دوخت سرد (درزبندی سرد) از فیلم پلی استر بهتر از همان فیلم استفاده شود.

با تشکر از جناب مهندس حامد ایرانپور بنیانگذار وب سایت چاپ آموز



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

برای اینکه ماشین به درستی کار کند، باید هر چند وقت یک بار روغن ترمز آن را عوض کرد، اگر روغن ترمز ماشین با توجه به مسافتی که می پیماید هر چند مدت یک بار عوض شود، هیچ مشکلی برای ماشین به وجود نمی آید.

بحث روغن ترمز عوض کردن ماشین هم یکی از نکات ضروری در رانندگی است، چرا که همین نکات ریز یکی از سوالاتی است که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی از شما روی کاغذ پرسیده می شود

 

ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم، که چند مدت یک بار باید روغن موتور را عوض کرد، پس با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید و بهتر بتوانید به نمونه سوالات این چنینی در آزمون راهنمایی و رانندگی پاسخ دهید.

 

روغن ترمز ماشین چیست؟

روغن ترمز یک روغن هیدرولیک می باشد که در سیستم های ترمز ماشین به کار می رود، از روغن ترمز برای کارایی هر چه بهتر ماشین استفاده می شود، تا ماشین به خوبی حرکت کند، به موقع عوض کردن روغن ترمز ماشین یکی مهمترین نکات رانندگی است.

 

عوض کردن روغن موتور ماشین چه ضرورتی دارد؟

برای اینکه ماشین حرکت کند در مرحله اول نیاز به کشیدن ترمز دارید، برای اینکه ترمز در ماشین راحت تر عمل کند و دچار گرفتگی نشود، هر چند مدت یک بار باید روغن ماشین را عوض کرد تا هنگامی که در مسیر در جاده ها حرکت می کنید هیچ مشکلی برای ماشین پیش نیاید و با خیال راحت رانندگی کنید.

 

این موضوع در کتاب آیین نامه با ذکر مثال زیاد مطرح شده، و می توان گفت یکی از سوالاتی که همیشه در آزمون آیین نامه مطرح می شود، همین سوال مربوط به عوض کردن روغن موتور می باشد، این موضوع مهمی است که هر چند مدت یک بار باید روغن موتور را عوض کرد.

 

در رابطه با عوض کردن روغن موتور ماشین خود به دو نکته ای که در زیر بیان می شود، دقت داشته باشید؛

 

روغن ترمز ماشین را با توجه ماشینی که دارید عوض کنید، نمایندگانی که در سطح شهر روغن ترمز ماشین را عوض می کنند اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند، شما می توانید از آنها در این رابطه کمک بگیرید.
از روغن های استاندارد و مناسب استفاده کنید و از روغن های که ترکیبی هستند و کیفیت خوبی ندارند، ولی ارزان هستند به هیچ وجه استفاده نکنید چون خیلی زود باعث بروز مشکل جدی در ماشین می شود.
کیفیت روغن ترمز ماشین

به موقع عوض کردن روغن ترمز و همچنین کیفیت روغن ترمز یک مساله مهم در قوانین راهنمایی و رانندگی است، بیشتر کشورها از جمله آمریکا به این نکته خیلی اهمیت می دهند، و برای شهروندان این کشور مهم است که از چه روغن برای ترمز ماشینشان استفاده کنند، تا حدی که انجمن هایی در این کشور گرد هم آمده اند و استاندارد بودن روغن ترمز  و قوانین مربوط به عوض کردن روغن ترمز را در مدت های مشخص برای ماشین  تعیین می کنند.

 

یکی از همین استانداردها  رطوبت هوا و دما می باشد، به استانداردهای از قبیل DOT3وDOT4  که  روی بطری روغن ترمز نوشته شده است، حتما دقت داشته باشید.

 

چند مدت یک بار باید روغن ترمز ماشین را عوض کرد؟

دقت داشته باشید که برای عوض کردن روغن موتور، باید به مسافت های که ماشین طی می کند توجه داشته باشید، هر ماشین با هر کارکردی که داشته باشد نیاز ضروری دارد که هر چند مدت یک بار روغن ترمز آن عوض شود، این مساله در کتاب آموزش آیین نامه زیاد مطرح شده تا شما به ضرورت این نکته دقت داشته باشید، در کتاب آموزش راهنمایی و رانندگی ذکر شده است، که پس از طی کردن مسافت ۳۰هزار کیلومتر   روغن ترمز ماشین خود را عوض کنید و برای مطمئن شدن این زمان به دفترچه راهنمای ماشین خود هم مراجعه کنید.

 

 

نکته قابل توجه

درست است که در کتاب آیین نامه این موضوع ذکر شده است، که پس از طی کردن مسافت۳۰هزار کیلومتر، روغن ترمز ماشین خود را عوض کنید، ولی در بعضی از مواقع اگر رطوبتی وارد سیستم ترمز ماشین شما  شده باشد باید زودتر اقدام به عوض کردن روغن ترمز کنید.

 

چه نکاتی را باید در زمان عوض کردن روغن ترمز ماشین رعایت کنید؟

۱-تعویض روغن ترمز در همه ماشین ها یکسان نیست و هر ماشینی با توجه به مسافتی که می پیماید، زمان مشخصی برای عوض کردن روغن ترمز خود دارد

 

۲-بعد از هر بار عوض کردن روغن ترمز، میزان کار کرد ماشین خود را چک کنید تا به طور دقیق بدانید کی باید دوباره روغن ترمز موتور خود را عوض کنید

 

۳-زمان عوض کردن روغن ترمز ماشین شما بستگی به میزان مسافتی دارد که ماشین شما در طول زمان می پیماید، طول عمر روغن ترمز شما با توجه به مسافت طی شده مشخص می شود.

 

کلام آخر

از دیگر نمونه سوالاتی که همیشه در آزمون آیین نامه پرسیده می شود، این است که چند مدت یک بار باید روغن ترمز ماشین را عوض کرد، اهمیت این موضوع بسیار مهم می باشد، چرا که همیشه این سوال مطرح می شود.

 

می توان گفت مسافت با طول عمر ترمز ماشین رابطه نزدیکی دارد، هر چقدر ماشین مسافت بیشتری را در طول زمان طی کند باید زود به زود روغن ترمز ماشین را عوض کرد.

 

پس به این موضوع دقت داشته باشید و روغن ترمز ماشین خود را به موقع عوض کنید تا هیچ گونه مشکلی برای ماشین شما پیش نیاید و با خیال راحت بتوانید به مسافرتهای راه دور بروید.

 

 

منبع:

https://testdrive-iran.ir/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%af%d8%aa-%db%8c%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

جزوه و قبولی مدرک تضمینی EPT , Tolimo توسط گروه دکتر اباصلتیان

در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین موسسات زبان انگلیسی در آزمون های زبان دفاع دکتری را به شما معرفی کنیم.

گروه دکتر اباصلتیان با شروع فعالیت از سال ۱۳۹۱ به صورت تخصصی درآزمون های زبان دکتری و آمار قبولی بسیار بالا را می توان به عنوان مرجعی برای حل مشکل و قبولی داوطلبان در آزمون های زبان دکتری از قبیل آزمون های EPT, MSRT, UTEPT, TOLIMO, MHLE, بسندگی اصفهان و آزمون های بسندگی سایر دانشگاه های کشور معرفی کرد.

بهره مندی از برترین اساتید کشوری تخصصی آزمون های دکتری به سرپرستی دکتر اباصلتیان، ارائه جزوات خاص و ویژه جهت قبولی تضمینی امتحان را می توان از ویژگی های دیگر گروه آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی دکتر اباصلتیان نام برد.

همچنین این گروه پشتیبانی کامل از شما تا قبولی و گرفتن مدرک زبان را انجام داده و خود را متعد به حل مشکل شما می دانند.

لازم به ذکر است سایر آزمون های زبان انگلیسی بین المللی از قبیل IELTS , TOEFL , GRE نیز توسط گروه دکتر اباصلتیان ارائه میشود. بازدید کنندگان و تعقیب کنندگان وب سایت ما می توانند از جهت اطلاعات بیشتر با مسئول اراتباط با مشتریان این گروه تماس گرفته و یا از لینک های زیر بازدید کنند.

برای آشنایی با گروه زبان دکتر اباصلتیان اینجا کلیک کنید

http://abasaltian.com/em/

برای آشنایی با سایر آزمون های  زبان تحت پوشش گروه اینجا کلیک کنید.

http://abasaltian.com/cv-%db%8c%d8%a7%d8%b1/

صفحه اول سایت گروه دکتر اباصلتیان

www.Abasaltian.Com

 

 

آشنایی و شناخت آزمون EPT

یکی دیگر از آزمون‌هایی که شما احتمالاً دغدغه موفقیت در آن را دارید یا در آینده خواهید داشت، آزمون EPT است. این آزمون لازمه ورود به مقطع دکتری برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است. جالب است بدانید افراد متفرقه حق شرکت در این آزمون را ندارند و فقط متقاضیان مقطع دکتری می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند. مدرک این آزمون تنها مورد تأیید دانشگاه آزاد اسلامی است و برای دانشگاه‌های دیگر کارایی ندارد.

این آزمون تقریباً هر ماه برگزار می‌شود. حد نصاب برای قبولی در این آزمون کسب نمره ۵۰ از ۱۰۰ است و در پاسخ‌دهی نمره منفی وجود ندارد. مدرک آن دو سال معتبر بوده و زمان آزمون ۱۴۰ دقیقه است. اگر شما برای موفقیت سه آزمون EPT , MSRT , دولینگو و به‌خصوصEPT  دچار مشکل شده‌اید یا تصمیم گرفتید به‌صورت جدی شروع به مطالعه کنید، گروه آزمون های زبان دکتر اباصلتیان همراه شماست

 

آشنایی و شناخت آزمون EPT 

آشنایی و شناخت آزمون EPT

نیم ‌نگاهی به آزمون MSRT

شما برای ورود به مقطع دکتری به یک مدرک زبان معتبر نیاز دارید تا سطح تسلطتان به زبان انگلیسی را نشان دهد. این مدرک باید معتبر بوده و برای دانشگاه محل تحصیل شما مورد پذیرش باشد. یکی از مدارک زبانی که در همه دانشگاه‌های ایران در مقطع دکتری قابل ‌قبول واقع شده، مدرک زبان حاصل از آزمون MSRT است.

این آزمون در حقیقت همان آزمون MCHE بوده که از طرف اداره بورسیه و مهاجرت دانشجویان با اسم جدید ارائه شده است. این آزمون برای دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور و متقاضیان دکتری همه دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه‌های تحت‌نظر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های آزاد اسلامی کاربردی است.

مزیت این آزمون نسبت به تافل و آیلتس این است که ساده‌تر بوده و هزینه کمتری را شامل می‌شود. حد نصاب قبولی ۷۰ از ۱۰۰ بوده و با کسب ۷۵ درصد نمره تا یک سال از شرکت در آزمون محروم خواهید شد. اما نگران نباشید. موفقیت سه آزمون EPT , MSRT , دولینگو تخصص گروه دکتر اباصلتیان است. با گروه آزمون های زبان دکتر اباصلتیان قطعاً بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد

موفقیت سه آزمون EPT , MSRT

 

قبولی تضمینی آزمون MHLE وزارت بهداشت با گروه آزمون های ملی و بین المللی زبان دکتر اباصلتیان

این آزمون زبان دکتری ویژه دانشجویان داوطلب شرکت در کلیه دوره‌های علوم پزشکی دانشگاه‌های دولتی است. MHLE را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌کند. بعد از قبولی در این آزمون, برای داوطلب گواهی صادر خواهد شد که تا دو سال اعتبار خواهد داشت. این آزمون مخصوص افرادی می‌باشد که قصد ادامه تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی داخل و اعزام به خارج از کشور را دارند.

اگر داوطلبان گروه علوم پزشکی تنها قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های سراسری را داشته باشند بهتر است درMHLE شرکت کنند چرا که محتوای لغات و متون آزمون تقریبا در تمامی بخش‌ها، تخصصی این حوزه است و داوطلبان آشنایی بیشتری با آنها دارند. اما اگر شرکت در آزمون دکترای هر دو دانشگاه دولتی و آزاد در برنامه آنها قرار دارد باید به سراغ MSRT بروند چرا که دانشگاه آزاد مدرک MHLE را نمی‌پذیرد. البته یک مزیت دیگر MSRT نسبت به MHLE نیز تعداد دفعات برگزاری بیشتر آن در طول سال است که شانس داوطلبان را کسب نمره قابل افزایش می‌دهد.

قبولی تضمینی آزمون MHLE

 

نیم ‌نگاهی به آزمون MSRT

شما برای ورود به مقطع دکتری به یک مدرک زبان معتبر نیاز دارید تا سطح تسلطتان به زبان انگلیسی را نشان دهد. این مدرک باید معتبر بوده و برای دانشگاه محل تحصیل شما مورد پذیرش باشد. یکی از مدارک زبانی که در همه دانشگاه‌های ایران در مقطع دکتری قابل ‌قبول واقع شده، مدرک زبان حاصل از آزمون MSRT است.

این آزمون در حقیقت همان آزمون MCHE بوده که از طرف اداره بورسیه و مهاجرت دانشجویان با اسم جدید ارائه شده است. این آزمون برای دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور و متقاضیان دکتری همه دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه‌های تحت‌نظر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های آزاد اسلامی کاربردی است.

مزیت این آزمون نسبت به تافل و آیلتس این است که ساده‌تر بوده و هزینه کمتری را شامل می‌شود. حد نصاب قبولی ۷۰ از ۱۰۰ بوده و با کسب ۷۵ درصد نمره تا یک سال از شرکت در آزمون محروم خواهید شد. اما نگران نباشید. موفقیت سه آزمون EPT , MSRT , دولینگو تخصص استاد گرامی دکتر اسلامی است. با گروه آزمون های زبان دکتر اباصلتیان قطعاً بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد.

سه آزمون EPT , MSRT , دولینگو

با ۱۰ دقیقه مشاوره تلفنی رایگان از ۱۰ سال تجربه و تخصص گروه آزمون های زبان دکتر اباصلتیان در حل مساله و مشکل قبولی تضمینی و کسب مدرک زبان دفاع دکتری خود استفاده کنید:       تماس فوری با ۰۹۳۸۷۷۰۸۰۲۵



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

آهنگ جدید سینا درخشنده به نام پر و بال من شدی یه جورایی همرو پروندم خدایی

در این ساعت می توانید آهنگ جدید هنرمند کشورمان را به نام با دو کیفیت متفاوت دانلود کنید.

سوین موزیک مفتخر است که آهنگ پر و بال من شدی یه جورایی همرو پروندم خدایی را از سینا درخشنده برای شما عزیزان آماده کرده است و می توانید در پایین همین صفحه این آهنگ را به صورت آنلاین گوش بدهید.

دانلود اهنگ پر و بال من شدی یه جورایی همرو پروندم خدایی سینا درخشنده

شما را به شنیدن آهنگ زیبای پر و بال من شدی یه جورایی همرو پروندم خدایی دعوت می کنیم

 

متن آهنگ پر و بال من شدی یه جورایی همرو پروندم خدایی سینا درخشنده

پر و بال من شدی یه جورایی همرو پروندم خدایی
به جز تو که ثابتی واسم تو قلبم نیست رد پایی
تو آرامش منی قلبم نشستی توی دلم کم کم
تورو دارم دنیارو دارم دل منو بردی یارم
آخه دلبر منی جایی نری و تو که میدونی مال منیو
زندگی من دیگه شدی و جون دلمی …
آخه دلبر منی جایی نری و تو که میدونی مال منیو
یهو اومدی دلو بردی و واسه خودمی …

.:: سـوین موزیک ::.

نیمه ی گمشدمی آی همیشگیم اومدی توی زندگیم
یهو شدی کل زندگیم …
کم ببر دل منو جاییم نرو گرفتی تو قلب سادمو
ببین شدی تنها یارمو …
آخه دلبر منی جایی نری و تو که میدونی مال منیو
زندگی من دیگه شدی و جون دلمی …
آخه دلبر منی جایی نری و تو که میدونی مال منیو
یهو اومدی دلو بردی و واسه خودمی …

.:: Sevin-Music.com ::.

 



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

راهنمایی کلی برای خرید کنسول بازی

کنسول‌های بازی برای رسیدن به جایگاه و محبوبیت فوق‌العاده‌ی امروز خود، راه طولانی و پر فراز و نشیبی را پست سر گذاشته‌اند. زمانی، تجربه بـازی‌های ویدئویی روی کنسول‌ها، با محدودیت‌های فراوانی رو به رو بود. ولی امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، این کنسول‌های بازی قادرند تا امکانات و گزینه‌های بسیار متنوعی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. بـازی‌های جدید از گرافیک بهتر، گیم پلی پیچیده‌تر و همچنین جزئیات بـه مراتب بیشتری بهره می‌برند. حتی بازی بازان می‌توانند با خرید کنسول‌های بازی قابل حمل(کنسول‌های دستی)، در هر زمان و مکانی به تجربه بازی‌های مورد علاقه‌ی خود بپردازند. واضح است که کنسول‌های بازی، چنین قدرت و کیفیتی را یک شبه به دست نیاورده‌ و پس از گذشت هشت نسل خاطره انگیز، توانسته‌اند به جایگاه امروزی خود دست یابند. بنابراین در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا سرگذشت کنسول‌های بازی، از ابتدا تا امروز را با یکدیگر مرور کنیم.

نسل به نسل با همراهان همیشگی هنر هشتم، تاریخچه‌ی کنسول‌های بازی

به گزارش پول نیوز،

نخستین نسل کنسول‌های بازی، با عرضه‌ی کنسول Magnavox Odyssey در سال 1972 میلادی آغاز شد. رالف بائر(Ralph Baer)، کسی که امروزه او را به عنوان «پدر بازی‌های ویدئویی» می‌شناسند، نقش اساسی در ساخت اولین کنسول بازی تاریخ ایفا کرد. کنسول‌های بازی نسل اول به دلیل عدم برخورداری از کارتریج، فقط قادر به اجرای بازی‌هایی بودند که از ابتدا داخل کنسول قرار داده شده بود.

سال 1983 و با عرضه ی کنسول‌های NES از طرف نینتندو و SG-1000 محصول کمپانی تازه وارد SEGA، نسل سوم کنسول‌های بازی رسماً آغاز شد. استفاده از پردازنده‌های هشت بیتی در این نسل، باعث ایجاد پیشرفت‌های عمده‌ای در کیفیت بازی‌ها شد. همچنین در این نسل، رزولوشن بازی‌ها افزایش پیدا کرد و با ساخت کنترلرهای جدید و اضافه شدن کلیدهای D-Pad برای حرکت بازیکن در محیط، سبک جدیدی از بازی کردن شکل گرفت. کمپانی نینتندو در این نسل نیز، حضور قدرتمندانه‌ای داشت و بیش از پیش، جایگاه خود در صنعت بازی های ویدئویی را مستحکم کرد. کنسول نسل سومی این شرکت، NES (Nintendo Entertainment System) نام داشت. نینتندو با کنسول بازی NES، یک مدل جدید تجاری را معرفی کرد که طی آن، حق ساخت و انتشار بازی‌ها برای پلتفرم نینتندو را به استودیوهای دست سوم (Third Party) اعطا می‌کرد. نتیجه این رویکرد، تولید عناوین بسیار محبوبی مانند Super Mario Bros. 3 وThe Legend of Zelda برای این کنسول بود. طبق آمار اعلام شده توسط این کمپانی ژاپنی، کنسول بازی NES تا سال 2004 میلادی، توانست فروش 61 میلیون نسخه‌ای را در سراسر جهان تجربه کند. کنسول موفقی که گاهاً در کشور ما به صورت اشتباهی، با نام «میکرو» نیز شناخته می‌شد.

مهمترین کنسول‌های بازی نسل پنجم، پلی‌استیشن، نینتندو سوییچ  64 و سگا ساترن هستند و گیم‌ بوی کالر نیز سرآمد کنسول‌های دستی در این نسل به شمار می‌رود. در نسل پنجم استفاده از دیسک‌های نوری امکان ارائه‌ی محتوا با حجم بالا را فراهم می‌کرد و این امر موجب شد که قیمت کنسول بازی کاهش یافته و بازی‌سازها بتوانند کیفیت بازی‌های خود را (به خصوص در بخش گرافیک) افزایش دهند. نینتندو در سال 1996 یکی از بهترین کنسول‌های مجموعه را در نسل پنجم با نام Nintendo 64 منتشر کرد. قیمت 200 دلاری این کنسول در زمان عرضه بسیار مناسب بود و نینتندو توانست تا پایان عمر این کنسول، بیشتر از 32 میلیون واحد بفروشد. اولین بازی سه‌بعدی از مجموعه The Legend Of Zelda نیز با نام Ocarina Of Time منتشر شد که یکی از بازی‌های تاثیرگذار آن دوران به حساب می‌آمد.با ورود سونی به دنیای بازی‌های ویدیویی، همه معادلات تغییر کرد. پلی‌استیشن 1 اولین کنسول بازی سونی بود که در سال 1994 منتشر شد. در کمال تعجب پلی‌استیشن در اولین نسل حضورش رقم رویایی 100 میلیون واحد در فروش را رد کرد و تبدیل به اولین کنسول خانگی تاریخ بازی‌ها با این میزان فروش شد. درایو نوری پیشرفته و بازی‌های جدید و باکیفیت به‌کنار، طراحی نوآورانه کنترلرهای مخصوص سونی یعنی دوال‌شاک و ظاهر حرفه‌ای کنسول به همراه یکدیگر تبدیل به یک موفقیت تجاری عظیم شدند.

نسل هفتم بازی‌های ویدیویی در سال 2005 با انتشار کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس 360 آغاز شد. پس از آن پلی‌استیشن 3 و کنسول جدید نینتندو نیز معرفی شدند.مایکروسافت همچنین وسایل جانبی زیادی را برای کنسول ایکس ‌باکس 360 منتشر کرد که از جمله‌ی آنها می‌توان به دسته‌های بدون سیم، هاردهای ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا و حسگر حرکتی کینکت اشاره کرد. ایکس‌باکس 360 ششمین کنسول پرفروش تاریخ است. همچنین از طریق سرویس XBOX Live، بازیکن‌ها می‌توانستند به صورت آنلاین بازی‌ کنند و به خرید بازی‌ها یا دموها بپردازند.

نسل به نسل با همراهان همیشگی هنر هشتم، تاریخچه‌ی کنسول‌های بازی

از سوی دیگر، سونی نسل هفتم را با معرفی پلی استیشن 3 شروع کرد. سخت‌افزار پیچیده و قدرتمندی که سونی برای پلی‌استیشن جدیدش تدارک دیده بود، باعث شد تا قیمت 500 دلاری در زمان عرضه به پلی‌استیشن 3 چسبیده باشد. بازی‌هایی که با حمایت سونی برای پلی‌استیشن 3 در نسل هفتم منتشر شدند، در یک کلام تاثیرگذار بودند و جهت‌ها را تغییر می‌دادند. از کنسول پلی‌استیشن 3  تا زمان توقف تولید در سال 2018، درمجموع بیشتر از 87 میلیون نسخه فروخته شد.

نسل هشتم کنسول‌های بازی از سال 2012 و با انتشار کنسول خانگی Wii U آغاز شد؛ کنسول‌های پی اس فور و ایکس‌باکس وان نیز در سال 2013 عرضه شدند. نینتندو 3DS و پی‌اس ویتا هم مهم‌ترین کنسول‌های دستی نسل هشتم هستند.در نسل هشتم پلی‌استیشن 4 یک بازگشت باشکوه رقم زد. خرید Ps4 نه تنها در تمام جهات از پلی‌استیشن 3 درس گرفت، بلکه از همه ‌نظر بهتر و قوی‌تر بود. پلی‌استیشن 4 با دیسک‌های بلو-ری ارتقا یافته و تغییرات بنیادین در کنترل همراه بود. پلی‌استیشن 4، قهرمان بلامنازع نسل هشتم، تا ماه مارس 2020، با بیشتر از 108 میلیون واحد فروش، نام خود را برای همیشه به عنوان اولین کنسول نسل هشتم ثبت کرده است.

مایکروسافت سومین کنسول از خانواده‌ی ایکس‌باکس را در سال 2013 و با نام ایکس‌ باکس وان عرضه کرد. ایکس‌باکس وان پس از انتشارش به خاطر طراحی بهبودیافته‌ی دسته‌ها، قابلیت‌های چندرسانه‌ای، رابط کاربری زیبا و همچنین ویژگی کنترل صوتی مورد تحسین قرار گرفت. همچنین، مایکروسافت به‌دلیل موفقیت کینکت در نسل گذشته، نسخه ارتقا یافته کینکت را معرفی کرد که همراه با کنسول اصلی به فروش می‌رسید. بنابراین قیمت اولیه کنسول ایکس باکس وان مساوی با 500 دلار و صدالبته از پلی‌استیشن 4 بیشتر بود.در این بین، نینتندو کنسول دستی وی یو (Wii U) را در سال 2012، و به عنوان جانشین کنسول Wii عرضه کرد. کنترلر Wii U طراحی منحصر به فردی داشت. این دسته دارای یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ و لمسی است که می‌توانست به عنوان نمایشگر جانبی یا اصلی در هنگام بازی‌ کردن مورد استفاده قرار بگیرد. البته Wii U از دسته‌های کنسول Wii و حتی بازی‌های این کنسول نیز پشتیبانی می‌کرد. متاسفانه کنسول دستی Wii U، در زمان عرضه‌اش بازی‌های زیادی نداشت و به همین دلیل فروش بالایی را تجربه نکرد.

نسل به نسل با همراهان همیشگی هنر هشتم، تاریخچه‌ی کنسول‌های بازی

در سال 2016، نینتندو یک کنسول دستی جدید را معرفی کرد و آن چیزی نبود جزء کنسول دستی Nintendo Switch. نینتندو سوییچ با ظاهر جمع‌وجورش، قابلیت اتصال به تلویزیون و جوی‌کان‌های جدید که جای دسته را گرفته‌اند، یک کنسول هیبریدی با توان بالا است که به هیچ عنوان شبیه به محصول دیگری نیست. با اتصال نینتندو سوییچ به تلویزیون از طریق داک مخصوص، کـاربران می‌توانند از تجربه بازی‌ها روی صفحه نمایش بزرگتر بهره ببرند. از جمله بازی‌های پرفروش و محبوب این کنسول دستی می‌توان بهMario Kart 8 اشاره کرد که با فروشی نزدیک به 25 میلیون نسخه، رسماً پرفروش‌ترین بازی این کنسول محبوب است. کنسول نینتندو سوییچ با قدرت بالای خود توانایی اجرای برخی از بهترین بازی‌های نسل هشتم را دارد و در این نسل شاهد عرضه بازی The Witcher 3: Wild Hunt بودیم تا تمام سلایق توسط نینتندو پشتیبانی شده باشند. طبق آخرین آمار اعلام شده، میزان فروش این کنسول محبوب نینتندو از مرز 89 میلیون واحد نیز عبور کرده است.

نسل نهم

اکنون بیش از نُه ماه از عرضه کنسول‌های نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس می‌گذرد. همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، هر دو کنسول بازی سونی و مایکروسافت به شدت در میان کاربران محبوب هستند. به همین ترتیب و با توجه به مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، یافتن این کنسول‌ها چه در خارج و چه در داخل ایران، حداقل با قیمت منطقی و مناسب با دشواری هایی رو به رو شده است. بنابراین اگر به فکر خرید کنسول های بازی نسل نهم هستید، از همین حالا باید تصمیم خود را بگیرید تا زمانی که شرایط فراهم شد، شاهد هیچ تعویق یا سردرگمی نباشید.از عناوین انحصاری نظیر Demon’s Souls و Returnal روی پلی استیشن 5 تا ویژگی‌های جدیدی مانند Quick Resume و FPS Boost روی ایکس باکس سری ایکس، همه از مواردی به شمار می‌روند که سونی و مایکروسافت به وسیله آن‌ها قصد تصاحب ذهن و قلب بازی‌بازان نسل جدید را دارند. حتی گاهی اوقات به نظر می‌رسد که این دو غول آمریکایی و ژاپنی در تقابل با یکدیگر، هر هفته یک عنوان انحصاری، قرارداد، به‌روزرسانی یا برگ برنده دیگری را برای کنسول جدیدشان معرفی می‌کنند.

 

جدای از همه ی این موارد باید به یک موضوع اذعان کرد. هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، محصولاتی فوق‌العاده قدرتمند، قادر به اجرای بازی‌ها روی رزولوشن 4k با حداکثر 120 فریم، همراه با پشتیبانی از ری تریسینگ (Ray-Tracing) و بارگذاری‌های کاملاً سریع هستند. با این اوصاف، جزئیات بسیار کوچکی نتیجه کار را تغییر خواهند داد که همین جزئیات شما را در تصمیم‌گیری راهنمایی خواهند کرد.هر دو کنسول بازی نسل نهمی سونی و مایکروسافت، خوشبختانه با عناوین نسل پیش سازگار هستند؛ اگرچه کنسول پلی استیشن 5 تنها از بازی‌های پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌کند. ایکس باکس سری ایکس به عنوان معیاری بلامانع در این زمینه، قادر به اجرای تمام بازی‌هایی است که در تاریخ این برند روی تمام کنسول‌های ایکس باکس اورجینال، ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان عرضه شده‌اند.

مقایسه نهایی؛ کنسول پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس؟

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هر دو دستگاه‌هایی شدیداً جذاب و با کیفیت هستند؛ اگرچه کنترلر، رابط کاربری و لاین‌آپ قدرتمند پلی استیشن 5، آن را در نگاه اول جذاب‌تر جلوه می‌دهند. هر دو حین اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها هم ساکت باقی می‌مانند. این دو کنسول قدرت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند اما پلی استیشن 5 برای مهیا ساختن این قدرت، ابعاد بزرگ‌تری دارد.هر دوی این دستگاه‌ها از درایو SSD قابل توجهی استفاده می‌کنند که به معنای سرعت بارگذاری بیشتر، همراه با زمان کمتر برای روشن شدن هر کنسول است. به همین شکل، پشتیبانی از عناوین نسل‌‌های گذشته در این دو کنسول لحاظ شده اما مایکروسافت به‌ویژه در بخش لوازم جانبی، چندین قدم فراتر از رقیب ژاپنی خود حرکت کرده است.محتوای انحصاری مثل همیشه ارزش والایی دارد و احتمالاً‌ اکنون به حساس‌ترین دوره خود رسیده است. سونی در این بخش نسبت به رقیب خود بهتر عمل کرده است و با عرضه عناوین با کیفیتی مانند Returnal، Ratchet and Clank: Rift Apart و Demon’s Souls در کنار معرفی بازی های فوق العاده مورد انتظاری از جمله God of War: Ragnarök، حسابی طرفداران خود را هیجان زده کرده است. اما مایکروسافت، هر چند تا کنون در این زمینه مثل رقیب سنتی خود موفق نبوده، ولی با توجه به در پیش بودن تاریخ انتشار بازی Halo: Infinite و از طرفی خرید مجموعه ZeniMax Media، شرکت مادر Bethesda (ناشر آثاری مانند Doom، Fallout، Starfield و …) گام بلندی در جهت رفع فقدان محتوای انحصاری با کیفیت برداشته است.شما کاربران عزیز نخل مارکت میتوانید برای خرید انواع کنسول بازی از این صفحه اقدام کنید.برای خرید کنسول بازی کافیست روی هر کدام از محصولات مورد نظر کلیک کرده و با بهترین قیمت کنسول ان را خریداری نمایید.

منبع
پول نیوز
https://www.poolnews.ir/fa/news/364698/ 



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

صرافی ها بمنظور خدمات رسانی بهتر و جذب نمودن مشتریان بیشتر، می توانند اقدام به طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال کنندطراحی وب سایت برای این دسته از مشاغل مزایای بسیاری را به همراه خواهد آورد. صرافی ها قادرند با استفاده از سایت خود کارهایی نظیر اطلاع رسانی از آخرین قیمت ارزها ، ثبت نام افراد برای آزمون های بین المللی مانند زبان و مواردی از این قبیل را انجام دهند. با توجه به اینکه در کشور ما بطور پیوسته بر تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود، فرصت ایده آلی برای کسب و کارها کوچک و بزرگ فراهم شده است که با طراحی سایت خود به سودآوری بسیاری دست پیدا کنند و فعالیت خود را گسترش دهند.

 شرکت نرم افزاری وب آذین با هدف رونق کسب و کار و همینطور رضایت کاربران، خدمات ویژه ای را در زمینه طراحی سایت خرید و فروش ارز های دیجیتال و اسکریپت صرافی ارز دیجیتال ارائه کرده است.

قبل از شروع هر کاری وب آذین به شما پیشنهاد میکنه یک مشاوره اختصاصی و درجه یک در مورد اسکریپت صرافی آنلاین ارز دیجیتال دریافت کنید.

ارزهای دیجیتال


ارزهای دیجیتال شکل خاصی از پول هستند که بر پایه علم رمزنگاری ساخته شدهاند. ویژگی مهم آنها غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیری بلاک چین آنهاست که در اغلب این ارزها، چنین خصوصیاتی مشاهده می‌‌شوند.

تقریبا تمام ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین کار می
کنند. با این حال هر یک از آنها بلاک چین را به طریق متفاوتی پیادهسازی کرده که در سازوکارهای اجماع این مورد مشاهده میشود.مفهوم بلاک چین اولین بار با پیدایش بیت کوین به وجود آمد و پادشاه ارزهای دیجیتال از این راهکار برای ذخیره اطلاعات مربوط به دارایی کاربران بهره برد.

 

بیت کوین طی فرایندی که ماینینگ یا استخراج نام دارد، توسط ماینرها در شبکه تولید میشود. به دست آوردن بیت کوین در شبکه، انگیزهای را برای ماینرها فراهم میکند تا تراکنشها را نیز تایید کنند

ارزهای دیجیتالی در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل
های رمزگذاریشده طراحی میشوند و هدفشان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاهبرداری ارزی است.. 

ارز دیجیتال یا رمز ارز (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است.

از دید بسیاری بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی یا رمز ارزی است که ایده آن سال ۲۰۰۸ در وایتپیپر بیت کوین منتشر و اولین سکههای آن در سال ۲۰۰۹ استخراج شد؛ هرچند پیش از بیت کوین نیز تلاشهای زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال صورت گرفته بود.

اسکریپت صرافی ارز دیجیتال وب آذین چگونه کار میکند:

روش کار اسکریپت خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار ساده است

کاربر ابتدا ثبت نام می کند و پس از مراحل احراز هویت و دریافت تائیده خرید و یا فروش ارز را انتخاب و عملیات خود را انجام می دهد.

امکان خرید و فروش پرفکت مانی و ps-voucher اضافه شد

برخی امکانات پنل کاربران:

 

  1. تائید اتوماتیک شماره ثابت کاربر
  2. تائید اتوماتیک شماره همراه کاربر
  3. احراز هویت و ورود دو مرحله ای به صورت اتوماتیک با ارسال کد به شماره همراه و ایمیل
  4. ارسال شماره کارت و شماره شبای بانکی
  5. تغییر رمز عبور
  6. ارسال تصویر جهت احراز هویت
  7. مشاهده قیمت بروز ارزهای دیجیتال
  8. خرید ارز دیجیتال
  9. فروش ارز دیجیتال
  10. مشاهده لیست سفارشات (به تفکیک مثال: خرید ، فروش ، پرداخت شده ، انجام شده و…)
  11. ارسال و مشاهده تیکیت پشتیبانی
  12. …..



امکانات پنل مدیریت:
 

  1. مشاهده لیست ارزهای ثبت شده توسط مدیر
  2. ثبت ارز جدید توسط مدیر
  3. تعیین قیمت خرید و فروش دلار به مشتری
  4. تعیین میزان موجودی دلار
  5. تعیین میزان حداقل و حداکثر خرید ارزها به صورت کلی و جدا
  6. نمایش قیمت لحظه ای ارزها
  7. نمایش لیست سفارشات کاربران
  8. ارسال مطلب به وبلاگ سایت
  9. مشاهده و مدیریت کاربران شامل (تائید تصویر احراز هویت ، تائید کلی ، ویرایش رمز ، تائید کارت بانکی و شماره شبا و…)
  10. نمایش لیست مدیران با قابلیت افزودن مدیر جدید
  11. نمایش لیست تیکت های مشتری و پاسخ دادن به آنها
  12. نمایش لیست نظرات مشتریان و تائید آنها
  13. تنظیمات سایت(نام سایت،تنظیمات سئو، تماس،شبکه های اجتماعی ، مطالب و …..)


    تکنولوژی های استفاده شده جهت طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال:
    برای راه اندازی اسکریت صرافی ارز دیجیتال وب آذین از برترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است

    Php –laravel

    - فریم ورک قدرتمند لاراول : سریع و ایمن

    Vue js: برترین فریم ورک های جاوا اسکریپت

    Mysql , Bootstrap 4,


    برخی از امکانات اضافه شده به ورژن 2:

    1- اپلیکیشن pwa جهت نمایش بهتر در اندروید و ios
    2- تغییرات کلی در ظاهر مدیریت و پنل کاربران
    3-دریافت موجودی لحظه ای کیف پول شما (ارزهای دیجیتال)
    4-.....
    برای دریافت دمو ورژن 2 ، مشاوره و لیست تمام تغییرات در ارتباط باشید

امکانات اضافه شده به ورژن 3 خرید و فروش کاملا اتوماتیک

  1. خرید و فروش کاملا اتوماتیک
  2. احراز هویت پیشرفته و اتوماتیک
  3. قالب های ریسپانسیو

    جهت مشاهده دمو و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید

    تلگرامhttps://t.me/webazin1 | https://t.me/webazin

    شماره های تماس : 09109909006 – 7

    ثابت : 03136261556 – 7

    لینک دمو:  https://v420.exchange-demo.ir/

     

قبل از شروع هر کاری وب آذین به شما پیشنهاد میکنه یک مشاوره اختصاصی و درجه یک در مورد طراحی وبسایت صرافی  دریافت کنید.

 هنگام مشاوره میتوانید از انواع طراحی سایت صرافی و انواع امکانات و شرایط اطلاعات کسب نمایید.


# اسکریپت خرید و فروش ارز دیجیتال # ساخت صرافی ارز دیجیتال # صرافی ارز دیجیتال # اسکریپت رایگان صرافی ارز دیجیتال # اسکریپت اکسچنج ارز دیجیتال # اسکریپت بایننس # اسکریپت معاملات ارز دیجیتال # اسکریپت نمایش قیمت ارز



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

همه چیز درباره ریپورتاژ آگهی

همه چیز درباره ریپورتاژ آگهی

در مقاله پیش رو تلاش کردیم تا شما را با ریپورتاژ آگهی یا همان تبلیغ آگهی آشنا کنیم و نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و داشتن یک روابط عمومی دیجیتال مناسب را برای تان تشریح کنیم. تا به راحتی و با اصول منظم و درست بتوانید برای محصول مورد نظر خود بازاریابی کنید یا سئوی سایت خود را از طریق رپرتاژ بالا ببرید. برای این که بیشتر راجب اینکه رپورتاژ آگهی چیست بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ریپورتاژ آگهی یا همان  چیست

در ابتدا ممکن است ریپورتاژ آگهی کلمه نا آشنایی برای تان باشد و اصطلاح آن به گوش تان هم نخورده باشد. پس بهتر است در آغاز به تعریف ریپورتاژ یا رپورتاژ بپردازیم. همان طور که در مقدمه بیان شد، ریپورتاژ آگهی با تبلیغ آگهی ارتباط دارند. به این معنی که شما تبلیغ محصول یا سایت خود را در قالب و چهار چوب یک متن و مقاله خبری و با لینک سایت خود در یک سایت خبری یا هر سایت مناسب منتشر کرده و برای همیشه آن را تبلیغ می کنید و به این ترتیب است که می توانید رتبه سایت خود را پایین آورده و محصول خود را به فروش برسانید.

نقش ریپورتاژ آگهی در بهبود سئو و افزایش مشتری

فرض کنید شما در سایت فروش خود برای کالا یا محصول مورد نظرتان تبلیغ می کنید و انتظار دارید محصول تان با تعداد بالا به فروش برسد. اما باید بگوییم در سایت های با رتبه بالا این روش اصلا جواب نمی دهد. کسی به حرف شما و تبلیغ شما توجه نخواهد کرد یا حتی افراد زیادی وارد سایت شما نمی شوند که تبلیغ تان را ببیند. پس سوال این جاست باید چه کاری انجام داد؟ یکی از بهترین کار این است که ریپورتاژ آگهی تان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید.

این کار تاثیر ویژه ای در دیده شدن شما دارد. اولا تعداد افراد زیادی از این سایت های خبری بازدید می کنند و باعث می شود که حداقل یک بار آگهی شما را بخوانند. در ثانی آن ها به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارند و شما را تایید خواهند کرد و علاقه پیدا می کنند وارد سایت شما شده و از محصول شما خریداری کنند.

ساختار و چهارچوب یک ریپورتاژ آگهی اصولی

نوشتن یک ریپورتاژ آگهی مناسب چهارچوب و اصول خاص خود را دارد. یک ریپورتاژ آگهی خوب باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان مناسب بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه باشد و حتما از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده کنید. بعد از انتخاب یک عنوان مناسب، باید برای جلب توجه خواننده که ترغیب شود ادامه متن و ریپورتاژ آگهی شما را بخواند یک مقدمه یا چکیده مناسب که حاوی مهم ترین اطلاعات متن اصلی و موضوع تبلیغ آگهی شما است، را بنویسید.

در ابتدای متن بهتر است موقعیت مکانی دفتر کارتان و همین طور تاریخ مناسب را درج کنید. حال نوبت به نوشتن متن اصلی تبلیغ آگهی شما است. سعی کنید در متن اصلی هدف کلی خود را خلاصه و مفید بیان کنید. در حدود چند پاراگراف برای متن اصلی کافی است و بهتر است از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید. در مرحله آخر هم اطلاعاتی درباره شرکت و آدرس و شماره تلفن و هم چنین لینک مورد نظرتان را قرار دهید.

قوانین نوشتن یک ریپورتاژ آگهی خوب و عالی

علاوه بر رعایت چهارچوب بالا باید کار های دیگری را نیز انجام داد. برای مثال هرگز متن ریپورتاژ آگهی خود را از دیگر تبلیغات آگهی کپی نکنید. این کار از اعتماد مخاطب می کاهد.

سعی مطالبی را بنویسید که کار شما و محصول شما را از محصولات دیگر شرکت ها متمایز می کند و یک ویژگی مثبت برای محصول تان تلقی می شود. استفاده از کلمات و جملات اغوا کننده مفید است به شرط این که اصل صداقت را زیر پا نگذارید. مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید بهتر بنویسید. شروع متن تان را محکم و با جملات و کلمات پر انرژی و موثر آغاز کنید.

گران بودن ریپورتاژ آگهی یک سایت، به معنای اثربخشی بیشتر نیست!

رسانه ها با توجه به ویژگی ها و مدت زمان فعالیت خود، مبلغی برای درج رپورتاژ آگهی به شما ارائه می کنند! یکی از تفکرات اشتباهی که باعث می شود تا نتیجه خوبی از ریپورتاژ آگهی نگیرند. در واقع افراد گاهی اوقات فکر می کنند که اگر هزینه رپورتاژ آگهی یک رسانه گران تر باشد، آن رسانه کمک بیشتری به رشد سایت می کند؛ در حالی که فاکتورهای زیادی در قیمت گذاری رسانه ها تاثیرگذار هستند. گاهی اوقات رسانه ها به دلیل تخصصی بودن و جذب مخاطبان یک حوزه خاص، قیمت بسیار بالایی برای رپورتاژ آگهی تعیین می کنند! این رسانه برای کسب و کارهای مرتبط با آن حوزه می تواند بسیار عالی عمل کند اما برای کسب و کاری که ارتباطی با آن حوزه ندارد، به اندازه کسب و کار مرتبط تاثیرگذار نخواهد بود. بنابراین فاکتورهای مختلفی به غیر از هزینه ریپورتاژ آگهی در این مورد تاثیرگذار هستند که به بررسی دو مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • ویژگی های رسانه

گاهی اوقات کسب و کارها بودجه کافی برای پرداخت هزینه ریپورتاژ آگهی گران قیمت را دارند، اما این مسئله همیشه به نفع کسب و کارتان نیست! ویژگی های رسانه موردنظر یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید برای خرید ریپورتاژ آگهی به آن دقت کنید. به عنوان مثال مرتبط بودن کسب و کارتان با آن رسانه، دامین اتوریتی، کیفیت محتوا و… همگی از ویژگی هایی هستند که در کنار قیمت گذاری باید حتماً به آن توجه کافی داشته باشید.

  • مخاطبان رسانه

مخاطبان هر رسانه ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند! هر چقدر مخاطبان هدف شما به مخاطبان آن رسانه نزدیک تر باشد، احتمال آن که کاربران آن سایت به مشتریان کسب و کار شما تبدیل شوند بیشتر خواهد بود. بنابراین هنگام خرید ریپورتاژ آگهی حتماً باید مخاطبان آن رسانه را در نظر داشته باشید تا بهترین نتایج را از آن بگیرید.

بنابراین همیشه گران بودن ریپورتاژ آگهی به معنای خوب بودن آن نیست! حتماً باید به ویژگی های آن رسانه و مرتبط بودن با کسب و کارتان دقت کنید. در اکثر مواقع خرید رپورتاژ آگهی از یک سایت مرتبط و با رتبه متوسط بهتر از خرید ریپورتاژ آگهی از رسانه های بزرگ اما غیرمرتبط است.

اشتباهات رایج در ریپورتاژ آگهی

درست است که ریپورتاژ آگهی یک قاعده خاص دارد، اما به این دلیل نیست که شما مانند یک مقاله دانشگاهی بخواهید متن رپرتاژ آگهی خود را بنویسید. این گونه سبک نوشتن این نکته را به مخاطب القاء می کند که شما تنها قصد دارید اطلاعاتی را به خواننده دهید.

اما این طور نیست پس این اشتباه را هرگز انجام ندهید. متن مقاله را طوری ننویسید که خواننده وقتی به جایی از متن شما رسید دیگر علاقه ای به خواندن ادامه مطلب نداشته باشد. همه بخش های متن باید جذاب و مفید باشد. پس از کوتاه نویسی هرگز نترسید.

نکات مهم در نحوه نوشتن ریپورتاژ آگهی

نحوه نوشتن یک ریپورتاژ آگهی  خوب جزئیات و نکات ریز خاصی دارد. برای مثال وقتی شما می خواهید ریپورتاژ آگهی تان را در یک سایت خبری منتشر کنید، نوشتن یک متن تبلیغی ساده اصلا جذاب نیست. کاربران و خوانندگان سایت های خبری برای خواندن خبر به این سایت ها وارد می شوند. پس بهتر است متن تبلیغ تان را کمی به سمت و سوی یک متن خبری سوق دهید تا خواننده ترغیب شود، آگهی تان را تا انتها بخواند و وارد لینک سایت تان شود.

بهتر است آگهی تان را در سایت های پر بازدید مثل سایت های خبری، سایت های مرتبط با موضوع تان یا سایت های با سئو مناسب ارائه دهید. هرچه غیر مستقیم تر تبلیغ تان را بکنید موفق بیش تری در جذب مخاطب به دست آورده اید.اهمیت تولید محتوا در ریپورتاژ خبری

تولید محتوا مهم ترین بخش در ریپورتاژ خبری است که باعث بهبود سئو می شود. هر چه متن تان خلاقانه و با هشیاری تمام و در نظر گرفتن اصول نوشته شود، علاوه بر این که تاثیر زیادی در مخاطب گذاشته حتی باعث می شود، کاربران و دیگر سایت های خبری از آگهی شما استفاده کنند و آن را در سایت های خود باز نشر کنند که این کاملا به نفع شما است.

محتوا تنها متن نیست سعی کنید تصاویر مناسب و متناسب با متن و آگهی تان را در متن رپرتاژ قرار دهید. گاهی قرار دادن یک تصویر جذاب خود به تنهایی باعث جذب مخاطب خواهد شد.

اما در پایان بسیار سپاس گزاریم که با ما همراه شدید و این متن را مطالعه فرمودید. امیدواریم این مقاله کمک خوبی به شما کرده باشد و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشیم و در آینده بتواند نقش مفیدی در بهبود کار شما داشته باشد.

چه کنیم تا ریپورتاژ خبری تاثیرگذاری بالایی داشته باشد؟

  • در نوشتن متن اعتدال را رعایت کنید. متن رپورتاژ نباید بیش از اندازه طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.
  • از پرداختن به تمامی جزئیات خودداری کنید و به چند مورد خاص اشاره کنید تا مخاطب برای پیگیری سایر جزئیات به وب سایت شما مراجعه کند.
  • استفاده از متن روان فراموش نشود. از بکارگیری کلمات دشوار تا حد امکان خودداری کنید.
  • متن را نه بصورت تبلیغ بلکه با محوریت مصاحبه یا گزارش بنویسید.
  • به تیتر اصلی متن باید توجه ویژه ای شود. از تیتر جذاب و فراگیر استفاده کنید.
  • در متن نوشتار حتما به وِیژگی خاص محصول تاکید کنید تا بتواند کنجکاوی مشتریان را تحریک کند.
  • استفاده از عکس ها و فیلم های اختصاصی به همراه محتوای با کیفیت توصیه می شود.
  • استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با رپورتاژ را فراموش نکنید.
  • لینک های مرتبط در متن رپورتاژ آورده شود.
  • به تعدادخرید بک لینک ها توجه شود و نباید از ۴ بک لینک بیشتر شود.
  • متنی که برای محتوای ریپورتاژ آگهی اختصاص می دهید، بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.
  • به هیچ وجه از مطالب کپی شده استفاده نکنید.
  • سعی کنید لینک های بکار برده شده بصورت فالو باشه
  •  
  •  
  • قیمت ریپورتاژ آگهی چگونه مشخص می شود؟

در برخی موارد شما می توانید از ریپورتاژ آگهی رایگان استفاده کنید. گاها تعدادی از وبسایت ها با تعیین شرایط ویژه ای اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می کنند. ممکن است آنها این خدمات رایگان را برای مدت زمان محدود و در جشنواره های معینی ارائه کنند، و یا بعد از سفارشات متعدد نرخ تخفیفات را تا حدی بالا ببرند که رپورتاژ شما به صورت رایگان یا با هزینه بسیار اندک انتشار یابد.

گاهی هم ممکن است که لازم باشد که برای آن هزینه پرداخت کنید بطور کلی هزینه رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف، متفاوت می باشد و چند مورد در متفاوت بودن قیمت ها موثر است که به آن ها اشاره می کنیم:

  • میزان اعتبار یک سایت: سایت های مختلف از درجه اعتبار متفاوتی برخوردار هستند برخی از سایت ها بسیار مشهور هستند لذا هزینه دریافتی آن ها برای رپورتاژ بیشتر خواهد بود.
  • اسپم اسکور: یک ابزار است که با استفاده از آن می توان فعالیت های لینکی مجاز یک سایت را بررسی کرد. برای بررسی از امتیاز صفر تا صد استفاده می شود هرچقدر این عدد به صفر نزدیکتر باشد احتمال اسپم بودن سایت کم تر است لذا هزینه رپورتاژ آگهی در آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • رتبه الکسا: یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت رپورتاژ آگهی نقش دارد مربوط به رتبه الکسا آن است. رتبه الکسا نشانگر میزان ترافیک سایت است زمانی که رتبه الکسا پایین باشد یعنی سایت بازدید بالایی دارد لذا برای درج آگهی در آن هزینه بیشتری در مقایسه با سایت هایی با بیشترین رتبه الکسا دریافت می شود.
حتما بخوانید :  رپرتاژ آگهی چیست همه چیز درباره رپرتاژ خبری

چقدر لازم است تا برای ریپورتاژ هزینه کنیم؟

رپورتاژ آگهی یکی از مهم ترین روش های تبلیغاتی است که در حال حاضر از تاثیر فراوانی نیز برخوردار است با توجه به تاثیری که رپورتاژ آگهی در مقایسه با سایر روش های تبلیغی دارد و همچنین در مقایسه با هزینه ای که روش های تبلیغاتی دیگر دارد از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و شما با پرداخت کمترین هزینه می توانید رپورتاژ آگهی خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید.

البته توجه داشته باشید که برخی از سایت ها و کمپین ها وجود دارند که اقدام به درج رپورتاژ آگهی رایگان می کنند که شما می توانید از خدمات آن ها نیز استفاده کنید. اگر واقعا به دنبال رشد کسب و کار یا خدمات خود هستید، حتما بیشترین هزینه را برای رپورتاژ آگهی اختصاص دهید.

از چه سایتی ریپورتاژ آگهی بخریم؟

حالا در این قسمت به طور کامل و جامع درباره شرایط یک سایت خوب برای خرید رپورتاژ صحبت خواهیم کرد. به طور کلی سایت هایی می توانند اقدام به فروش رپورتاژ آگهی کنند که دارای ویژگی هایی باشند. همچنین شما در هنگام خرید رپورتاژ آگهی می بایست به کلیه نکاتی که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد، توجه داشته باشید. و به درستی آنها را بررسی کنید.

به طور کلی ۴ فاکتور بسیار مهم در رابطه با انتخاب سایت وجود دارد : ۱- رتبه الکسا سایت ۲- سن دامنه ۳- اتوریتی ۴- موضوع سایت و چندین فاکتور دیگر که بزودی قرار خواهیم داد

رتبه الکسا سایت

اولین نکته ای که باید مدنظر قرار دهید، رتبه الکسا سایت است. الکسا نام سایتی می باشد که تمامی سایت هایی که در دنیا فعالیت دارند را با توجه به معیارهایی طبقه بندی می کند. و این طبقه بندی را هم نسبت به آمریکا و هم نسبت به کشور مبدا تعیین می کند. به طور مثال رتبه سایت های ایرانی را هم در میان کل سایت های دنیا و هم در میان کل سایت های ایران نمایش می دهد.

حالا به چه دلیل رتبه الکسا سایت مهم می باشد. قطعا هرچه رتبه الکسا سایت کمتر باشد و به عدد یک نزدیک باشد، مناسب تر است. به این دلیل که این مسئله بیانگر این نکته است که سایت مورد نظر دارای ترافیک و بازدید خوبی می باشد. یکی از عوامل رتبه بندی سایت ها در الکسا، میزان ترافیک سایت ها می باشد.

دومین نکته در رابطه با الکسا سایت، نشان دهنده سئو قوی آن سایت می باشد. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از دلایل رپورتاژ گرفتن بک لینک است. رتبه الکسا بالا باعث می شود مخاطان زیادی به طور مستقیم از سایت دیدن کنند.

بنابراین زمانی که رتبه الکسا سایت بهتر است، نشان دهنده این نکته است که بازدیدهای این سایت بیشتر است. و تعداد افراد بیشتری به رپورتاژ آگهی شما جذب خواهند شد. در این مرحله اگر در هنگام تولید رپورتاژ به مسائلی که گفته شد به درستی عمل کرده باشید، شاهد این موضوع خواهید بود که افراد بسیاری از طریق این سایت ها به سمت سایت شما روانه خواهند شد.

سن دامنه سایت

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید رپورتاژ آگهی از سایت ها می بایست به آنها توجه داشت، سن دامنه است. قطعا هر چقدر که سن دامنه بیشتر باشد، نشان دهنده این نکته است که سایت مدت زمان طولانی است که در حال فعالیت می باشد.

هرچقدر سن دامنه سایت بیشتر باشد، مخاطبان بیشتری برای سایت به همراه خواهد داشت. بسیاری از سایت هایی که مدت زمان طولانی از فعالیت آن گذشته، به نوعی تبدیل به برندی در ذهن مخاطبان شده اند. یا به بیانی دیگر می توان گفت که مشتریان وفادار بیشتری این نوع سایت ها خواهند داشت.

از لحاظ بک لینک گرفتن نیز سن دامنه بسیار تاثیر گذارتر می باشد. به طور کل هر بک لینکی از هر سایتی دارای ارزش و اهمیتی متفاوت می باشد.

دامین اتوریتی

به طور کلی دو نوع اتوریتی داریم. دامین اتوریتی و پیج اتوریتی. اما در میان این دو دامین اتوریتی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. شما برای درک اعتبار و شهرت یک سایت می بایست به دامین اتوریتی آن سایت توجه داشته باشید.

دامین اتوریتی معیاری می باشد که توسط سایت MOZ در اختیار کاربران قرار می گیرد. شاخص رتبه بندی این سایت ها بین ۰ تا ۱۰۰ است. که هر چه دامین اتوریتی یک سایت بالاتر باشد، نشان دهنده اعتبار و قدرت بیشتر آن سایت است.

شما برای اینکه بتوانید دامین اتوریتی یک سایت را مشاهده کنید، می بایست به سایت MOZ مراجعه کنید و یا سایت هایی که این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند را شناسایی کنید. سپس از رتبه دامین اتوریتی آنها آگاه شوید.

دامین اتوریتی اعتبار دامنه و سایت را به طور کلی به شما نشان می دهد. ولی پیج اتوریتی تنها اعتبار یک صفحه از سایت را به شما نشان میدهد. تفاوت دامین اتوریتی و پیج اتوریتی در این زمینه می باشد. . شما در هنگام انتخاب سایت می بایست به دامین اتوریتی آن توجه داشته باشید.

موضوع سایت

نکته بعدی که می بایست به آن توجه داشته باشید، موضوع سایتی می باشد که قصد خرید ریپورتاژ آگهی از آن را دارید. این گزینه نسبت به گزینه های دیگر اهمیت کمتری دارد. به این دلیل که امکان داد ریپورتاژ آگهی شما در رابطه با یک سایت خاص و یک کسب و کار خاص باشد. در این صورت پیدا کردن سایتی که هم موضوع با سایت شما باشد و نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم را نیز داشته باشد، دشوار است.

بسیاری از سایت های قوی و معتبری که رپورتاژهای آگهی های مناسب را می فروشند، اغلب آنها سایت هایی می باشند که در حوزه های مختلفی در حال فعالیت هستند. و می توانند با توجه به زمینه و موضوع رپورتاژ آگهی شما، دسته بندی مناسبی را انتخاب کنند. و در آن دسته رپورتاژ شما را منتشر کنند.

حتما بخوانید :  چرا نباید رپورتاژ زامبی بنویسیم؟

ولی اگر در رابطه با موضوع رپورتاژ  کسب و کار شما، سایت هایی با همان عناوین و یا موضوعاتی نزدیک به آن وجود دارد، بهتر و مناسب تر است که رپورتاژ آگهی را از آن سایت هایی خریداری کنید.

به طور کلی خرید رپورتاژ آگهی از سایت های معتبر و مناسب باعث می شود که شما بتوانید به سرعت به اهدافی که در رابطه با سایت خود داشتید، دست پیدا کنید. رپورتاژ آگهی از چند منظر بسیار مهم می باشد. اولین دلیل این نکته است که رپورتاژ برای همیشه در آن سایت باقی می ماند و مانند تبلیغات مستقیم نیست که بعد از مدتی تعویض شود.

نکته بعدی در رابطه با ریپورتاژ آگهی گرفتن بک لینک های معتبر و بسیار تاثیرگذار برای سایت های شما می باشد. و آخرین نکته این مسئله است، که شما توانسته اید کسب وکار خود را مفصل توضیح دهید و افراد بیشتری را جذب آن کنید. به نظر ما تاثیر رپورتاژ آگهی به مراتب طولانی مدت تر از آگهی و تبلیغات است.

چرا باید از ریپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

رپورتاژهای آگهی اگر با توجه به اصول حرفه ای نوشته شوند و همچنین در سایت های معتبر انتشار داده شوند می تواند مزیت های زیادی برای صاحبان کسب و کارها و همچنین وب سایت ها داشته باشد در ادامه به مهم ترین مزیت های رپورتاژ آگهی اشاره خواهیم کرد که شامل موارد ذیل هستند:

  • بیشتر دیده می شوید

از آنجا که رپورتاژ آگهی و خبری از جامعیت و فراگیری بالایی برخوردار است به شما این امکان را می دهد که از کمپین های مختلفی برای تبلیغات خود استفاده کنید که این کمپین ها می تواند سایت های پرترافیک و پرمخاطب، شبکه های مجازی، رسانه های مکتوب و… باشد. با توجه به گستردگی آن یک فرصت ایده آل برای شما است تا بتوانید آگهی خود را به دیگران برسانید و این سبب خواهد شد که بازدید از تبلیغات شما بیشتر شود و در نتیجه شما به هدف یا اهداف مورد نظر خود می رسید.

  • برای همه مناسب است

مزیت مهم رپورتاژ برای سایت این است که تمامی کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند و با توجه به اهدافی که دارند از روش های رپورتاژ آگهی برای رسیدن به آن بهره ببرند. کسب و کار شما در هر درجه و مرحله ای که باشد شما با استفاده از رپورتاژ آگهی می توانید در گسترش و رونق آن گام های مهمی را بردارید.

  • سبب برندسازی و افزایش اعتبار برند می شود

زمانی که شما محتوای مربوط به برند خودتان را در سایت ها، نشریات و کانال های پربازدید نشر می دهید سبب می شود که برند شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و تداوم انتشار آن در کمپین های مختلف موجب اعتبار سازی برند می شود.سئوی سایت شما با رپورتاژ آگهی بهبود خواهد یافت

یکی از مهمترین مزایای رپورتاژ آگهی که باعث محبوبیت بیش از پیش این روش تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش ها شده است، تاثیر آن بر سئوی وب سایت و بهبود آن می باشد. رپورتاژ آگهی با دریافت بک لینک منجر به بهبود سئوی سایت و در نهایت ارتقای رتبه گوگل شما می شود، بدین ترتیب که با انتشار یک رپورتاژ در وب سایت های معتبر و پربازدید، علاوه بر معرفی برند تان از این سایت ها لینک دریافت می کنید و این دریافت لینک بدان معنی است که گوگل شما را به عنوان یک وب ‌سایت معتبر و مطرح شناسایی کرده و به تدریج شاهد بالا آمدن سایت خود در گوگل خواهید بود.

یک ریپورتاژ خبری هرگز حذف نمی شود

یکی دیگر از مهمترین مزایای رپیورتاژ آگهی که باعث محبوبیت آن در بین صاحبان مشاغل و کسب و کار شده است، دائمی بودن آن است. شاید تا به امروز این موضوع که یک ریپورتاژ آگهی که در یک سایت پربازدید منتشر می شود، هرگز از آن سایت حذف نمی شود را نمی دانستید، به خصوص اگر محتوای مقاله ای که ارائه داده اید، جذاب و با کیفیت بوده و توانسته باشد نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب نماید، البته همیشه استثنا وجود دارد ولی بیشتر وب سایت ها رپورتاژها را حذف نمی کنند و همین باعث می شود تا کاربران بیشتری با برند و محصولات شما آشنا شوند و در مدت زمان کوتاهی می توانید اعتبار قابل قبولی برای خود کسب کنید. پس زمان را هدر ندهید و برای برند معروف شدن یک محتوای ایده آل تهیه و آن را در یکی از وب سایت های معتبر و پربازدید منتشر کنید.

به دنبال وبسایت های ارزان برای درج ریپورتاژ آگهی نباشید !

بیشتر صاحبان وبسایتها به دنبال وبسایت های ارزان برای درج ریپورتاژ آگهی میباشند که اینکار یک کار اشتباه میباشد . اگر قصد افزایش رتبه وبسایت خود را دارید و قصد دارید از طریق ریپورتاژ آگهی اینکار را انجام دهید بهتر است در وبسایت هایی قوی ریپورتاژ آگهی خود را ثبت نمایید چون اینگونه وبسایت ها از کیفیت و نظم بهتری برخوردار هستند و گوگل به اینگونه وبسایت ها اهمیت بیشتری خواهد داد نسبت به وبسایتی که در گوگل جایگاهی ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

راهنمای عروس هلندی

درباره نگهداری از عروس هلندی, تغذیه عروس هلندی

فلفل دلمه برای براقی پرهای عروس هلندی لازم است

 

نکاتی در مورد غذای عروس هلندی:

اگر عروس هلندی سرلاکی باشد باید سرلاکش دما و غلیظتش و ساعتش به اندازه و به موقع باشد.

مارک سرلاک خیلی مهم است. سرلاک باید مخصوص طوطی سانان باشد.

اگر عروس هلندی دانه خور شده باشد تنوع دانه ها و مقدارش برای بدنش مهم است.

 

وقتی پرنده دانه خور می شود یک مکمل غذایی هم باید کنار دانه اصلی باشد.

مثلا انواع جوانه ها مثل جوانه ماش.گندم و … تخم مرغ با زرده کم و مخلوط با هویج رنده شده، کاهو باعث افزایش اشتها می شود.

 

فلفل دلمه برای براقی پرهاش لازم است، پوسته تخم مرغ جوشیده برای قوی شدن نوک و کلسیم بدنش لازم است. ویتامین E.K به صورت محلول باید تو آب پرنده ریخته شود، اگر املاح و ویتامین لازم به بدن عروس هلندی تان برسد پرنده مشکلی ندارد.

 

۱- عروس هلندی من بیشتر از سایر پرندگانم عطسه می کند، آیا این موضوع نگران کننده است؟

پرهای عروس هلندی بیش از سایر پرندگان گرده (شوره) تولید می کند که ممکن است به بینی و مجاری تنفسی پرنده منتقل شود که این مسئله باعث عطسه زدن پرنده جهت خروج این گرد و غبار و شوره ها می شود.

 

تا زمانی که این عطسه ها مکرر و آبکی (عطسه همراه با خارج شدن مایع از بینی) نباشد مشکلی ایجاد نکرده و نیاز به مراجعه به دامپزشک مخصوص پرندگان نمی باشد. ضمناً داشتن سیستم تهویه مناسب در محل نگهداری عروس هلندی به دفع بهتر این گرده ها کمک موثری می نماید.

 

۲- عروس هلندی من دارای کچلی در پشت سر خود می باشد، آیا این طبیعی است؟

بسیاری از عروس های هلندی، خصوصاً رنگ های جهش یافته مانند لوتینو، آلبینو، زرد (Fallow)، سینامون، مرواریدی و ابلغ – منطقه ای عاری از پر در پشت تاج خود دارند.

 

این مسئله نشانه بیماری پوستی نمی باشد و اصولا مشکلی ایجاد نمی کند اما به نوعی از زیبایی پرنده کاسته می شود و همین موضوع باعث می شود پرورش دهندگان نهایت دقت را جهت تکثیر پرنده هایی بدون این مشکل داشته باشند با این حال امکان ایجاد این نقطه کچلی در برخی پرندگان اتفاق می افتد و به نظر می رسد راه حلی جهت درمان آن نیز وجود نداشته باشد.

 

پس بهتر است اگر عروس هلندی شما هم دارای سری بی پر است آن را نادیده گرفته و از داشتن پرنده خود کماکان لذت ببرید. (نظر شخصی: در برخی مقالات مطالعه شده که رعایت نکردن موضوع وراثت (جفت های هم خون) درصد کچلی جوجه ها را بیشتر می کند )

 

۳- پرنده من در ظرف آب درون قفس مدفوع می کند، آیا این باعث بیماری می شود؟

بسیاری از پرندگان خانگی اقدام به انداختن فضله و یا غذای خود از جمله پلت، سبزیجات و دانه ها به داخل ظرف آب قفس می کنند که این کار باعث رشد  و تکثیر باکتریها در آب آنها می شود.

 

برای حل این مشکل همیشه پیشنهاد می شود از جا آبی های پمپی (استوانه ای ) که هم مطمئن تر و هم تمیزتر می باشد استفاده شود. بسیاری تصور می کنند که پرنده قادر به نوشیدن آب از این جا آبی ها نباشند که باید عرض کنم با توجه به هوش نسبتاً بالای پرنده کافی است یک بار اقدام به خوردن آب نماید تا مشاهده کنید به چه راحتی منقار خود را در این ظروف کرده و آب می نوشد.

 

البته این جا آبی ها در ابعاد مختلف و جنس های مختلف برای پرندگان با سایز متفاوت در بازار موجود می باشد و بهتر است نوع پرنده را در هنگام خرید این جا آبی ها در نظر بگیرید. نکته حائض اهمیت این که با توجه به اینکه این جا آبی ها مقدار زیادی در خود آب نگه می دارند نیاز به تعویض روزانه آب درونشان دارند.

 

ضمناً با توجه به شیطنت پرنده ها ممکن است دریچه خروج آب به عناوین مختلف توسط طوطی شما بسته شود پس بهتر است مقدار آب داخل تیوپ را در فواصل مختلف چک نمایید تا از باز بودن دریچه خروج آب مطمئن شوید. خاطرنشان می کنیم که پرندگانی که از ظروف آب در قفس استفاده می کنند در بدن خود باکتری های بیشتری نسبت به پرنده هایی که از تیوپ (جا آبی استوانه ای) استفاده می کنند دارند.

 

درباره عروس هلندی,آشنایی با عروس هلندی

پوسته تخم مرغ جوشیده برای قوی شدن نوک و کلسیم بدن عروس هلندی لازم است

 

۴- آیا منقار پوسته شده در عروس هلندی طبیعی است؟

عروس های بالغ غالباً دارای ذره های پوسته شده در بخش فوقانی نوک خود، و مقدار کمتری در بخش زیرین منقار خود خصوصا از دید مقابل دارند. باید بدانید که منقار پرنده شما مدام در حال رشد می باشد و چنانچه چیزی برای جویدن (به جهت کوتاه کردن نوک) نداشته باشد شما شاهد این ذره های پوسته شده خواهید بود.

 

البته در نظر داشته باشید سوء تغذیه و عدم تابش نور خورشید نیز می تواند به اختلالات منقار پرنده منجر شود (پوسته شدن بیش از حد منقار) که نیاز به کوتاه کردن آن توسط فردی خبره دارد. قابل ذکر است در صورت مشاهده اختلالات منقار بهتر است با دامپزشک مخصوص پرندگان مشورت نمایید.

 

۵- چگونه بفهمم عروس هلندی من دارای اضافه وزن یا کمبود وزن است؟

این که آیا یک عروس هلندی دارای اضافه وزن و یا کمبود وزن است یک چیز تجربی (ذهنی) است. با این حال یک عروس هلندی طبیعی وزنی حدود ۷۰ گرم دارد که البته در بعضی پرندگان با شرایطی مثل کشیده بودن بدن می تواند تا ۱۲۵ گرم نیز برسد. در هر حال اگر شاهد پرنده ای با ظاهری قرص که بالهای خود را به زیبایی در کنار خود نگه داشته هستید باید بدانید پرنده در شرایط وزنی ایده آلی می باشد.

 

۶- من یک جفت عروس دارم ک خیلی راحت جفتگیری می کنند و ‌مشکل خاصی ندارند! ظاهرشان هم عاری از هرگونه مشکل است ولی عروس هلندی ماده من تخم نمی گذارد! الان چند ماه است که جفتگیری می کنند! داخل لانه می روند ولی تخم نمی گذارد! می خواستم بدونم مشکل از کجامی تواند باشد؟

 

یا به محیط و لانه اعتماد ندارند که به پررفت و آمد بودن محل قفس یا نامناسب بودن لانه و سرک کشیدن زیاد به لانه می تواند باشد یا اینکه سن ماده بالا هست.

 

۷- چگونه بفهمم عروس هلندی ماده من نزدیک به تخم گذاری است؟

عروس هلندی ماده بصورت غریزی حتی بدون نر هم قادر به تخم گذاری است (تخم خاکی یا بدون نطفه). علائم متعددی می توان نشانه آماده بودن ماده عروس برای تخم گذاری می باشد: اضافه کردن ۵ تا ۱۰ گرم وزن اغلب نشانه ای از تولید یک تخم در بدن پرنده می باشد.(این نشانه نیازمند وزن کردن هفتگی پرنده می باشد)

 

ماده در زمان آمادگی برای تخم، بسیار قلمرو طلب خواهد بود و با نزدیک شدن دست انسان اقدام به درآوردن صدای خس خس خواهد کرد. مقدار نوشیدن آب در این زمان بیشتر خواهد بود. ماده اصولا تمام طول شب مدفوع خود را نگه داشته و در ساعات اولیه روز فضله خود را به مقدار زیاد و بدبو دفع می کند.

 

با توجه به فعل و انفعالات هورمونی شکم ماده در این زمان گردتر و نرم تر می شود. توجه کنید اگر با این شرایط شاهد کز کردن پرنده در کف قفس بودید و احساس بی قراری در آن دیدید حتما به دامپزشک پرندگان مراجعه کنید چرا که احتمال پیچیدن تخم وجود دارد که چنانچه درمان نشود طی چند ساعت پرنده تلف خواهد شد. (متاسفانه بنده برای یکی از پرنده های خود (قناری) شاهد این موضوع بودم)

 

۸- عروس هلندی من تخم کرده اند آیا نیاز به اقدام خاصی دارد؟

اگر ماده عروس شما با موفقیت تخم خود را گذاشت قبل از هر چیز به شما تبریک می گوییم. بهتر است ماده عروس را تا گذاشتن یک به یک تخم ها تا انتها حتی اگر خارج از لانه ای که برایش در نظر گرفته اید تخم گذاری کرده بود تنها بگذارید. اگر شاهد شکسته شدن یکی از تخم ها بودید بهتر است آن را با تخم مصنوعی تعویض نمایید تا از خوابیدن روی باقی تخم ها به اصطلاح قهر نکند.

 

ماده را ۲۰ تا ۲۱ روز با تخم ها تنها بگذارید و از تمیز کردن یا بصورت دستی غذا دادن نیز اجتناب کنید. باید توجه کنید با برداشتن تخم ها به احتمال زیاد ماده مجدد اقدام به تخم گذاری خواهد کرد (تا ۲۷ تخم نیز مشاهده شده است ) که این باعث ضعف کلسیم و پروتئین در پرنده خواهد گشت. چنانچه در این زمان شاهد کز کردن پرنده در کف قفس بودید حتما با دامپزشک مخصوص پرندگان مشورت کنید.

 

آشنایی با طوطی سانان, تخم گذاری عروس هلندی

هرگز جسم تیزی به داخل بینی عروس هلندی نکنید

 

۹- به نظر ماده ای در بینی عروس من هست، آیا نیاز به اقدامی دارد؟

اگر در این مورد شک دارید بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید. البته می توانید خودتان نیز پرنده را حمام بخار ببرید. در این صورت بخار به پرنده کمک می کند محتویات مخاط بینی را راحت تر خارج کند.

 

جالب است بدانید عروس های هلندی داخل بینی خود پرده ای دارند جهت جمع شدن گرد و غبار هوا و یا شوره پرهایشان، گاهی این غبار در این قسمت انباشته می شوند به همین دلیل رطوبت می تواند جهت خارج کردن این غبار به پرنده کمک کند. توجه کنید هرگز جسم تیزی به داخل بینی عروس هلندی نکنید. اگر نیاز باشد دامپزشک این کار را به صورت صحیح انجام خواهد داد.

 

۱۰- آیا احتمال دارد از عروس هلندی خود بیماری بگیرم؟

عروس های هلندی می توانند دارای باکتری کلامیدوفیلا در بدن خود باشند که البته با آزمایش نیز نمی توان بطور حتم نسبت به عدم وجود این باکتری در بدن پرنده اطمینان حاصل نمود. بهتر است کسانی که در خانه خود فردی با بیماری ام اس و یا ایدز هستند در نگهداری این پرنده بیشتر دقت کنند.

 

۱۱- آیا باید پرهای پرواز عروس هلندی را کوتاه کرد؟

داشتن پر برای پرواز می تواند مزایا و معایبی داشته باشید. مزیت آن پرواز برای داشتن بدنی سالم است و معایب آن می توان به فرار پرنده منجر شود ضمناً می تواند با برخورد با آینه یا شیشه دچار آسیب شود و یا اینکه در دسترس حیوانات گوشتخوار از جمله گربه و …. باشد. “در چیدن پرهای عروس هلندی توجه کنید که دو شاهپر اول هر بال نباید چیده شود تا هم از زیبایی عروس کم نشود و هم پرنده قدرت پریدن را از دست ندهد.”

 

۱۲- برای پررنگ شدن صورت جوجه عروس هلندیم چه چیزی خوب است؟

در تعیین جنسیت پرنده ی نر باید کمی تامل و صبر نمود تا پرنده به سن بلوغ یعنی بین شش تا نه ماهگی به عبارتی زمانی که اولین پر ریزی خود را انجام دهد.

 

در این هنگام پرنده ی جوجه ی خاکستری در سن بلوغ با ریختن پرهای وی ظاهرش کمی تغییر خواهد نمود که از جمله زرد رنگ شدن صورت پرنده ی نر و بلند شدن تاج های وی و تیره شدن پرهای سینه و ریختن پرهای زرد رنگ در زیر پرهای دم پرنده ی نر می باشد.

 

از نشانه های دیگر می توان به پر رنگ شدن گونه ی پرنده که علت آن هم به خاطر روشن شدن رنگ صورت پرنده می باشد.

 

۱۳- عروس هلندی من فقط تخم کتان می خورد همه چیز امتحان کردم ارزن، تخمه، سیب، خیار، موز، پرتقال، سیب زمینی پخته، سفیده تخم مرغ، هیچی نمی خورد خیلی نگرانشم چکار باید کنم عروس هلندی من ٢ ماهش است؟

 

عروس هلندی اول از تخم کتان برای دونخور شدن شروع می کند بعد سراغ ارزن می رود. باید تخم کتان را کامل از جلوش برداشت و ارزن تنها را براش گذاشت هر چقدر هم که غر زد و بد اخلاقی کرد به آن اهمیت ندهید. تا ۳ الی ۴ روز باید ادامه بدهید. وقتی گرسنه باشد مجبور می شود بخورد. عروس را باید در یک قفس بدون وسایل بازی و چیزی که توجهش را جلب کند بگذارید که فقط به ارزن خوردن فکر کند.

 

زیاد خوردن تخم کتان برای سلامتیش مضر است برای اندازه گیری تخم کتان نسبت ۵ به ۱ است. یعنی ۵ پیمانه ارزن و ۱ پیمانه تخم کتان چون به شدت چرب است.

می توانید ارزن را روی غذاهای نرم مثل تخم مرغ آب پز و سیب زمینی پخته و… بریزد ولی غذا باید مقدارش کم باشد که به دانه رو بیاورد و آن ها را بخورد تا کامل دونخور شود.

اهلی کردن عروس هلندی

اولین گام برای اهلی کردن عروس هلندی این است که به او بیاموزید در کنار شما راحت بوده و استرس نداشته باشد. برای این کار، قبل از اینکه به قفس او نزدیک شوید به پرنده اخطار دهید. هیچوقت ناگهان به سمت قفس نرفته و او را غافلگیر نکنید. وقتی وارد اتاق می‌شوید نامش را صدا کنید. هنگامی که در اطراف او هستید سعی کنید ساکت باشید و آرام حرکت کنید. دست‌هایتان را
پشت خود نگه دارید تا به پرنده ثابت کنید از آن‌ها برای آسیب زدن به او استفاده نخواهید کرد، نشان دهید که همه چیز مرتب است و او نیز یک عروس هلندی فوق العاده است.

بعد از اینکه پرنده به حضور شما عادت کرد، سعی کنید به عنوان گام اول دستتان را داخل قفس او ببرید. دست خود را روی زمین یا روی نشیمنگاه بگذارید و آن را برای چند ثانیه همان جا نگه دارید. اگر پرنده خودش را پف کرد، جیغ زد و حالت حمله به خود گرفت، غافلگیر نشوید. این کار را هر روز، چند مرتبه انجام دهید و در هر نوبت مدت نگه داشتن دست خود را در قفس افزایش دهید. بعد از چند روز، پرنده دیگر از حضور دست شما احساس نا امنی نمی‌کند و ممکن است برای بررسی نشیمنگاه جدیدش به سمت دستتان بیاید. بار اولی که پرنده روی دستتان نشست، آن را بیرون نکشید. بگذارید پرنده به نشستن روی دست عادت کند.

عروس هلندی روی دست

پس از اینکه عروس هلندی در چند روز متوالی بدون استرس روی دستتان نشست، سعی کنید دست را همراه با پرنده به آرامی از قفس خارج کنید. بعضی عروس‌های هلندی با کمال میل این ماجراجویی جدید را قبول می‌کنند و بعضی نسبت به ترک امنیت قفس تردید دارند.

نکته: هنگامی که می‌خواهید پرنده را از قفس خارج کنید، اطمینان یابید که پرهای پرواز پرنده کوتاه شده باشد و همه درها و پنجره‌ها نیز بسته باشند.

اگر پرنده هیچ علاقه ای به ترک کردن قفس از خود نشان نمی‌دهد، می‌توانید از تکنیک متفاوتی استفاده کنید. پرنده را به اتاقی کوچک مثل حمام که برای پرنده ایمن سازی شده است (پوشش توالت و همه پنجره‌ها بسته باشد و حمام اخیراً با ماده شوینده شیمیایی که بوی تندی دارد، شسته نشده باشد) ببرید. روی زمین بنشینید، پرنده را رو به روی خود قرار دهید و سعی کنید به آرامی با او بازی کنید. اگر پرنده چند بار سعی کرد پرواز کند متعجب نشوید. اگر پرهایش اصلاح شده باشند، پس از چند بار تلاش ناموفق از این کار دست بر می‌دارد.

یکی از پرورش دهندگان، راهکار اهلی کردن پاراکیت خود را برای ما شرح داده است و سادگی و موثر بودن آن ما را تحت تاثیر قرار داده است. از این روش می توان برای اهلی کردن عروس هلندی نیز استفاده کرد. او پرنده جدید را نزدیک قلب خود قرار می‌دهد تا صدای قلبش به گوش او برسد. به نظر می آید این کار پرنده را آرام می‌کند. سپس با لحنی آرامش بخش با پرنده صحبت می‌کند و به او می‌گوید که چه حیوان خانگی بی‌نظیری خواهد بود. همزمان با این کار، به آرامی پشت عروس هلندی را نوازش می‌کند تا او را آرام کند. او در حدود پنج دقیقه با پرنده صحبت کرده و در طول آن پرنده را نوازش می‌کند. خیلی زود پرنده آرام می شود و می‌توان به راحتی آن را کنترل کرد.

بپر بالا، بپر پایین!

پس از اینکه عروس هلندی را با استفاده از روش‌های ذکر شده آرام کردید، می‌توانید بالا رفتن از دستتان را برای پرنده به یک بازی تبدیل کنید. وقتی او در بالا رفتن از دست شما مهارت پیدا کرد، می‌توانید به او یاد دهید این کار را زمانی انجام دهد که شما به آرامی انگشتتان را روی سینه او و به سمت بالا می‌زنید. این کار باعث می شود پرنده روی دستتان بیاید. وقتی این کار را می‌کنید، همزمان بگویید «بپر بالا» یا «بالا». پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، پرنده فرمان را بدون نیاز به کار دیگری اطاعت خواهد کرد.

آموزش عروس هلندی

می توانید علاوه بر فرمان «بالا »، فرمان «پایین» را هم به عروس هلندی بیاموزید. وقتی پرنده را کف قفس یا داخل زمین بازی قرار می‌دهید، همزمان بگویید «پایین». این دو دستور ساده پرنده را بسیار قابل کنترل‌تر خواهد کرد چرا که می‌توانید یک پرنده‌ی نافرمان را با گفتن «بالا » داخل قفسش ببرید یا در هنگام شب زمانی که طوطی به خواب نیاز دارد او را داخل قفس ببرید و بگویید «پایین».

پس از اینکه پرنده در فرمان‌های «بالا» و «پایین» مهارت پیدا کرد، او را تشویق کنید بالا رفتن از «نردبان» را که حرکت از روی یک انگشت اشاره به روی انگشت اشاره دیگر است بیاموزد. جلسات تمرین را کوتاه برگزار کنید. ده دقیقه طولانی ترین زمانی است که عروس هلندی می‌تواند آن را تحمل کند و آن‌ها را تا جایی که می‌توانید مفرح کنید تا هر دو از این جلسه ها لذت ببرید.

نوازش کردن

پس از اینکه پرنده به نشستن روی دستتان عادت کرد، سعی کنید او را نوازش کنید. به نظر می آید پرندگان دوست دارند نواحی سر، پشت، گونه، زیر بال‌ها و اطراف چشمانشان (و همچنین پلک چشم های بسته) را به آرامی نوازش کنید. برخلاف تصور، بسیاری از پرندگان دوست ندارند شکمشان نوازش شود. برای اینکه بفهمید پرنده دوست دارد کدام نقطه از بدنش را نوازش کنید، باید نقاط مختلف را امتحان کنید. اگر موفق شده باشید، پرنده به نشانه ی رضایت نوکش را به هم می‌زند، مردمک چشمش کوچک و بزرگ می‌شود یا با قیافه‌ای که رضایت در آن موج می‌زند روی پا یا دست شما آرام می‌گیرد.

نوازش عروس هلندی

بعضی افراد می‌گویند هنگام اهلی کردن عروس هلندی، برای محافظت از خود دربرابر گاز گرفته شدن، از دستکش استفاده کنید. ما با این کار مخالف هستیم. عروس هلندی معمولا محکم گاز نمی‌گیرد و دستکش دستان شما را برای او ترسناک تر می‌کند. اگر پرنده از دستتان بترسد، اهلی کردن او زمان بیشتری می‌برد و ممکن است این روند برای شما خسته کننده شود.



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

هنگام گریس کاری چه مواردی را باید در نظر داشته باشیم؟

گریس از موادی همچون ماده غلظت دهنده ژلاتینی، روغن و مواد افزودنی تشکیل شده است. از جمله مواردی که می تواند در محصول نهایی ایجاد شده مؤثر باشد، می توان به کیفیت و مقدار مواد تشکیل دهنده و همچنین فرایند تولید گریس اشاره نمود.

ویژگی های مثبت گریس

۱- مورد استفاده در آب بندی دستگاه ها و تجهیزات

۲-روانکاری را می توان مهمترین و اصلی ترین کاربرد گریس محسوب کرد. برای مثال، اتومبیل هایی که قطعات آنها به سهولت قابل گریس کاری است در مقایسه با خودروهایی که به راحتی نمی توان به قطعات گریس خور آنها دسترسی پیدا کرد، به تعمیرات کمتری نیاز دارند.

کیفیت گریس نمی تواند هیچ گونه ارتباطی با رنگ آن داشته باشد.کیفیت گریس نمی تواند هیچ گونه ارتباطی با رنگ آن داشته باشد.

 

خصوصیات منفی گریس

حالت ژلاتینی گریس سبب می شود که نتواند به خوبی عمل انتقال حرارت و خارج کردن آلودگی ها را انجام دهد. با این حال، بایستی جهت انتقال خوب روغن سفت باشد تا قادر به روانکاری صحیح که هدف از ساخت آن نیز همین است، باشد. سفت بودن را می توان فرق اصلی و مهم میان روغن و گریس به شمار آورد. استئارات لیتیوم را می توان از جمله مواد سفت کننده ای دانست که جهت سفت کردن گریس لیتیوم پترو پرند پارت به کار می رود.

بوی گریس                                 

گریس ها دارای بوهای مختلفی می باشند. دلیل این بو می تواند مواد موجود در ترکیب گریس همچون ماده سفت کننده، روغن پایه، مواد افزودنی و غیره باشد. یکی از نکات مهم، در نظر گرفتن بوی گریس است، چرا که برخی از آنها دارای بوی بد و تندی می باشند که نشانگر کیفیت پایین آنها است یا به این خاطر که گریس در روند تولید، در دمای بالا اکسید شده یا اینکه اکسید شدن روغن پایه آن اتفاق افتاده است.

رنگ گریس

کیفیت گریس نمی تواند هیچ گونه ارتباطی با رنگ آن داشته باشد. رنگ های زرد، قهوه ای کمرنگ یا پررنگ، طلایی، بی رنگ و سیاه را می توان رنگ های طبیعی گریس به حساب آورد. برخی از گریس ها نیز به علت رنگدانه های مورد استفاده در آنها، می توانند آبی، سبز و قرمز نیز باشند.

مثلا رنگ گریس های چرخ دنده باز به دلیل وجود پودر گرافبت کاملا مشکی می باشد. برای دریافت برگه مشخصات گریس چرخ دنده باز، اینجا کلیک کنید.

 

هنگام گریس کاری چه مواردی را باید در نظر داشته باشیم؟هنگام گریس کاری چه مواردی را باید در نظر داشته باشیم؟

 

آشنایی با بهترین شیوه گریس کاری

تمیز کردن قطعه و از بین بردن اثرات گریس قبلی می تواند مهمترین نکته جهت افزایش کارایی در گریس کاری باشد. اما در صورتی که امکان انجام این کار نباشد یا به عبارت دیگر در صورت عدم در دسترس بودن قطعه، بایستی اقدام به پاکسازی قطعه از طریق روش تزریق گریس نمود.

دومین نکته ای که باید جهت گریس کاری به آن توجه نمایید، انتخاب گریسی است که متناسب با هدفتان باشد، به این معنی که مطابقت با اندازه و نوع قطعات مورد نظر شما داشته باشد و علاوه بر آن، به بار، اتمسفر و سرعت آن نیز توجه داشته باشید.

توجه به نوع و اندازه قطعات

سعی کنید در انتخاب گریس، موارد زیر را مورد توجه خود قرار دهید:

  • اندازه قطعات متحرک مانند بلبرینگ و نوع آن
  • قطعات آب بندی
  • قطعات بوش ها که از دورانی، خطی، لغزشی و گردشی تشکیل شده اند
  • مواد افزودنی جامد و روغن پایه سنگین جهت بالا بردن تحمل بار و مقاومت در لایه روانکار

 

تحمل بار برای گریس

در واقع با فشار و وزن زیاد، ویسکوزیته روغن پایه هم افزایش می ‌یابد. زیرا در بیشتر مواقع قطعات غلتک ها بار زیادی را متحمل می ‌شوند. بنابراین روغن پایه باید سفت و سخت و دارای ویسکوزیته بیشتری باشد.

تاثیر سرعت

در حقیقت سرعت برعکس بار می باشد. یعنی در صورتی که قطعات ماشین آلات دارای سرعت بیشتری باشند، فشار وارد بر آنها کمتر می ‌شود. لذا ویسکوزیته روغن پایه نیز باید کمتر باشد.

بهترین شیوه گریس کاریبهترین شیوه گریس کاری

 

انتخاب اتمسفر

به طور کلی، اتمسفر یا هوای اطراف از عوامل مختلفی از قبیل رطوبت، دما و ذرات معلق تشکیل می شوند. در واقع بعد از انتخاب روغن پایه گریس، باید اتمسفر را در نظر بگیریم. باید بگوییم که با بالا رفتن دمای هوا، میزان روغن اکسید شده و ویسکوزیته کاهش می ‌یابد که مشکلاتی را در تحمل بار آن ایجاد می نماید.

البته قطعات در دمای بالا باید لایه روانکار زیادی داشته باشند تا دچار خرابی و سایش نشوند. در صورتی که گریس، قدیمی و یا داخل روغن باشد، باعث کاهش شدید روانکاری قطعات می‌ گردد. باید بگوییم که اگر این موارد مهم رعایت نشوند، قطعه دچار زنگ زدگی، چسبندگی و ساییدگی می ‌شود که برای حل این مشکل، ابتدا باید به خوبی تمیز شود و بعد گریس جدید را وارد نمایید. با انجام این کار، گریس قدیمی به طور کامل از بین می ‌رود و گرد و خاک به خوبی پاک می شود. پاک شدن گرد و غبار موجب می ‌شود که قطعات دیگر خراشیدگی نگیرند و به زودی ساییده نشوند.

در این بین، باید بدانید در صورتی که قطعه دارای خراشیدگی و ساییدگی گردد، رطوبت باعث شدت آن می گردد. لازم به ذکر است که از گریس حتماً در زمان مناسب استفاده کنید. معمولا گریس وارد حفره قطعات می شود. بر این اساس، مقدار آن باید به میزان کافی باشد تا عمر مفید قطعه کاهش نیابد.



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

آشنایی با گروه مهندسی تیوان

گروه مهندسی تیوان طراح و مجری سازه های چادری ثابت و متحرک و طراحی کافه در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در ارائه بهترین سازه های سبک به معماری نوین آغاز کرده است.

معماری نوین امروزه بسیار علاقه مند به استفاده از سازه هایی با متریال های سبک و قابل بازیافت با عمر مفید بالا می باشد.

سازه های چادری که زیر مجموعه سازه های سبک در صنعت ساختمان دسته بندی می شوند امروزه بسیار پرکاربرد و قابل استفاده در فضاهای مختلف هستند.

تاریخچه سازه های چادری

در گذشته های بسیار دور انسان ها برای محافظت از خود رد برابر عوامل محیطی از چادر استفاده می کردند و در آنها ساکن بودند.

بعد از گذشت سال ها امروزه نیز از این سازه ها اما به روشی متفاوت و متریالی مثل پارچه پی وی سی به جای پوست حیوانات استفاده می شود.

سازه چادری معماری نو

سازه کششی در معماری امروزه بسیار پر کاربرد است. این سازه ها با هزینه مقرون به صرفه و عمر مفید بالا در پوشش فضاهای مختلف کاربرد دارند که به طور مختصر مهمترین آنها را توضیح خواهیم داد.

آشنایی با گروه مهندسی تیوانآشنایی با گروه مهندسی تیوان

سایبان ماشین و پارکینگ

بدلیل اینکه بدنه بسیاری از ماشین ها ظریف بوده و درمقابل نور خورشید آسیب پذیر هستند، استفاده از سایبان ماشین میتواند به افزایش عمر ماشین کمک کند. بنابراین، شما برای افزایش طول عمر ماشین خود نیاز به سایبان ماشین یا در وسعت بزرگتر سایبان پارکینگ دارید

سایبان پارکینگ به سرعت قابل ساخت و نصب خواهند بود. در مناطق بارانی استفاده ازسایبان ماشین بهترین ایده برای تمیز بودن همیشگی وسیله نقلیه شما خواهد بود.

سقف متحرک

این سایبان ها کاربری بالاتری دارند به این دلیل که در این سازه ها موتوری تعبیه شده است و به وسیله این موتور سقف با یک ریموت به راحتی باز و بسته می شود. داشتن فضای چهار فصل بهترین ویژگی استفاده از این سازه سقف متحرک در پوشش سقف می باشد.

سایبان حیاط

زندگی شهری و دغدغه های آن سبب تمایل انسان ها به بودن در محیط باز را بیشتر از قبل کرده است. برای استفاده بیشتر از حیاط خانه یا حیاط ویلا داشتن سایبان می تواند شرایط را بهتر و بهینه تر کند. سایبان حیاط با استفاده از پارچه پی وی سی و عمر مفید بین ۲۰ تا ۳۰ سال خواهد داشت و البته زیبایی ظاهری این سازه تغییری چشم گیر در فضای شما ایجاد خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

معرفی هواپیماهای فرست کلاس ایران

 پروازهای فرست کلاس یکی از دسته خدمات شرکت‌های هوایی است. تمام شرکت‌ها خدمات خود را در زیرگروه‌هایی دسته‌بندی می‌کنند. هرچه میزان کیفیت و سطح خدمات افزایش یابد، هزینه بلیت نیز بیشتر می‌شود.

اعتمادآنلاین| پروازهای فرست کلاس یکی از دسته خدمات شرکت‌های هوایی است. تمام شرکت‌ها خدمات خود را در زیرگروه‌هایی دسته‌بندی می‌کنند. هرچه میزان کیفیت و سطح خدمات افزایش یابد، هزینه بلیت نیز بیشتر می‌شود. همین‌طور ارزان‌ترین بلیت‌ها کم‌ترین خدمات را شامل می‌شوند. به‌طورکلی دسته‌بندی سطح خدمات شامل فرست کلاس (گران‌ترین و بهترین)، بیزنس کلاس (گران و عالی)، پریمیوم اکونومی (متوسط به بالا) و اکونومی (متوسط و معمولی) می‌شوند. طبیعت بلیط های فرست کلاس هر شرکت هواپیمایی گران‌ترین و بلیط های اکونومی ارزان‌ترین آن‌ها هستند.

 

ایران ایر (IRAN Air): شرکت هواپیمایی معتبر با جایگاه فرست کلاس


در ایران نیز چندین شرکت هواپیمایی معتبر و شناخته‌شده وجود دارد. این شرکت‌ها نیز برحسب خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه‌های مختلفی دریافت می‌کنند. یکی از معتبرترین خطوط هوایی ایران، شرکت ایران ایر است. ایران ایر از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی است که اتفاق از شهرت خوبی نیز برخوردار است. این هواپیمایی پروازهای خود را در دو کلاس اکونومی و فرست کلاس انجام می دهد که پروازهای فرست کلاس به عنوان هما کلاس شناخته می شوند. این نام از اسم قدیمی این شرکت هواپیمایی گرفته شده است. به طور کلی در پروازهای ایرانی بیزنس کلاس و فرست کلاس در یک دسته قرار می گیرند.

 

هواپیماهای فرست کلاس ایران

مسافران فرست کلاس ایران ایر از خدمات ویژه ای برخوردارند. این خدمات شامل منوی مخصوصی از غذاهای گرم است. مسافران می توانند بسته به میل شان هر غذایی را که می خواهند سفارش دهند. همین طور چند نوشیدنی مختلف سرو می شود که محدودیتی برای تعداد آن وجود ندارد. ظروف استفاده شده در کلاس درجه یک پرواز ایران ایر، چینی و قاشق های آن استیل است. در حالی که در پروازهای معمولی غذاهای سرد و بسته بندی شده به همراه ظروف پلاستیکی سرو می شوند.

 

خرید بلیط فرست کلاس ایران ایر، این امکان را به شما می دهد تا فضای راحت تری در طول پرواز داشته باشید. صندلی های مبله که فضای جلوی بیشتری دارند. بنابراین مسافران در طول پرواز راحت تر هستند. همین طور مسافران فرست کلاس زودتر از سایر مسافران سوار هواپیما می شوند و هنگام پیاده شدن نیز الویت با آن ها است. بنابراین هیچ معطلی را احساس نمی کنند.

 

طبیعتاً همان‌طور که خدمات بیشتری در پروازهای فرست کلاس ایران ایر ارائه می شود، به همان نسبت نیز گران‌تر هستند. تفاوت قیمت بلیط های فرست کلاس و اکونومی ایران ایر را در سایت سفرمی می توانید بررسی کنید.

 

ماهان ایر: به فکر کودکان شما در سفر هوایی فرست کلاس هست


یکی دیگر از شرکت های معتبر هواپیمایی، شرکت ماهان است. این شرکت در کل برای پروازهای داخلی و خارجی دو کلاس اکونومی و بیزنس دارد. در پروازهای اکونومی یک وعده غذای اصلی و یک نوشیدنی سرو می شود. خدمات پروازهای فرست کلاس بهتر و بیشتر است. البته در پروازهای خارجی شرایط ایده آل تری وجود دارد.

هواپیماهای فرست کلاس ایران

علاوه بر سرویس های پذیرایی، یک پکیج بهداشتی و آرایشی به مسافران داده می شود. همین طور پتو و بالش ضدعفونی شده برای هر مسافر وجود دارد. به اضافه این که به کودکان زیر دو تا ۱۲ سال هدیه کوچکی داده می شود تا در طول پرواز با آن سرگرم باشند و همین طور به عنوان یادگاری از ماهان با خود ببرند. برای رزرو بلیط های هواپیمایی ماهان می توانید از سایت سفرمی استفاده کنید. در این سایت امکان جست و جو با فیلتر های مختلفی وجود دارد.

 

جمع بندی


هزینه پروازهای فرست کلاس بسیار بیشتر از پروازهای معمولی است. این هزینه گاهی دو یا حتی چند برابر پروازهای اکونومی می شود. البته خدماتی هم که ارائه می شود قابل توجه است. خصوصاً در پروازهای طولانی که خستگی بیشتر است، صندلی هایی با فضای بیشتر در کیفیت سفر بسیار تاثیر گذارند. البته این خدمات در شرکت های مختلف با یکدیگر فرق دارد. بعضی شرکت ها تنها صندلی راحت تری دارند و منوی غذایی آن ها متفاوت است اما بعضی دیگر امکاناتی را ارائه می دهند که ممکن است حتی باورتان نشود. خطوط هواپیمایی که اتاق خوابی کامل، با تخت خوابی لوکس، تلویزیون، حمام اختصاصی، رستوران لوکس و ... را به مسافران خود ارائه می دهند. البته همان طور که خدمات این شرکت ها منحصر به فرد است قیمت بلیط آن نیز بسیار گران است.

 

در نهایت برای بررسی تمام شرکت های هواپیمایی و انتخاب بلیط مورد نظر باید به سایتی معتبر و البته مرجع مراجعه کرد. سفرمی در این زمینه می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در این سایت پروازها به تفکیک مسیر، شرکت هواپیمایی، قیمت و ... قابل جست و جو هستند. به علاوه آفرها و تخفیف های لحظه آخری ویژه ای ارائه می شود که هزینه های تان را به طرز چشم گیری کاهش می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

راهنمایی برای خرید بهترین گرانول ارزان با کیفیت بالا

گرانول، یکی از سبک‌های تولید پلیمر در دنیای امروز است که کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع مختلف جهان دارد.

اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار تولیدی محصولات پلاستیکی هستید، بدون شک به خرید گرانول با کیفیت و درجه یک، نیاز دارید.

اما ممکن است بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌های سنگین نداشته باشید و بخواهید با هزینه مناسب، گرانول ارزان ولی باکیفیت را خریداری نمایید.

در این مطلب، بهترین راهنمایی‌ها جهت خرید گرانول درجه یک ارزان و با کیفیت، خدمت شما ارائه می‌شود، با ما همراه باشید.

 

گرانول ارزان چیست و در کدام صنایع کاربرد دارد؟

گرانو‌ل‌های بازیافتی با کیفیت که با قیمت کم‌تری به فروش می‌رسند، امروزه در سراسر جهان، محبوبیت بسیار بالایی دارند.

این گرانول‌ها علاوه بر تامین مواد اولیه محصولات پلاستیکی، به حفظ سلامت طبیعت و منابع طبیعی، کمک شایانی می‌کنند و همچنین از سطح کیفیت شگفت انگیزی، برخوردار هستند.

 

  • ·         ویژگی‌های یک گرانول خوب چیست؟
  1. روندگی مناسب در دستگاه تزریق
  2. رنگ مناسب
  3. انعطاف بالا
  4. میزان حداقل ناخالصی
  5. کاربرد متنوع و...

 

  • ·         محبوب‌ترین ساختارهای گرانول، کدامند؟

این قطعه صنعتی جادویی، حکم یک طلای ارزشمند را در دنیای تولید دارد و ساختارهای متفاوتی تولید و در بازارهای جهانی، عرضه می‌شود؛ در ادامه با مشهورترین ساختارهای تولید گرانول، آشنا شوید:

  1. پلی اتیلن
  2. پلی پروپیلن
  3. پلی کربنات
  4. پلی استایرن

 

  • ·         مهم‌ترین کابردهای گرانول چیست؟

امروزه، به دلیل افزایش تولید محصولات پلاستیک، آمار به کارگیری از گرانول‌ها رو به افزایش است، مهم‌ترین کابردهای گرانول، عبارتند از:

  1. وسایل پلاستیکی
  2. فیلم‌ها
  3. لاستیک
  4. لوله
  5. کابل و ....

علاوه بر موارد بالا، تمام محصولاتی که در ساختار خود، پلاستیک دارند، به گرانول نیز در فرایند تولید، نیازدارند.

 

کدام عوامل، بر قیمت گرانول، تاثیرگذارند؟

موارد زیادی در فرایند تولید گرانول وجود دارند که بر قیمت نهایی این محصول، تاثیرگذار هستند؛اما (رنگ محصول، خلوص مواد و نوع پلاستیک)، 3 تا از مهم‌ترین فاکتورهای تایین کننده قیمت نهایی گرانول، می‌‌باشند.

 

چطور گرانول ارزان و با کیفیت، بخریم؟

بهترین راه برای خرید گرانول ارزان مورد نیاز، خرید از فروشگاه اینترنتی تولید کننده گرانول، با قابلیت ارسال به محل مورد نظر، می‌باشد.

پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن خریدی مطمئن و تهیه کردن محصولی ناب و درجه یک، از یک فروشگاه معتبر تولید کننده قطعات صنعتی درجه یک، مثل پارس صنعت کمک بگیرید.

پارس صنعت با به کارگیری بهترین مواد اولیه و استفاده از روش‌های نوین تولید، گرانولی درجه یک، با کیفتی فوق‌العاده را به شما تحویل می‌دهد که می‌توانید با کمک آن، محصولاتی با کیفیت استثنایی تولید کنید و لذت ببرید.

 

سخن آخر

گرانول، نقش مهمی در فرایند تولید محصولات پلاستیکی دارد؛ هر کسب و کارتولیدی در حوزه کالاهای پلاستیکی به خرید گرانول نیاز دارد.

پارس صنعت با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه تولید و فروش گرانول‌های درجه یک، بهترین تیم فروش این محصول کاربردی در ایران است.

اگر شما نیز قصد خرید گرانول ارزان را دارید، سری به وب سایت پارس صنعت بزنید و بهترین گرانول مورد نیازتان را با قیمتی فوق العاده، خریداری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 191

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

آنچه پیش از ترجمه و چاپ کتاب، باید بدانید

احتمالا به عنوان دانشجو یا استاد، خیلی دوست داشته باشید که تجربه ترجمه و چاپ یک کتاب معتبر را در رزومه کاری یا تحصیلی‌تان جای دهید اما مسیر درست این کار و فرایند ترجمه و چاپ کتاب را نمی‌دانید.

اگر شما نیز علاقه مندید با مسیر ترجمه و چاپ  کتاب آسان و بدون درسر، آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید تا ساده‌تر از آب خوردن، کتاب مورد علاقه‌تان را ترجمه و چاپ کنید و لذت ببرید!

 

چگونه به اسم خودمان، کتابی را ترجمه و چاپ کنیم؟

پس از اینکه کتاب مدنظرتان را برای ترجمه و چاپ، انتخاب کردید باید با دانستن تمامی فنون و قواعد دنیای ترجمه، دست به قلم شوید و کار ترجمه کتاب را آغاز کنید.

برای ترجمه، باید از بین حوزه‌های پرطرفدار، کتاب‌هایی را انتخاب کنید که شانس مطالعه آن‌ها زیاد باشد، همچنین بایستی مراقب باشید که کتابی که انتخاب کرده‌اید، قبلا توسط متخصصین دیگر، ترجمه نشده باشد!

فراموش نکنید که ترجمه کتاب، کار ساده‌ای نیست و اگر تخصص لازم در این زمینه را ندارید هیچ وقت، وارد حوزه ترجمه کتاب نشوید.

پس از اتمام فرایند خلق محتوای جدید، نوبت به چاپ کتاب و انتخاب انتشارات می‌رسد، در این مرحله باید با وسواس تمام، بهترین ناشر را انتخاب کنید تا کتاب شما را چاپ کند و فرایند ترجمه و چاپ کتاب‌تان، به پایان برسد.

بهترین روش‌، برای ترجمه کتاب، چیست؟

بی‌شک، کمتر کسی پیدا می‌شود که با وجود تحصیل در رشته‌های علمی غیر از زبان انگلیسی، تسلط کافی بر فنون ترجمه را داشته باشد.

برای ترجمه کتاب، باید از مترجمین حرفه‌ای با سابقه در این زمینه استفاده کنید تا بدون دردسر، کتاب‌محبوب‌تان را ترجمه کنید و به اسم خودتان به چاپ برسانید.

 

چطور یک تیم سفارش ترجمه کتاب خوب پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید بهترین مترجم‌هارا برای ترجمه یک کتاب تخصصی، پیدا کنید، ابتدا بهتر است با ویژگی‌های تیم ترجمه‌ای که می‌‌توانید با خیال راحت، برای ترجمه کتاب‌تان، به آن، اعتماد کنید، آشنا شوید.

  1. داشتن مترجمین با سابقه
  2. تجربه کتب علمی
  3. رضایت بالای مشتریان
  4. داشتن سایت ترجمه معتبر
  5. قیمت مناسب
  6. سرعت بالا
  7. خوش قولی
  8. تعهد بالا در انجام کار
  9. امکان ضمانت
  10. ویرایش ترجمه و ....

 

بهترین تیم ترجمه کتاب در ایران کدام است؟

تیم ترجمه دوری جاب، با داشتن تمامی ویژگی‌های یک تیم ترجمه کتاب کاربلد، بهترین سایتی است که ‌می‌تواند به شما برای داشتن بهترین پروژه ترجمه کتاب، کمک کند.

 

سخن آخر

اگر شما نیز دوست دارید، یک رزومه کاری یا تحصیلی عالی و درجه یک، داشته باشید، باید یک کتاب ترجمه شده خوب، به اسم خودتان ثبت کنید.

بی‌شک، ترجمه کتاب و سروکار داشتن با لغات تخصصی بیگانه، کار ساده‌ای نیست و برای داشتن یک ترجمه خوب، نیاز به دانش فنی بالا دارید اما می‌توانید برای خلاصی از تمامی دردسرهای ترجمه کتاب، به یک تیم ترجمه کاردرست، اعتماد کنید.

دوری جاب، بهترین سایت سفارش ترجمه کتاب در ایران است که شما‌ می‌توانید با خیال راحت، به مترجمین آن اعتماد کنید و یک ترجمه ناب و بی‌نقص را داشته باشید.

doorijob.com/english-persian-book-translation

 



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

جزوه حسابان یازدهم مطالب هر فصل را به صورت خلاصه و جمع بندی بندی شده برای شما آورده است. در کنار مطالب تعدادی سوال تشریحی حل شده نیز ذکر شده است. با حل این سوال ها می توانید مطالب خلاصه شده را به خوبی جمع بندی کنید. با دانلود جزوه کامل حسابان یازدهم  بخصوص در ایام نزدیک کنکور می توانید یک جمع بندی سازمان یافته از حسابان یازدهم داشته باشید

جزوه ی فصل اول تا سوم حسابان پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک (جبر و معادله – تابع – توابع نمایی و لگاریتمی) شامل درسنامه، نکات و تمرینات مربوطه در ادامه قابل دانلود است.

 

جزوه کامل حسابان یازدهم

 

ین کتاب شامل درسنامه ای قوی، مثال های متنوع، نکات مهم درسی، تمرینات و سوالات تستی کنکورهای سراسری و موسسات مختلف با پاسخ تشریحی است که توسط اساتید محترم جناب آقای عباس امیدوار (دبیر ریاضی دبیرستان های منطقه ۹ تهران) و سرکار خانم حسنیه شریفی (دبیر ریاضی دبیرستان های شهر قدس) تالیف گردیده است.

دانلود جزوه حسابان یازدهم

فایل pdf فصل اول این کتاب (مبحث جبر و معادله شامل ۵ درس “مجموع جملات دنباله های حسابی و هندسی” ، “معادلات درجه دوم” ، “معادلات گویا و گنگ” ، “قدرمطلق و ویژگی های آن” و “آشنایی با هندسه تحلیلی”)، توسط همکار گرامی جناب آقای عباس امیدوار (از مولفان کتاب) به سایت ریاضی سرا ارسال گردیده است. این فایل در ادامه قابل دانلود است.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

 

کتاب میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی

یک کتاب به زبان فارسی کامل و جامع در قالب ۳۰۲ صفحه رنگی و نفیس تقدیم به همه باستان شناسان و دانشجویان باستان شناسی

کتاب میراث زرین یکی از بهترین کتاب گنج یابی و بهترین کتابهای الکترونیکی در زمینه روشهای یافتن و پیدا کردن زیرخاکی و سکه های قدیمی در زیر زمین و گنج یابی

و دفینه یابی در ایران می باشد .

اگر علاقه مند به گنج یابی و دفینه یابی هستید حتما این کتاب بی نظیر رو دانلود و مطالعه کنید .

همه چیز درباره علوم غریبه اولین مرجع و منبع رمزگشایی آثار علائم , نمادها , نشانه ها و اسرار نظامی دفینه ها در ایران بهترین کتاب گنج یابی کتاب میراث زرین !!!

در ادامه برخی از نوشته ها و مطالب داخل مجموعه کتاب گنج یابی میراث زرین رو براتون قرار میدم تا بیشتر به محتویات بی نظیر این کتاب پی ببرید .

 

دانلود کتاب الکترونیکی گران قیمت میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی در ایران میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش

دانلود کتاب میراث زرین الکترونیکی گران قیمت کتاب میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش

دانلود کتاب الکترونیکی گران قیمت میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی در ایران میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش

دانلود کتاب الکترونیکی گران قیمت میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش

دانلود کتاب الکترونیکی گران قیمت میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی در ایران میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش

دانلود کتاب الکترونیکی گران قیمت میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش

دانلود کتاب الکترونیکی گران قیمت میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی در ایران میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش

دانلود کتاب الکترونیکی گران قیمت میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش

دانلود کتاب الکترونیکی گران قیمت میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی در ایران میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش

دانلود کتاب الکترونیکی گران قیمت میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی میراث و اسرار و علائم و نشانه های کهن آموزش ,کتاب میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی

کتاب میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی بهترین کتاب گنج یابی

توضیح و تفسیر دفینه های موجود در :کتاب میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی

درختان- مبحث کامل و جامع انواع صلیب ها- سنگ جوقان و کاسه – فیل – آفتاب پرست – سنگ آینه – تخم مرغ- عقاب – نعل- دو زانو- قفل و کلید- پستان – آلت مرد و زن – تاج – دفینه یهودیان و فراماسونری – سنگ نشان –

پیکان و فلش – سم اسب – عقرب – ماهی – توضیح  نشانه و دفینه های نامعلوم -اژدها – قیچی – گرگ – خنجر – توضیح انواع شتر –  خرگوش – رمزگشایی انواع سنگ های کاسه و جوغن ها ,خورشید در بین ملل و ایران , سنگ مستطیل , اسکنه دار , سنگ ۴۰ تکه , میمون , آلت مرد و زن , علامت ۷ در علوم باستانی , انگور , فرشته , بزکوهی , سگ , شمشیر و زره

, دفینه های موجود در طاق ها , چاه ها , تونل ها و دهلیزها , کلیساها , پنجره خانه ها , پل ها , معابد و آتشکده ها , پله ها , علائم های رایج در دفینه و علوم باستانی ایران , انواع قبر ها – سرداب های زیر زمینی – سنگ بنای تاریخی – تابوت ها  – محراب ها-  , انواع نشانه های خزندگان و پرندگان و جامدات و حیوانات و انسان را تفسیر کنیم , نشانه های ترکی و رمزهای اسمی را بدانیم,

دخمه ها و معماری آنها –  برجها –  قبرهای زیر زمینی – کاسه های فنجانی -علامت ماه و ستاره – نشانه های کامل زیر خاک و در حین حفاری -شکستن انواع ساروج ها-  نواویس –  نمادهای مسافت و جهت ها – مرد- گرگ  – علامت قبرها – تفنگ – دست – پا – نشانه های سلاح – مقیاس ها و فلش ها – چاه ها و تله ها – تله های تومولوس و اتاقک  – دفینه های موجود در آتشکده و غارها –

قلعه ها – محراب ها -چشمه ها – آب و قنات ها – کارشناسی مجسمه -مهره های سنگی – سکه و نسخه های گنج و طلا –  تشکر و مژدگانی – علائم های کامل کشف شده در حین حفاری و کاوش – سنگ های جوغن ها – شتر و ساربان – مرغ و جوجه – انواع صلیب ها – نمادهای اتاقک – نشانه های تمویهی و توجیهی – صخره ها – کشتی – مقبره ها – قبر سردارها- قبور گبری

– تپه های جوغن دار – تپه های پستانی شکل – تپه های کوره ای  و تنوری – نسخه های شاهی و وزیری – جیوه قرمز – قبور خمره ای – پهلوان – تپه کوره ای – علامت ها و نشانه های مربوط به منطقه ای که طلسم شده است را بدانیم – روشهای دفن کردن و پنهان کردن گنج , تفاوت علائم و نشانه ها را از توهم تا واقعیت بدانید , گل حکمت را که برای حفاظت نشانه ها استفاده استفاده می شود را با هم بدانیم

, کیفیت باز کردن جوغن های پلمپ شده و دخمه و سنک نشانه را فرا بگیریم , کیفیت تحلیل علائم را یاد خواهیم گرفت – معانی علائم و آثار را خواهید دانست , نشانه های موجود بر روی صخره ها و سنگ ها را تفسیر کنید ,دفینه های نشانه ها را پیدا کنیم

, راه های استخراج دفینه ها را خواهیم دانست – رمزگشایی و خنثی سازی انواع تله های گنج ها:تله های سرداب ها ؛ غارها , چاه ها , اتاقک ها ,تونل ها , رعد و برق , اژدها – مار – مثبات – فلش – دایره – نیزه – تیغ -ترازو – الاکلنگ – مکانیکی – سنگی – تله جابجایی – گیوتینی – شیمیایی و سمی – تله آب – قلب ,  تله گاز , شن و ماسه ,زمینی , فیزیکی ,

ترقوه ای , تله سنگ , گودالی , نشانه های تله ها , تله یا طلسم آب – نکات ایمنی تخصصی برای ورود به مکانهای سرداب ها , قبرها , روش صحیح حفاری قبرها و ادوات و وسایل های حفاری تخصصی , قبرهای گبری , همه چیز در مورد تومولوس ها و تپه های دست ساز  و پلان ها (کروکی) آن, علامت و نشانه های قبر, روشهای شکستن انواع طلسمات

با روشهای ۱۰۰% عملی رصد طلسم ها و علائم های طلسمات دفینه را دانسته و انواع موجودات متافیزیکی محافظ دفینه را بشناسیم , قواعد عمومی دفینه یابی , سکه های تقلبی را از اصلی تشخیص بدهیم ,

مجسمه ها و مهره ها و سفال های اصلی را از تقلبی تشخیص بدهیم , نقشه ها و سندهای گنج اصلی را از بدلی و تقلبی تشخیص بدهیم , راه های خواندن نقشه و نسخه های گنج را یاد بگیریم  , جیوه قرمز را شناخته و به حقیقت آن پی برده و  راه های ۱۰۰% عملی جیوه اصلی را از تقلبی تشخیص بدهیم

دانلود بهترین کتاب کمیاب میراث زرین گنج یابی و دفینه یابی زیرخاکی و شکستن انواع طلسم علائم و نشانه های گنج و دفینه



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

کتاب باستانی چشم طلایی

کتاب چشم طلایی اولین کتاب کامل اثار و علائم دفینه ها و گنج یابی بهترین کتاب برای دفینه شناسان و دانشجویان باستان شناسی است 

کتاب باستانی چشم طلایی,خرید کتاب چشم طلایی,

توضیحاتی از کتاب:

کتاب چشم طلایی اولین مرجع کامل اثار و علائم دفینه است و کتاب اسرار نشانه ها کامل ترین مرجع رمز گشایی علائم و نشانه های دفینه میباشد تفسیر و توضیح علائم و نشانه های مهم دفینه در علم باستان شناسی شامل :نشانه های دفینه را بشناسیم ، نشانه های دفینه چگونه رمز گشایی می شوند ، معانی آثار و علائم دفینه: ماهی ، درختان کهنسال ، بت خانواده ، شیر ، جای پا ، شکل چارق یا کفش ، نماد دنده و قفسه سینه انسان ، خرس و خرس لنگان ، زرافه ، اردک ، غاز ، نهنگ و بچه نهنگ ، تبر ، عصا ، جغد ، سنگ سواری ، کوزه های خالی ، اتاق های خالی ، صلیب ، علامت ضربدر ، انبردست ، چکش ، کلنگ ، گل ، گل آفتابگردان ، زن لخت ، زن حامله ، خط و خطوط ، چوپان و گوسفندانش ، سنگ حکاکی شده به شکل جدول چهار خانه dama ، سنگ آسیاب ، سنگ سوراخ شده یا دوربین سنگ ، شتر ، چنگال مخصوص بلند کردن بسته علوفه و یونجه ، اژدها ، خوک و بچه هایش ، دست ، الاغ ، زین ، فیل ، آهو گوزن ، چشم ، خورشید ، کبوتر ، پرنده ، صلیب ها ، حلقه ، ماه ، ستاره ، پارچ یا ظرف آب ، انسان ، دایره های تو در تو ، قلب ، لاک پشت ، حکاکی کانال ، کانالهای سنگی ، عقاب و شاهین ، پروانه ، مار مولک ، شمشیر ، سنگ کیلومتر ، قوچ ، سنگ صندلی ، سگ ، نشانه جای پای سگ ، قورباغه ، موش ، چاه ها ، نشانه های غار ، قیچی ، پله ، سنگهای اسکنه خورده ، نعل اسب ، نشانه تیر یا پیکان ، گاو نر ، تپه سنگ ریزه ، پلیکان ، حلزون ، نشانه های عددی ، لوله های آب ، چشمه های آبدار یا بی آب ، تفنگ ، خرگوش ، مرغ و جوجه هایش ، طاووس ، ترازو ، انگور ، نشانه v در دفینه یابی , نشان Y در باستان شناسی ، مار ، پاکت ، نشانه زنجیر ، عقرب ، نشان شکارچی ، خرچنگ ، نشان باقلو (مربع) ، کشتی ، قاشق ، بز ، مومیایی ، روباه ، تمساح ، کمان ، گرده طلا ، سکه های تقلبی چگونه تشخیص داده می شود ، نشانه های طبیعی چیست ، ویرانه های باستانی ژئو فیزیک ، تله های فیزیکی و خنثی کردن آنها ، رعد و برق ، مثلث ، پله ها ، طلسم در دفینه یابی چیست ، توضیحات کامل در مورد همه جوغن ها حکاکی های مربع مستطیل و گرد ، روش برش سنگ در گذشته معدن سنگ ، روش شناختن و شکستن ساروج ، توضیحات کامل در مورد تومولوس و تپه های باستانی و مطالب مفید دیگر و…

فهرست :کتاب باستانی چشم طلایی

متن کتاب چشم طلایی

دانلود کتاب چشم طلایی فرید باقری

گنج و گنج پژوه

زبان علامت ها

سمبل چیست؟

نشانه یا علامت چیست ؟

منطق نهفته در علامت ها

معانی مخطلف در علامت ها

الفبای مصری

ارقام یونانی ، رومی و میخی ابجد

علامت های شکسته شده

علامت هایی که مفهومشان را نمی فهمید

سمبل ها

سمبل حیوانات

معانی سمبل ها و نشانه ها

بعضی از علائم رایج در گنجیابی

ساروج و حلال ساروج چیست؟

نقاط دفن در صنعت گنج و دفینه

نسخه های گنج خط میخی

فارسی باستان

خط پهلوی

کلید الفبای باستانی

سکه های ایرانیکتاب باستانی چشم طلایی

تعدادی از صفحات کتاب چشم طلایی 

کتاب چشم طلایی ,خرید کتاب چشم طلایی,کتاب چشم طلایی ارزانکتاب چشم طلایی

دانلود رایگان کتاب چشم طلایی,کتاب گنج یابی,پیدا کردن دفینه   چشم طلایی کتاب چشم طلایی دانلود کتاب چشم طلایی

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

آموزش استفاده از کلودفلر

کلود فلر یکی از بزرگترین شبکه های cdn در جهان است. در حال حاضر بیش از 8 میلیون وب سایت، از سرویس cloudflare استفاده می کنند. این سرویس به امنیت، بهینه سازی و سرعت بارگزاری وب سایت ها کمک می کند. استفاده از این سرویس ابری، بسیار ساده و برای همه رایگان است. در این مقاله سعی داریم بفهمیم که کلود فلر چیست و چه مزایای دارد.

در این مقاله شما را برای استفاده و اموزش کلودفلر راهنمایی خواهیک کرد همچنین برای رفع ارور cloudflare هم راهنمایی خواهم کرد 

آموزش استفاده از کلود فلر آموزش استفاده از کلود فلر

آموزش استفاده از کلودفلر

هر وب سایت از مجموعه ای متن، اسناد، تصاویر، ویدئو یا فایل صوتی تشکیل شده است، کاربر بسته به نیازش به هر یک از این موارد، وارد سایت شده و به جستجو می پردازد. تمامی اطلاعات که درون یک سایت وجود دارند، در فضایی به نام وب سرور (web server) نگهداری می شوند و این فضای ذخیره سازی توسط ابر رایانه هایی که به صورت دائمی روشن و در حال پردازش هستند، مهیا می شود. که اصطلاحا به آن فضای هاست می گویند. زمانی که کاربران بر روی یک سایت کلیک می کنند، یا آدرس آنرا در مرورگر خود وارد می کنند. درخواست به سمت وب سرور ارسال شده و تمامی اطلاعات از آنجا بارگزاری می شود.

وب سروها، چیزی شبیه به همین کامپیوتر های خانگی هستند. که دارای سیستم عامل، فضای ذخیره سازی، درایو، پوشه و … می باشند. می توان هر وب سایتی را بر روی کامپیوتر خانگی و بدون نیاز به وب سرور دیگری اجرا کرد، اما لازم است؛ رایانه به اندازه کافی قدرت پردازش و فضای ذخیره سازی داشته باشد و همچنین به صورت مداوم روشن باشد. از این رو خرید فضای هاست، از شرکت های ارائه دهنده، از نظر اقتصادی و ایمنی به صرفه تر بوده و کمتر کسی وب سایتش را بر روی رایانه شخصی اجرا می کند، مگر طراحان سایت! که تا زمان آماده شدن سایت، برای تست آنرا روی رایانه شخصی، به اجرا در می آورند.

پس از درخواست هر کاربر برای ورود به سایت، وب سرور باید در کوتاه ترین زمان، محتوایی که از قبل درآن وجود دارد را، بارگزاری کند. هر چه این عملیات سریع تر انجام گیرد، سرعت بارگزاری سایت بیشتر خواهد بود.

بی شک بارها به سایت هایی که بسیار کند بالا می آیند، برخورده اید و به احتمال زیاد شما هم، مثل بسیاری از کاربران، هنوز محتوای سایت به نمایش در نیامده، تصمیم به خروج گرفته اید! این اصلا برای مدیر یک سایت خوش آیند نیست! گاهی به دلیل کندی وب سرور، در مواقعی هم به دلیل بهینه نبودن سایت، این تاخیر در بارگزاری روی می دهد و نتیجه منفی، در رتبه و تعداد بازدید های سایت دارد.

یکی از راهکارهایی که مدیران وب سایت ها، می توانند برای خروج از چنین شرایط بحرانی، انجام دهند. استفاده از سرویس “cloudflare” است. سرویس کلود فلر یا کلاد فلر، فرایند بارگزاری وب سایت و پاسخ به درخواست های کاربران را تسریع می بخشد.

 

کلود فلر چیست؟

 

کلود فلر چیست؟

کلود فلر با شعار ساخت اینترنتی بهینه تر و امن تر، اقدام به سرویس دهی در سراسر جهان کرده و به کمک شبکه ای از سرورهای قدرتمند. بارگزاری، امنیت و بهینه سازی سایت ها را تسریع بخشیده، تا کاربران کیفیت بالاتری از دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را تجربه کنند.

شبکه تحویل محتوا یا cdn که مختصر شده «content delivery network» است. متشکل از مجوعه ای از سرورها است. که در چند نقطه از جهان وجود دارند و با هم در ارتباطند. وقتی وب سایتی از cdn استفاده می کند، اطلاعات سایت در این شبکه به صورت بهینه شده، ذخیره می شود و زمانی که کاربری درخواست ورود به سایت را در مرورگر اجرا می کند. این بار به جای اینکه درخواست، مستقیما توسط وب سرور سایت اجرا شود، نزدیکترین سرور cdn از نظر جغرافیایی به کاربر به این درخواست پاسخ داده و در سریع ترین زمان محتوای سایت به نمایش در می آید.

این سرویس تاثیر بسیاری در افزایش سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در سایت هایی با ترافیک بالا دارد. همیشه رضایت کاربران، مورد توجه موتورهای جستجو، برای رتبه بندی سایت ها بوده و سرعت بارگزاری سایت، می تواند معیار خوبی برای رتبه بندی باشد!

با راه اندازی سرویس کلود فلر برای وب سایت، هر درخواستی که به طرف سایت ارسال شود، از فیلتر cloudflare عبور کرده و اگر روبات یا هکری، قصد خراب کاری در سایت شما را داشته باشد، توسط فایروال های قدرتمند این سرویس، شناسایی و مسدود می شود. به طوری کلی می توان گفت زمانی که ترافیک یک سایت، از فیلتر های کلود فلر عبور می کند. از هر گونه سو استفاده و حمله سایبری مصون می ماند.

نکته: زمانی که از سرویس کلود فلر استفاده می کنید. در ساختار سایت، هیچ دخل و تصرفی صورت نمی گیرد و تنها ترافیک سایت، از فیلتر این سرویس عبور می کنند.

 

کلود فلر چیست؟

 

چه سایت هایی می توانند از کلود فلر استفاده کنند؟

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، کلود فلر یک سرویس رایگان است و تمامی وب سایت ها می توانند، از آن استفاده کنند. تنظیمات مربوط به پلن رایگان کلود فلر در مدت زمان کوتاهی قابل اجرا هستند.

برای اینکار لازم است تا dns های این سرویس را، در دامنه سایت خود تنظیم کنید. و به این ترتیب همه در خواست ها از سوی کاربران و روبات ها به سوی کلود فلر ارسال می شوند. از آنجایی که تمامی داده های سایت روی سرورهای کلود فلر ذخیره می شود، اگر بر حسب اتفاق وب سرور اصلی سایت، از دسترس خارج شود. همچنان بدون هیچ مشکلی، سایت برای کاربران به نمایش در خواهد آمد.

در سرویس کلود فلر از تکنولوژی (anycast) استفاده شده است. این فناوری با تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربران، آنها را به نزدیکترین سرور متصل می کند. که این کار سبب تسریع در بارگزاری سایت خواهد شد.

در حال حاظر بیش از 8 میلیون وب سایت، از سرویس کلود فلر استفاده می کنند. طبق آمار، حدود 2/8 میلیارد نفر برنامه های کاربردی و خدمات وب را از طریق کلود فلر دریافت می کنند. به گفته مدیران این سرویس؛ روزانه دها هزار نفر به این سرویس می پیوندند، که نشان از محبوبیت روز افزون آن دارد. این شبکه عظیم هم اکنون  175 مرکز داده در سراسر جهان دارد، که با سرعتی بالا به کاربران خدمات رسانی می کنند.

حتی اگر شما یک توسعه‌دهنده وب باشید، باز هم کلود فلر به کمکتان می آید، استفاده از این سرویس به شما اجازه می دهد، تا جاوا اسکریپت را در شبکه قدرتمند کلود فلر اجرا کنید و بتوانید تا حد امکان، به کاربران نزدیک شوید. این سرویس، تاخیر را حذف می کند و تجربه تعامل با کاربران را بهبود می بخشد.

امروزه ارائه دهندگان اینترنت، مرورگر ها و بسیاری از افراد دیگر، قادرند تا کاربران را به منظور هدف قرار دادن، برای تبلیغات و … شناسایی و رصد کنند. با وجود رمزگزاری بسیاری از برنامه ها، باز هم از داده های کاربران سوء استفاده می شود و در بهترین حالت اطلاعات به شرکت های تبلیغاتی فروخته می شوند. اما کلود فلر یک سرویس dns رایگان به نام 1.1.1.1 فراهم کرده است. این سرویس از داده های کاربران، در مقابل تجزیه و تحلیل توسط سایر افراد و سازمان ها جلوگیری می کند.

 

کلود فلر چیست؟

 

امنیت وب چیست و چرا مهم است؟

امنیت وب، جزیی ضروری از هر کسب و کار، مبتنی بر وب است. امنیت وب به طور خاص به امنیت وب سایت ها، برنامه های کاربردی وب و خدمات وب، مثل api ها مربوط می شود. حمله به برنامه های کاربردی وب، می تواند از تماس با پایگاه داده گرفته تا نفوذ به یک شبکه پیچیده، گسترده باشد.

نشت و تغییر اطلاعات یکی از دلایل اصلی توجه به امنیت وب است؛ زیرا اطلاعات حساس، به طور مداوم از طریق اینترنت انتقال می یابد. این انتقال پیوسته اطلاعات، به مهاجمان اجازه می دهد، تا به اطلاعات محرمانه دستبرد بزنند، یا آن ها را تغییر دهند. فرض کنید؛ نتیجه یک آزمایش یا تحقیقات پزشکی تغییر کند، آنوقت چه خواهد شد؟

هر ساله میلیون ها نفر، از نشت های اطلاعاتی آسیب می بینند، یا ضرر های مالی می کنند. داده های محرمانه نظامی و آزمایشات علمی گزینه های خوبی برای نشت اطلاعات هستند. شاید ساده ترین راه برای مشاهده اطلاعات محرمانه از طریق اینترنت، استفاده از اطلاعات کاربری اشخاصی باشد، که در یک سازمان محرمانه عضو هستند.

گاهی افراد سودجو با ترفند هایی چون جعل اسناد و تماس با کاربران، خود را به عنوان نماینده یک سازمان، معرفی کند و آنها را متقاعد می کنند، تا اطلاعات حساسی، مثل حساب بانکی را در اختیار آنها قرار دهند. دسترسی به حساب بانکی کارمندان یک مجموعه، می تواند بسیار خطرناکتر از چیزی باشد که تصورش می رود. تصور کنید در قبال برگرداندن اطلاعات حساب بانکی یک کارمند، از وی تقاضای جاسوسی شود …

معمولا سازمان ها یا شرکت های بزرگ، گزینه های خوبی برای نشت اطلاعات هستند. در صورت موفقیت و دست یابی به اطلاعات کارمندان آنها، هکرها می توانند این اطلاعات را در بازار سیاه بفروشند و از این طریق سودجویی کنند.

این ها نمونه هایی از نشت اطلاعات بود که به آنها اشاره شد. اما سوال این است که، چطور می شود از نشت اطلاعات جلوگیری کرد؟

از آنجایی که نشت داده در بسیاری از اشکال امکان پذیر است، هیچ راه صد در صدی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. اما استفاده از سرویس های امن، رمز های قوی و طولانی، به روز نگه داشتن نرم افزارها، استفاده از نرم افزار های امنیتی مانند آنتی ویروس ها می تواند به امنیت داده ها کمک کند.

کارفرمایان بایستی برای جلوگیری از نشت داده ها، اطمینان حاصل کنند که، کارمندان شان دارای حداقل دسترسی و مجوز لازم برای انجام کارهای خود هستند.

شرکت ها همچنین، باید وب سایت های خود را، با استفاده از روش های ssl / tls رمزگذاری کنند. تا از اطلاعات مشتریان خود محافظت کنند. علاوه بر این، فناوری waf می تواند، یک شرکت را از چند نوع حملات مخرب محافظت کند. رمزگذاری tls به محافظت از برنامه های کاربردی وب، در مقابل حملاتی مانند نشت داده ها یا حملات ddos کمک می کند.

 

کلود فلر چیست؟

 

مزایای استفاده از کلود فلر

حال که با امنیت داده و چگونگی لو رفتن اطلاعات و اهمیت استفاده از سرویس های امن و رمزگزاری شده آشنا شدید. بهتر است در مورد مزایای استفاده از کلود فلر صحبت کنیم.

در اینکه استفاده از کلود فلر، یکی از یکی از سریع ترین راه ها برای سرعت بخشیدن و افزودن امنیت وب سایت شماست، شکی نیست! این سرویس توسط میلیون ها سایت برای کاهش زمان بارگذاری صفحه وب و حفاظت در برابر تهدیدات آنلاین از جمله ddos مورد استفاده قرار گرفته است، چرا شما یکی از آنها نباشید؟

1. فشرده سازی و کم حجم کردن

کاراکترهای بسیاری در وب سایت ها وجود دارند، که هر کدام حجمی به خود اختصاص داده اند. فضاهای سفید، نظرات، فونت ها و … به کمک کلود فلر می توانید، حجم آنها را به حداقل برسانید، یا آنکه آنها را حذف کنید، تا بارگزاری سریع تر صورت گیرد. این سرویس می تواند انواع فایل های javascript، css و html را با دقت بالایی فشرده سازی کند.

2. پشتیبانی از پروتکل http / 2

پروتکل http / 2 که اخیرا توسعه داده شده است. دو برابر سریعتر از http / 1.1 است. سرویس کلود فلز از این پروتکل برای تسریع عملکرد سایت ها استفاده می کند.

3. استفاده از ssl کلودفلر رایگان

فناوری رمزگزاری ssl تنها مختص به یک وب سایت تجارت الکترونیک نیست، بلکه برای همه است! دسترسی به سایت شما از طریق https تضمین می کند که، داده ها از رایانه کاربر، به سرور شما رمزگذاری شده اند.

4. بالا بودن امنیت dns

استفاده از dns اختصاصی کلود فلر، نه تنها سرعت سایت بالا می رود، بلکه امکان تقلب نیز بسیار پایین می آید.

5. کنترل کاربران با فناوری ابری waf

waf به شما در حفظ امنیت انواع سایت ها کمک می کند، تا در مقابل حملات هکرها و افراد غیر مجاز مصون باشید. cloudflare waf دارای بیش از 145 پایگاه داده برای حفاظت از انواع برنامه های تحت وب است.

6. بهینه سازی تصایر

بیش از 60 درصد از حجم هر صفحه وب را، تصاویر تشکیل می دهند و این بسیار زیاد است! اگر تصاویر زیادی در وب سایت خود داشته باشید، cloudflare polish می تواند به کاهش حجم آنها کمک کند.

7. websockets

سرویس کلود فلر، ترافیک websockets را به سرور اصلی خود، بدون هیچ گونه تنظیم دستی هدایت می کند. فناوری websocket امکان ارتباط دو طرفه بین کلاینت و سرور را در قالب یک اتصال tcp فراهم می کند.

8. دسترسی دائمی

در دسترس بودن دائمی سایت، به دلیل وجود کش های ذخیره شده در سروهای کلود فلر، حتی زمانی که هاست سایت به مشکل خورده باشد، یکی دیگر از این مزیت هاست.

9. فایروال

افزایش امنیت توسط فایروال های قدرتمند این شرکت و جلوگیری از حملات ddos protection و .sql injection اگر نرم افزار یا فردی سعی کند با ورود رمزهای پی در پی به سایت شما نفوذ کند، بلاک می شود و اجازه دسترسی به سایت، از آن ip گرفته خواهد شد.

10. https رایگان

فعال سازی https و ssl بر روی دامنه سایت به صورت رایگان.

11. ابزار آنالیز داده

استفاده از سرویس ویژه آنالیز ترافیک، جهت مدیریت سایت و بهینه سازی.

12. purge cache

با استفاده از قابلیت purge cache می توان کش های ذخیره شده را تازه سازی کرد.

13. تاثیرات مثبت در سئوی سایت

کسانی که به سئوی سایت خود اهمیت می دهند، به راحتی می توانند از سرویس کلود فلر استفاده کنند. تا با افزایش سرعت سایت از رقیبان پیشی گرفته و در نتایج بهتر ظاهر شوند. بهینه سازی همه جانبه سایت می تواند، نتایج رضایت بخشی به همراه داشته باشد.

 

کلود فلر چیست؟

 

چطور از کلود فلر استفاده کنیم؟

صرف نظر از نوع cms که سایت تان را با آن ساخته اید. هر سایتی، می تواند عضوی از شبکه جهانی کلود فلر شود. این سیستم توسط هزاران متخصص در حال رشد بوده و همگام با تکنولوژی روز به قوی ترین فناوری های امنیتی، تجهیز می شود. تا جلوی حملات سایبری را بگیرد و همچنین بر سرعت تحویل محتوا به کاربر بیافزاید.

نکته: سرویس کلود فلر برخی از امکاناتش را برای دامنه های دات ir ارائه نمی دهد!

تنظیمات کلود فلر برای هر وب سایت کمتر از 5 دقیقه طول می کشد. شما برای افزودن سایت تان فقط نیاز به یک تغییر ساده در تنظیمات dns برای دامنه دارید. نیاز به سخت افزار و نرم افزار خاصی برای این کار ندارید و هر زمان که احساس کردید، به کلود فلر نیاز ندارید می توانید، به سادگی آنرا خاموش کنید و به روال سابق به کارتان ادامه دهید.

 

ایجاد حساب کاربری کلود فلر و افزودن وب سایت به این سرویس

ــ برای ایجاد حساب کاربری کلود فلر، باید به این آدرس مراجعه کنید: «www.cloudflare.com» و روی قسمت ثبت نام «sign up» در بالای صفحه کلیک کنید.

 

ــ قوانین را مطالعه کنید و تیک مربوط به آنرا فعال نموده سپس بر روی دکمه ی create account کلیک کنید.

 

کلود فلر چیست؟

 

ــ با وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور خود، یک حساب کاربری cloudflare ایجاد کنید.

ــ پس از ساخت حساب، از قسمت add a website نام دامنه خود را وارد نمایید و بر روی گزینه scan dns records کلیک کنید. توجه داشته باشید؛ در مرحله افزودن سایت، لازم است تا آدرس سایت خود را بدون ” www ” در کادر تایپ کنید.

 

کلود فلر چیست؟

 

ــ پس از وارد کردن آدرس سایت، اطلاعات مربوط به dns شما در زمانی حدود 60 ثانبه بررسی می شوند. پس از انجام اسکن بر روی گزینه next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

ــ پس از آنکه اطلاعات شما بررسی شد، تمام رکورد های dns دامنه سایت شما لیست می شوند، در این مرحله می توانید، تصمیم بگیرید که برای کدام ساب دامین ها، می خواهید کلود فلر فعال شود، یا اینکه از آنها چشم پوشی کند. توجه داشته باشید؛ اگر هیچ پرونده dns نمایش داده نشود، شما باید به صورت دستی رکوردهای dns را اضافه کنید.

 

کلود فلر چیست؟

 

ــ پس از بررسی و افزودن سوابق dns خود، روی continue کلیک کنید، تا به مرحله بعد بروید.

ــ در ادامه باید مشخص کنید که، می خواهید از کدام پلن کلود فلر استفاده کنید، رایگان یا پولی؟ پلن رایگان به تنهایی امکانات بسیاری دارد، که نیازتان را برآورده می سازد، اما اگر امکانات بیشتری می خواهید می توانید از سرویس های تجاری استفاده کنید.

ــ در این مرحله، نیم سرورهای  سایت cloudflare برای سایت شما به نمایش در خواهند آمد، شما می بایست dns های دامنه سایت خود را با این دو dns که کلود فلر به شما داده، بروز رسانی کنید. برای این کار باید به پنل مدیریت دامنه خود مراجعه کنید.

ــ شما با موفقیت، حساب کاربری cloudflare خود را ایجاد کردید! پس از آنکه dns های کلود فلر را روی دامنه خود تنظیم کردید، لازم است 72 ساعت منتظر بمانید تا تغییرات اعمال شود.

ــ اکنون باید به برگه crypto حساب کاربری cloudflare خود بروید، تا مطمئن شوید که سوابق universal ssl cloudflare برای دامنه شما ارائه شده است. آنها باید در بخش گواهینامه های edge ظاهر شوند. اگر این اطلاعات را مشاهده نکردید، نگران نباشید، در 24 ساعت آینده ارائه خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

چگونه تصاویر سه بعدی با المنتور بسازیم

پس از راه‌اندازی سایت اگر ظاهر سایت و یا بخش­‌هایی از قالب باب پسندتان نبود به راحتی می‌­توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید. صفحه‌سازهای وردپرس این قابلیت را برای شما فراهم می­‌کنند که بتوانید ظاهر سایت­تان را به دلخواه خود تغییر دهید. المنتور یکی از صفحه‌سازهای قدرتمند است که نسبت به ویژوال کامپوزر بروزتر و پرطرفدارتر است، همچنین پیشرفت چشم‌گیری داشته است. افزونه المنتور با امکانات بسیار عالی که دارد در طراحی حرفه‌­ای سایت به کاربران وردپرسی کمک می‌کند. از این حرف‌ها که بگذریم امروز می‌خواهیم به ساخت تصاویر سه بعدی در المنتور بپردازیم. خواسته عجیبی است؟ کاملا امکان‌پذیر است.

چگونه تصاویر سه بعدی با المنتور بسازیم

 چگونه تصاویر سه بعدی با المنتور بسازیم

چگونه تصاویر سه بعدی با المنتور بسازیم

ساخت قالب با المنتور

ساخت تصاویر سه بعدی در المنتور

در نسخه رایگان المنتور قابلیت­‌های بسیاری اضافه شده که می­‌توانید المان­‌ها و یا تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید. در آموزش­‌های قبلی به ساخت آیکون‌های سفارشی در المنتور پرداختیم و امروز می­‌خواهیم درباره ساخت تصاویر سه بعدی در وردپرس با کمک المنتور صحبت کنیم. موافقید؟

تصاویر سه بعدی در وردپرس

بد نیست اول از همه کمی درباره تصاویر سه بعدی توضیح دهیم. می‌دانم که شما اطلاعات خوبی درباره تصاویر سه بعدی دارید اما شاید بعضی از دوستان تازه‌کار بوده و نمی‌دانند این تصاویر دقیقا چه بوده و چه کاربردی دارند.
یک تصویر سه بعدی مانند سایر تصاویر بوده ولی اندازه آن در عرض، طول و ارتفاع قرار دارد. همچنین شما می‌توانید به آن حالت حرکتی و به اصطلاح انیمیشنی اضافه کنید. مسلما افراد با اینگونه تصاویر ارتباط بهتری برقرار کرده و تمایل به مشاهده آن دارند. کاری که ما تصمیم داریم با کمک المنتور امروز انجام دهیم دقیقا همین است.

المان‌های المنتور

صفحه ساز المنتور دارای المان­‌های مختلفی برای سفارشی‌سازی صفحات سایت است که هر کدام نیازمند صرف زمانی برای بررسی است. قابلیت‌های متنوع بسیاری به این صفحه ساز اضافه شده است که به راحتی می­‌توانید سایت­تان را مطابق سلیقه خود طراحی کنید. در این آموزش به ساخت تصاویر متحرک در وردپرس می‌­پردازیم.
برای شروع کار اگر افزونه المنتور در سایت شما نصب نیست آن را حتما دریافت کرده و نصب کنید. پس از فعال‌سازی، گزینه تنظیمات المنتور به پنل مدیریتی وردپرس اضافه می­‌شود.

نحوه ساخت تصاویر متحرک در وردپرس با المنتور

 برچسب ها

برای شروع کار به بخش المنتور در پنل مدیریتی بروید و گزینه “در حال شروع شدن ” را بزنید تا از این طریق طراحی خود را برای صفحه اول سایت­تان شروع کنید. همانند تصویر زیر:

  بهترین افزونه های المنتور در سال 1398 را بشناسید

در حال شروع شدن در حال شروع شدن

سپس در این مرحله یک بخش جدید مانند تصویر زیر ایجاد کنید. در واقع المنتور به شما این امکان را می‌­دهد یک صفحه سایت را به چندین بخش تقسیم کنید.

add elements- تصاویر سه بعدی در وردپرسافزودن المان در المنتور

حال ساختار ستون این بخش جدید را تعیین کنید چند ستونه یا تک ستونه باشد. اگر می­‌خواهید تک ستون باشد همان مورد اولی را انتخاب نمایید. ولی اگر می­‌خواهید چندین تصویر در کنار هم قرار دهید و یا اینکه متنی را در کنار تصویر خود بنویسید باید موارد دیگر را انتخاب کنید.

choose block- انتخاب بلاک مورد نظرانتخاب بلاک موردنظر

سپس ویجت تصویر را از نوار کناری ویرایشگر المنتور در صفحه، به بخشی که جدیدا اضافه کرده‌­اید بکشید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

choose image widget- ساخت تصاویر سه بعدی در المنتورانتخاب ویجت تصویر

تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید و یا از بین تصاویر موجود در سایت انتخاب کنید.

upload image- بارگذاری تصویربارگذاری تصویر مورد نظر

برای محرک شدن تصویر، بر روی تب پیشرفته از سربرگ تنظیمات المنتور کلیک کنید. همانطور که در تصویر زیر اشاره شده است:

advance tab- تصاویر سه بعدی در وردپرسمراجعه به تب پیشرفته در المنتور

در این سربرگ به بخش motion effects بروید تا یک انیمیشن برای تصویر خود برگزینید. انیمیشن‌­های مختلف را بررسی کنید و بهترین حالت را برای تصویر انتخاب کنید.
در اینجا شما می­‌توانید تعیین کنید که این انیمیشن در حالت ویندوز یا سایر دستگاه‌­های هوشمند برای تصاویر قابل مشاهده باشد.

Motion effects- تنظیمات متحرک تنظیمات motion effects

پس از انتخاب انیمیشن برای محرک شدن تصاویر در وردپرس، بایستی مدت انیمیشن را تعیین کنید به طوری‌که سرعت بارگذاری تصاویر آهسته و یا سریع باشد.
همچنین اگر می­‌خواهید تصاویر با مدت زمان کوتاهی با تاخیر نشان داده شوند این تاخیر زمان را مشخص کنید.

timing- زمان حرکت انیمیشنزمان مشخص برای حرکت تصویر

سپس تغییرات را ذخیره کنید. به همین راحتی توانستید تصاویر سه بعدی در وردپرس ایجاد کنید که در زیبایی ظاهری سایت شما بسیار موثر است. با بردن ماوس روی آن این تصویر در زوایای مشخص شده حرکت می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

مدیریت فرایندهای کسب و کار و روش تدوین طرح کارآفرینی

این پاورپوینت در مورد مدیریت فرایندهای کسب و کار و روش تدوین طرح کارآفرینی  در 196 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل:  مدیریت فرایندهای کسب و کار و روش تدوین طرح کارآفرینی ، روش تدوین برنامه کسب و کار و دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی ،روش تدوین برنامه کسب،دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی،Business Plan،برنامه کسب و کارچیست،تحقیق بازار،دایر کردن کسب و کار و...ومنابع می باشد

طرح کسب و کار

توصیف نحوه ی رشد و نفوذ در بازار هدف، در کنار کانال‌های توزیع و روشهای گوناگون ارتباط با مشتریان از جمله مواردی است که باید در بخش بازاریابی، معرفی شود. و در بخش فروش، باید تیم خود را توصیف کرده و فرآیند آموزش، استراتژی ‌های فروش و جذب نیرو و تحلیل مشتریان بالقوه را مدنظر قرار دهید.

به یاد داشته باشید افرادی که به کسب و کار کوچک شما وام می‌دهند و یا در آن سرمایه گذاری می‌کنند باید بدانند که شما چگونه به بازار هدف خود دست می ‌یابید؟ و سهم بازار موردنظر خود را چگونه کسب خواهید کرد؟ و میزان سوددهی تان چه قدر است؟

برای بالا بردن قابلیت درک تمامی این موارد توسط خوانندگان، برنامه بازاریابی و استراتژی فروش خود را در این قسمت از برنامه کسب و کار مشخص کنید.

تدوین طرح کارآفرینی

 

تدوین طرح کارآفرینی

مقاله مرتبط:  تفاوت طرح بازاریابی با طرح کسب و کار چیست؟

 

درخواست تأمین مالی (Funding Request) در طرح کسب و کار و طرح توجیهی

هرگونه درخواست برای وام یا کمک مالی، در این قسمت لحاظ می‌شود. این بخش شامل نیازمندی ‌های مالی فعلی و آتی، چگونگی استفاده از این منابع مالی و هرگونه استراتژی مالی مرتبط دیگری می‌باشد.

همان طور که نیازهای مالی خود را عنوان می‌کنید، مقدار پول مورد نیاز فعلی و آتی خود را مشخص ‌کنید، دوره زمانی هر درخواست مالی را تعیین کرده و نوع تأمین مالی (بدهی یا سرمایه) و دوره‌های (بلند مدت یا کوتاه مدت) را مشخص کنید.

لازم به ذکر است این بخش نیز برای تمام طرح های کسب و کار لحاظ نمی شود. معمولا شرکت های سهامی و شرکت هایی که سرمایه گذار دارند و یا نیاز به سرمایه گذار یا دریافت وام دارند، اطلاعات مالی خود را در طرح کسب و کار وارد می کنند. اطلاعاتی از قبیل نقطه سر به سر، سود ماهانه یا سالانه، هزینه های ثابت و متغیر و مواردی از این دست در این بخش درج میشوند.

 

پیش بینی‌های مالی (Financial Projections) در طرح کسب و کار

اعتباردهندگان نیازمند درک پیش بینی‌ها و انتطارات مالی شما هستند. این تحلیل مالی شامل نرخ ها و روندهای تحلیل برای تمامی بیانیه‌های مالی (تاریخی یا بالقوه) است. نرخ بازگشت سرمایه از جمله مهمترین موارد در این بخش است.

بخش پیش بینی مالی در برنامه کسب و کار برای دو گروه ارائه می‌شود. اولین مورد برای جذب سرمایه گذاران خطرپذیر (Venture Capitalist)، سرمایه گذاران فرشته (Angel Investors) و یا حتی اعضای باهوش خانواده  است که باید مطمئن شوند که اعداد ارائه شده رشد سریع کسب و کار شما را ثابت می‌کند. گروه بعدی بانک‌ها یا وام دهندگانی هستند که برای اطمینان از بازپرداخت به موقع وام باید اعداد برنامه کسب و کار شما و میزان درآمد احتمالی آتی را ببینند.

طرح کسب و کار

 

طرح کسب و کار

ضمیمه برنامه کسب و کار (Business Plan) در طرح کسب و کار

آخرین قسمت برنامه کسب و کار اطلاعات مختلفی است که برای تکمیل برنامه شما لازم است. اطلاعاتی مانند تاریخ اعتبار، اسامی ارجاعات، گواهی‌ ها و مجوزها، اسناد قانونی، مجوزهای ساخت، قراردادها و لیست مشاورین تجاری و مواردی از این دست که به فراخور موضوع و نیاز باید ارائه دهید. در واقع در این بخش فرآیندهای اجرایی طرح مشخص می شود

در این مقاله 9 گام اصلی برای نوشتن طرح کسب و کار پیشنهاد شد. اما این طرح کسب و کار نسخه ای استاندارد برای تمام کسب وکارها نیست. همانطور که پیش از این به آن اشاره شد، طرح کسب و کار به فراخور ماهیت، اندازه، نوع فعالیت و نیاز بیزینس های مختلف، انواع متنوعی به خود میگیرد و بخش هایی در آن اضافه یا کم می شود. بنابراین ابتدا هدف خود را از تدوین طرح کسب و کار مشخص کنید و سپس اقدام به تهیه ی آن کنید

طرح کسب و کار یا Business Plan نوشته و توضیحی‌ست درباره آینده کسب و کارتان. در واقع طرح کسب و کار (Business Plan)، سندی‌ست درباره کارهایی که در کسب و کارتان خواهید کرد و این که چگونه آن‌ها را انجام خواهید داد.

 

2 فایده مهم طرح کسب و کار

جذب سرمایه گذار: طرح کسب و کار می‌تواند کمک شایانی را به کارآفرینانی کند که به دنبال سرمایه گذار هستند و می‌خواهند اهداف و چشم‌اندازهای کسب و کارشان را به خوبی به نمایش سرمایه گذاران احتمالی بگذارند.

گم نکردن مسیرمان: همچنین طرح کسب و کار می‌تواند برای جذب نیروهای کار مورد نیاز، بهبود معامله با تامین کنندگان و به طور کلی، پاسخ به این سوال که چگونه شرکت‌مان را بهتر مدیریت کنیم، مفید باشد.

بسیار خب! حالا ببینیم که یک طرح کسب و کار شامل چه مواردی‌ست و این موارد را به چه نحوی کنار هم قرار دهیم؟

 

آن چه که در طرح کسب و کار خواهیم داشت!

به بیان ساده، طرح کسب و کار شامل این موارد می‌باشد:

 

اهداف کسب و کارتان

استراتژی‌هایی که برای رسیدن به اهداف مذکور دارید.

شناسایی مشکلات احتمالی پیش روی کسب و کارتان

راه‌های حل این مشکلات

چارت سازمانی شرکت‌تان (شامل عناوین پست‌ها و وظایف هر کدامشان)

میزان سرمایه مورد نیاز برای تامین مالی کسب و کارتان

3 بخش اصلی طرح کسب و کار

هر طرح کسب و کاری شامل 3 بخش اصلی می‌باشد:

 

طرح مفهومی (کانسپت) کسب و کار: که شامل بحث‌های کلی مربوط به صنعت‌تان، ساختار کلی کسب و کارتان و محصول یا خدمات اصلی‌تان می‌باشد.

بررسی بازار کسب و کار: که در آن باید این موارد را توصیف و آنالیز کنید:

بازار شما را چه کسانی تشکیل خواهد داد؟

چه زمان‌هایی بهتر می‌توان پیدایشان کرد؟

چه زمانی و چرا ممکن است خرید کنند؟

با چه کسانی برای تصاحب این بازار باید رقابت کنیم؟

برای رقابت با آن‌ها باید به چه سطحی برسیم؟

بخش مالی: در نهایت به این می‌پردازید که درآمدتان، جریان نقدی شرکت، ترازنامه مالی و دیگر نسبت‌های مالی مربوط به کسب و کارتان چگونه خواهد بود؟ برای این بخش به احتمال زیاد به یک نرم افزار حسابداری و یک حسابدار احتیاج پیدا خواهید کرد!

7 مورد کلیدی در طرح کسب و کار

علاوه بر این 3 بخش اصلی که در طرح کسب و کار موجود است؛ 7 مورد کلیدی دیگر نیز در طرح کسب و کار نوشته می‌شود که شامل:

 

خلاصه اجرایی

شرح کسب و کار

استراتژی‌های بازار

تحلیل رقبا

برنامه طراحی و توسعه کسب و کار

عوامل اقتصادی-مالی شرکت

برنامه مدیریتی و عملیاتی

Bisiness Plan سندی مدون از عوامل و فاکتور های موثر در کسب و کارتان است!

Bisiness Plan سندی مدون از عوامل و فاکتور های موثر در کسب و کارتان است!

همچنین، (فایلِ) طرح کسب و کار شامل مواردی چون صفحه عنوان، فهرست مطالب و یک کاور می‌باشد.

 

طرح کسب و کارتان باید چه اندازه باشد؟

بسته به این که از طرح کسب و کارتان چه استفاده‌ای می‌خواهید داشته باشید، این طرح می‌تواند از یک خط خطی در پشت یک پاکت نامه تا یک فایل 100 صفحه‌ای را شامل شود! اما معمولا یک طرح کسب و کار، در حدود 15 الی 20 صفحه است (که صدالبته این عدد قابل تغییر است).

 

ماهیت کسب و کارتان: اندازه طرح کسب و کارتان بیشتر از هر چیز، به ماهیت کسب و کارتان بستگی دارد. اگر کسب و کار و کارآفرینی شما ماهیت کارکردی ساده‌ای دارد، می‌توانید آن را در تعداد کمی از کلمات خلاصه‌اش کنید.

جدید بودن یا نبودن کسب و

اهداف کسب و کارتان

استراتژی‌هایی که برای رسیدن به اهداف مذکور دارید.

شناسایی مشکلات احتمالی پیش روی کسب و کارتان

راه‌های حل این مشکلات

چارت سازمانی شرکت‌تان (شامل عناوین پست‌ها و وظایف هر کدامشان)

میزان سرمایه مورد نیاز برای تامین مالی کسب و کارتان

3 بخش اصلی طرح کسب و کار

هر طرح کسب و کاری شامل 3 بخش اصلی می‌باشد:

 

طرح مفهومی (کانسپت) کسب و کار: که شامل بحث‌های کلی مربوط به صنعت‌تان، ساختار کلی کسب و کارتان و محصول یا خدمات اصلی‌تان می‌باشد.

بررسی بازار کسب و کار: که در آن باید این موارد را توصیف و آنالیز کنید:

بازار شما را چه کسانی تشکیل خواهد داد؟

طرح کسب و کار یک سند رسمی مکتوب است که شامل اهداف تجاری ، روش های دستیابی به این اهداف و بازه زمانی لازم برای دستیابی به این اهداف است. همچنین ماهیت تجارت ، اطلاعات پیشین سازمان ، پیش بینی های مالی سازمان و راهبردهایی که قصد دارد برای دستیابی به اهداف اعلام شده اجرا کند. به طور کامل ، این سند به عنوان یک نقشه راه که جهت تجارت را فراهم می کند ، عمل می کند.

برای کسب وام بانکی یا نوع دیگری از تأمین مالی ، برنامه های تجاری مکتوب اغلب مورد نیاز است.

 

طرح کسب و کار ممکن است داخلی یا خارجی متمرکز شده است. برنامه های متمرکز بر خارج ، اهدافی را تهیه می کنند که برای ذینفعان خارجی ، به ویژه ذینفعان مالی مهم هستند. این برنامه ها معمولاً دارای اطلاعات دقیق در مورد سازمان یا تیمی است که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کند. با وجود نهادهای انتفاعی ، ذینفعان خارجی شامل سرمایه گذاران و مشتریان می شوند ، برای افراد غیر انتفاعی ، ذینفعان خارجی به اهدا کنندگان و مشتریان مراجعه می کنند ،  برای سازمان های دولتی ، ذینفعان خارجی مالیات دهندگان ، سازمان های سطح بالاتر دولتی هستند ، و نهادهای وام دهنده بین المللی مانند صندوق بین المللی پول ، بانک جهانی ، آژانس های اقتصادی مختلف سازمان ملل و بانک های توسعه.

برنامه های تجاری متمرکز در داخل اهداف میانی را که برای رسیدن به اهداف خارجی مورد نیاز است ، هدف قرار می دهند. اینها ممکن است توسعه یک محصول جدید ، یک سرویس جدید ، یک سیستم IT جدید ، تغییر ساختار مالی ، نوسازی کارخانه یا بازسازی سازمان را پوشش دهند. یک طرح تجاری متمرکز در داخل کشور ، اغلب همراه با کارت امتیازی متعادل یا لیستی از عوامل مهم موفقیت تدوین می شود. این اجازه می دهد تا موفقیت برنامه با استفاده از اقدامات غیرمالی ارزیابی شود.

برنامه های تجاری که اهداف داخلی را شناسایی و هدف قرار می دهند ، اما فقط راهنمایی های کلی در مورد چگونگی تحقق آنها را ارائه می دهند ، برنامه های استراتژیک نامیده می شوند.

برنامه های عملیاتی اهداف یک سازمان داخلی ، کارگروه یا بخش را توصیف می کند. برنامه های پروژه ، که بعضاً به عنوان چارچوب های پروژه شناخته می شوند ، اهداف یک پروژه خاص را توصیف می کنند. آنها همچنین ممکن است جایگاه پروژه را در اهداف استراتژیک بزرگتر سازمان برطرف کنند.
محتوا

برنامه های تجاری ابزار تصمیم گیری هستند. محتوا و قالب برنامه تجاری توسط اهداف و مخاطبان تعیین می شود. به عنوان مثال ، یک طرح تجاری برای یک سازمان غیرانتفاعی ممکن است در مورد تناسب بین طرح تجاری و مأموریت سازمان بحث کند. بانک ها کاملا نگران پیش فرض ها هستند ، بنابراین یک طرح تجاری برای وام بانکی یک مورد قانع کننده برای توانایی سازمان در بازپرداخت وام ایجاد می کند. سرمایه گذاران خطرپذیر در درجه اول نگران سرمایه گذاری اولیه ، امکان سنجی و ارزیابی خروج هستند. یک طرح تجاری برای پروژه ای که نیاز به تأمین مالی سهام دارد ، باید توضیح دهد که چرا منابع فعلی ، فرصت های رشد آینده و مزیت رقابتی پایدار منجر به ارزیابی بالای خروج می شود.

تهیه یک برنامه تجاری طیف گسترده ای از دانش را از بسیاری از رشته های مختلف تجاری کسب می کند: از جمله امور مالی ، مدیریت منابع انسانی ، مدیریت مالکیت معنوی ، مدیریت زنجیره تامین ، مدیریت عملیات و بازاریابی.  مشاهده طرح تجاری به عنوان مجموعه ای از برنامه های فرعی ، یکی برای هر یک از رشته های اصلی کسب و کار ، می تواند مفید باشد.

"... یک طرح کسب و کار خوب می تواند برای فردی که با آن تجارت آشنا نیست قابل اعتماد ، قابل درک و جذاب باشد. نوشتن یک برنامه تجاری خوب نمی تواند موفقیت را تضمین کند ، اما می تواند تا حد زیادی به کاهش احتمال شکست ".

قالب یک طرح تجاری به زمینه ارائه آن بستگی دارد. معمول است که مشاغل ، به ویژه شرکت های نوپا ، سه یا چهار قالب برای یک برنامه کاری مشابه داشته باشند.

"زمین آسانسور" خلاصه ای کوتاه از خلاصه اجرایی طرح است. این اغلب به عنوان تیزر برای بیدار کردن علاقه سرمایه گذاران ، مشتریان یا شرکای استراتژیک بالقوه استفاده می شود. به آن گام آسانسور گفته می شود زیرا قرار است محتوایی باشد که بتوان سریعاً در آسانسور برای شخص دیگری توضیح داد. سرعت آسانسور باید بین 30 تا 60 ثانیه باشد.

عرشه پیچ یک نمایش اسلاید و ارائه شفاهی است که به منظور ایجاد بحث و علاقه به سرمایه گذاران بالقوه در خواندن مقاله ارائه شده است. محتوای ارائه معمولاً به خلاصه اجرایی و چند نمودار اصلی محدود می شود که روندهای مالی و معیارهای اصلی تصمیم گیری را نشان می دهد. اگر کالای جدیدی در حال ارائه است و زمان آن مجاز است ، ممکن است نمایش محصول نیز در آن گنجانده شود.

ارائه کتبی برای ذینفعان خارجی برنامه ای دقیق ، کاملاً مکتوب و خوش فرم است که هدف آن ذینفعان خارجی است.

یک برنامه عملیاتی داخلی ، یک طرح دقیق است که جزئیات برنامه ریزی را توصیف می کند و مورد نیاز مدیریت است اما ممکن است مورد توجه ذینفعان خارجی نباشد. چنین طرح هایی از درجه صداقت و غیررسمی تا حدی بالاتری نسبت به نسخه هدفمند سهامداران خارجی و دیگران برخوردار است.

ساختار معمولی برای یک طرح تجاری برای یک فعالیت نوپا

صفحه جلد و فهرست مطالب
خلاصه اجرایی
بیانیه ماموریت
شرح تجارت
تجزیه و تحلیل محیط کسب و کار
تجزیه و تحلیل SWOT
پیشینه صنعت
تجزیه و تحلیل رقبا
تحلیل بازار
برنامه ی بازاریابی
برنامه عملیاتی
خلاصه مدیریت
برنامه مالی
دستاوردها و نقاط عطف

س questionsالات معمولی که توسط یک طرح تجاری برای یک شرکت راه اندازی خطاب شده است

محصول یا خدمات این شرکت چه مشکلی را حل می کند؟ چه طاقچه ای را پر می کند؟
راه حل شرکت برای حل مشکل چیست؟
مشتریان این شرکت چه کسانی هستند و شرکت چگونه محصولات خود را به آنها بازاریابی و فروش می کند؟
اندازه بازار این راه حل چقدر است؟
مدل کسب و کار چیست (چگونه درآمد کسب می کند)؟
رقبا چه کسانی هستند و شرکت چگونه یک مزیت رقابتی را حفظ خواهد کرد؟
این شرکت چگونه می خواهد همزمان با رشد فعالیت های خود را مدیریت کند؟
چه کسی شرکت را اداره خواهد کرد و چه چیزی آنها را واجد شرایط برای انجام این کار می کند؟
خطرات و تهدیدهای پیش روی تجارت چیست و برای کاهش آنها چه کاری می توان انجام داد؟
سرمایه و منابع شرکت مورد نیاز چیست؟
صورتهای مالی تاریخی و پیش بینی شده شرکت چیست؟

تجدید نظر در طرح تجاری
هزینه های اضافی و کسری درآمد

برآورد هزینه و درآمد برای تصمیم گیری در مورد زنده ماندن سرمایه گذاری برنامه ریزی شده ، در هر طرح تجاری مهم است. اما هزینه ها اغلب دست کم گرفته می شوند و درآمدها نیز بیش از حد تخمین زده می شوند که در نتیجه هزینه های بعدی ، هزینه های بعدی ، کمبود درآمد و احتمالاً غیرقابل ماندگاری می شود. در حین حباب dot-com 1997-2001 ، این مسئله مشکلی برای بسیاری از شرکتهای نوپای فناوری بود. پیش بینی کلاس مرجع برای کاهش خطرات افزایش هزینه ها و کمبود درآمد و در نتیجه ایجاد برنامه های تجاری دقیق تر ایجاد شده است.
مسائل حقوقی و مسئولیت
الزامات افشای اطلاعات

یک طرح تجاری هدف دار خارجی باید تمام نگرانی های قانونی و بدهی های مالی را که ممکن است بر سرمایه گذاران تأثیر منفی بگذارد ، ذکر کند. بسته به تعداد وجوه جمع آوری شده و مخاطبانی که طرح به آنها ارائه می شود ، عدم انجام این کار ممکن است عواقب حقوقی شدیدی داشته باشد.
محدودیت در محتوا و مخاطب

این بخش به هیچ منبعی استناد نمی کند. لطفاً با افزودن نقل قول ها به منابع معتبر به بهبود این بخش کمک کنید. اطلاعات بدون مرجع ممکن است مشکل ایجاد کرده و پاک شوند. (آگوست 2015) (با نحوه و زمان حذف این پیام الگو آشنا شوید)

موافقت نامه های عدم افشای اطلاعات (NDA) با اشخاص ثالث ، توافق نامه های غیررقابتی ، تضاد منافع ، حریم خصوصی و محافظت از اسرار تجاری شخص ممکن است مخاطبانی را که ممکن است برنامه تجاری را به آنها نشان دهد ، به شدت محدود کند. در غیر این صورت ، آنها ممکن است هر یک از طرفین را ملزم به دریافت برنامه کسب و کار برای امضای قرارداد با پذیرش بندها و شرایط خاص کنند.

این وضعیت با این واقعیت پیچیده است که بسیاری از سرمایه گذاران خطرناک از امضای NDA قبل از بررسی یک طرح تجاری امتناع می ورزند ، زیرا مبادا آنها را در موقعیت غیرقابل تحمل قرار دهد و به دنبال دو طرح کسب و کار شبیه به هم باشند ، هر دو ادعای اصالت دارند. در چنین شرایطی ، ممکن است لازم باشد که دو نسخه از طرح کسب و کار تهیه شود: یک طرح ساقط شده که می تواند برای ایجاد یک رابطه استفاده شود و یک برنامه دقیق که فقط درصورتی نشان داده می شود که سرمایه گذاران علاقه و اعتماد کافی برای امضای عدم اعلام داشته باشند توافق.
برنامه های باز تجاری

به طور سنتی برنامه های تجاری بسیار محرمانه و در مخاطبان کاملاً محدود بوده است. خود طرح تجاری معمولاً به عنوان یک راز در نظر گرفته می شود.

یک طرح کسب و کار باز یک کسب و کار است

 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

راهنمای کاشت خرفه در خانه

راهنمای کاشت خرفه در خانه

راهنمای کاشت خرفه در خانه

خرفه نام گیاهی یکساله بومی مناطق هند است، این نوع گیاه بالغ بر ۴۰ نوع متفاوت دارد، این گیاه که برخی آن را به صورت گیاهی خودرو و علفی هرز می شناسند، امروزه از اهمیتی ویژه ای و جدید از این گیاه دست یافته است و با شناخت ارزش غذایی و همچنین زیبایی آن به کاشتن و نگهداری خرفه پرداخته اند.

پرورش گیاه خرفه

پَرپَهَن (پرپین- پلپین) یا قلفه گیاهی است از سرده خُرفِه، یک ساله با برگ های ضخیم آبدار سبز با ساقه های قرمز و گل های زرد یا سفید کوچک و تخم های سیاه ریز که خواص دارویی دارند.

 

این گیاه دارویی که معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی ها و در مناطق مرطوب می روید، شاید زیاد مورد توجه نباشد اما اکنون کشف های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است.

 

گیاه خرفه یک گیاه دارویی پرکاربرد می باشد. پس شما با کشت این گیاه و فروش آن می توانید در منزل کسب و کاری داشته باشید. حتی می توانید در منزل شروع به تولید ترشی خرفه کنید که خیلی خاصیت دارد.

 

شرایط کاشت و نگهداری از خرفه :

انتخاب بذر

بذر‌های تازه را برای کاشت انتخاب کنید. بذر‌های کهنه و قدیمی ممکن است فاسد شده باشند و دیگر جوانه نزنند. به همین منظور از برند‌های معتبر و افراد مطمئن بذر خرفه را خریداری کنید.

 

کاشت گیاه خرفه,نحوه ی کاشت خرفه

شرایط نگهداری از خرفه

 

خاک مناسب خرفه 

خاک مناسب برای کاشت خرفه، مخلوطی از خاک باغچه و ورمی کمپوست یا خاک برگ به همراه پرلیت و کوکوپیت است. در گلدان ها به قدری خاک بریزید که حدود ۴ تا ۵ سانتیمتر از سر آن خالی باشد.

 

تکثیر گیاه خرفه

برای تکثیر خرفه از دو روش قلمه زدن و کاشت بذر می توان استفاده کرد، فصل مناسب برای کاشت این گیاه بهار یا تابستان از ماه فروردین تا ماه شهریور می باشد.

 

تکثیر خرفه از طریق کاشت بذر

برای کاشت، ابتدا باید از رطوبت خاک مطمئن شوید، و اگر خشک بود آبیاری کنید تا زمین مرطوب شود، سپس بذرها را با مقداری خاک داخل نایلون بگذارید و کیسه نایلونی دارای خرفه را درون یخچال قرار دهید و به مدت ۱۵ روز از آن نگهداری کنید.

 

کیسه نایلونی را بعد از ۱۵ روز از یخچال بیرون بیاورید و به مدت یک تا سه هفته در دمای اتاق قرار دهید تا زمانی که جوانه بزند.

 

تخم خرفه زمانی که دمای ۱۵ درجه سانتیگراد برایش فراهم باشد، شروع به روییدن می کند، بعد از چند هفته از کاشت بذر آن گل های رنگی زیبای این گیاه توجه شما را به خود جلب می کند، با گذشت سه هفته از گلدهی شما می توانید بذر خرفه را برداشت کنید.

 

شرایط نگهداری و کاشت خرفه, بهترین روش کاشت خرفه

کاشت و تکثیر خرفه

 

جوانه های گیاه خرفه را داخل گلدانی با خاک مرغوب بگذارید، ریشه خرفه را به خوبی درون خاک بگذارید و بپوشانید، خاک مرغوب برای رشد این گیاه ترکیبی از خاک رس و ماسه، و خاک باغچه می باشد.

 

بعد از کاشتن خرفه آن را آبیاری کنید و در محیطی پر نور قرار دهید، زیرا این گیاه نیاز شدیدی به نور دارد.

 

هنگامی که جوانه های خرفه تعدادی برگ دادند، آنها را کم پشت کنید، فاصله کاشتن گیاه خرفه میان ۲ الی ۶۰ سانتیمتر می باشد.

تکثیر خرفه از راه قلمه زدن :

برای تکثیر خرفه از راه قلمه زدن، شاخه های بریده شده را در خاک گلدان قرار دهید. خاک را مرطوب نگه دارید تا ظرف چند روز قلمه ها ریشه دار شوند. سپس آن ها را در خاک مرطوب بکارید.

 

کوددهی خرفه

خرفه نیاز به کوددهی منظم ندارد. مخلوط خاک برگ به همراه ورمی کمپوست برای تغذیه گیاه کافی است.

 

آبیاری خرفه

از آنجایی که خرفه نوعی ساکولنت است، به آبیاری بیش از حد و کاشت متراکم حساس است؛ بنابراین پس از جوانه زنی، اجازه دهید خاک در فواصل آبیاری خشک شود تا گیاه دچار بیماری های قارچی نشود. خرفه گیاهی است که آب و هوای خشک را ترجیح می دهد و نسبت به کم آبی مقاوم است

 

کاشت و تکثیر خرفه,راهنمای کاشت خرفه

کاشت گل خرفه

 

مراقبت از گیاه خرفه خوراکی

مراقبت از خرفه پس از آغاز رشد، بسیار آسان است. لازم نیست کار خاصی برای آن انجام دهید. همان ویژگی که باعث می شود بسیاری از مردم آن را علف هرز بشمارند و از خاک بیرون بکشند، به شما کمک می کند خود را برای پرورش آن به زحمت نیندازید.

 

فقط توجه داشته باشید مرتبا آن را برداشت کنید و مراقب باشید از کنترل شما خارج نشود. پیش از این که گلدهی خرفه آغاز شود، باید سبزی را برداشت کنید تا جلوی گسترش غیر قابل کنترل آن توسط بذرهای تولید شده را بگیرید. همچنین به خاطر داشته باشید خرفه گیاهی یکساله است.

 

اگر چه امکان تولید بذر و در نتیجه تکثیر خود به خودی آن زیاد است اما اگر می خواهید از داشتن محصول خرفه در سال بعد مطمئن شوید، باید در پایان فصل مقداری از تخم های خرفه را جمع کنید تا سال بعد با خیال راحت آنها را بکارید و دیگر به دنبال پیدا کردن گیاه خرفه برای قلمه زدن نمانید. اگر می خواهید به جای پرورش خرفه، نوع وحشی آن را برداشت کنید ابتدا مطمئن شوید این گیاهان با آفت کش و علف کش تحت درمان قرار نگرفته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

نگهداری و پرورش بلدرچین در خانه

نگهداری و پرورش بلدرچین در خانه

نگهداری و پرورش بلدرچین در خانه

بلدرچین از جمله منابع پروتئینی است که آرام آرام جای خود را در سفره های ایرانی باز می کند و تولید آن در کشور روز به روز افزایش می یابد. ویژگی های استثنایی بلدرچین و سودآوری تولید آن موجب جلب توجه پرورش دهندگان طیور شده است.

 

بلدرچین یکی از پرندگانی است که گوشت آن طعم بسیار لذیذی دارد و علاوه بر این بسیار هم مقوی می ‌باشد. تقاضا برای مصرف گوشت بلدرچین در سالیان اخیر زمینه را برای یک کسب و کار جدید آماده کرده است و آن پرورش بلدرچین است. قطعا برای شروع هر کاری باید با شرایط و مزایا و معایب آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید در آن زمینه موفق شوید.

چه زمانی برای پرورش بلدرچین در خانه اقدام کنیم؟

بهترین زمان برای خرید بلدرچین های بالغ فصل بهار است چون بلدرچین ها در فصل بهار و تابستان تخم گذاری می کنند. ولی اگر می خواهید جوجه بلدرچین خریداری نمایید، بهتر است آنها را در اسفند ماه خریداری نمایید تا زمان رسیدن بهار کاملا بالغ شده و شروع به جفت گیری و تخم گذاری نمایند. هم چنین می توانید با خرید تعدادی تخم نطفه دار و ساخت یا اجاره یک دستگاه جوجه کشی، خودتان مستقیما از آنها جوجه کشی کنید، دوره جوجه کشی بلدرچین ها ۱۷ روز می باشد و ۴۵ روز طول می کشد تا کاملا بالغ شده و شروع به تخم گذاری نمایند، بنابراین بهترین زمان برای خرید تخم نطفه دار و خرید دستگاه جوجه کشی اسفند ماه می باشد.

 

بهتر است ابتدا از تعداد کم شروع کنید!

شما در یک اتاق ۱۲ متری حدود ۸۰۰ بلدرچین تخم گذار تعبیه می کنید بلدرچین ها در قفسه های مخصوص بلدرچین تخم گذار جایگذاری می شوند.

 

با یک انباری ۱۲ متری (۳*۴) شروع می کنیم. محل پرورش بلدرچین در شب باید تاریک و بدون هیچگونه روشنایی باشد.

 

تعداد ۸ قفس در آن جای می گیرد ۲ تا سری ۴ طبقه ای در هر قفس ۱۰۰ بلدرچین می باشد که جمعا ۸۰۰ بلدرچین خواهید داشت. توجه داشته باشید اگر به راهنمایی های ما و مشاوره کارشناس دامپزشکی مربوطه توجه داشته باشید بالای ۹۰ درصد بلدرچین ها تخم گذاری می کنند. یعنی بالاتر از ۷۵۰ تخم بلدرچین در روز.

 

قفس ها باید به گونه ای طراحی شوند که دان خوری ها بیرون قفس تعبیه شده باشد. همچنین سیستم آبخوری قفس ها باید مجهز به نیپل فنجان دار باشد که به طور اتوماتیک پر از آب شود. در این سیستم نهایت بهداشت رعایت شده است و از شیوع بیماری جلوگیری می کند.

 

شما با این سیستم آبخوری پیشرفته جلوی ۵۰ % از بیماری هایی که از طریق ظرف آب کثیف و مانده منتقل می شود را می گیرید. از مزایای دیگر این سیستم آبخوری این است که هیچگاه زمانی صرف آب دادن به بلدرچین ها نمی کنید به طور اتوماتیک با مصرف هر قطره آب دوباره فنجان پر می شود.

 

در طراحی این قفس ها باید شیبی لحاظ شود که به محض اینکه بلدرچین تخم می گذارد تخم ها به داخل جا تخمی مخصوص منتقل شود و مجبور نباشید در قفس را باز کرده و تخم‌ها را از درون قفس جمع کنید.

 

کف قفس ها طوری خاصی وجود دارد که چلغوز بلدرچین از داخل سوراخ های آن بیرون می آید و در سینی که زیر هر قفس وجود دارد می ریزد. با این حساب هیچگاه زیر پاهای بلدرچین کثیف و آلوده به میکروب نمی باشد و همیشه تمیز است و جلوی یکی از عوامل مهم بیماری زا در طیور که تجمع میکروب زیر پاهای آنان است را می گیرد.

 

فقط کافی است روی سینی روزنامه پهن کنید و هفته ای یک بار روزنامه را عوض کنید. با این حال باور کنید که اگرآن انباری کنار اتاق خود شما نیز باشد هیچگاه بویی از بلدرچین شما را آزار نمی دهد.

 

این فضولات کود مناسبی برای کشاورزی می باشند. همچنین به دلیل دمای بالای بدن بلدرچین به جز در روزهای آغازین تولد جوجه ها شما در هیچ یک از فصول نیاز به سیستم گرمایشی ندارید و تنها باید سیستم تهویه در مکان نگهداری قرار دهید.

بلدرچین های سالم را برای تخم گذاری انتخاب کنید.

فرقی ندارد که شما بلدرچین ها را از دسته خود یا از سایر پرورش دهندگان بلدرچین انتخاب می کنید، سالم ترین بلدرچینی که می بینید یا پیدا می کنید را انتخاب کنید. خصوصیات بلدرچین سالم را در زیر آورده ایم :

 

 سرزنده، بازیگوش، کمی کنجکاو و محتاط باشد.

 رفتار هایی مانند خوردن، نوک زدن به غذا و حشرات موجود در اطراف را داشته باشد.

 آب نوشیدن، نباید همیشه آب بنوشد ولی باید گاهی آب نوشیدن آن ها را ببینید.

 در فضای باز، بلدرچین های که اصولاً در گوشه ها جمع می شوند  اغلب یا مریض هستند یا سردشان است.

 

پرورش بلدرچین,نگهداری از بلدرچین

قفس ها باید به گونه ای طراحی شوند که دان خوری ها بیرون قفس تعبیه شده باشد

مکان پرورش بلدرچین چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر قصد پرورش بلدرچین در پشت بام و یا حیاط خانه را دارید، باید برای آنها قفس تهیه نمایید چون بلدرچین ها قادر به پرواز و فرار هستند. هم چنین در قفس آنها باید دانخوری و آبخوری وجود داشته باشد. شب ها برای اینکه خواب راحتی داشته باشند می توانید بر روی قفس آنها پرده بکشید. لطفا توجه فرمایید که بلدرچین ها پرندگانی حساس هستند و با صداهای دلخراش و ترسناک دچار استرس شده و سرعت رشد و تخم گذاری آنها را کاهش خواهد داد.

 

اگر در نزدیکی منزل شما صدای سگ شب ها زیاد است و یا اینکه خانه تان نزدیک خیابان است و صدای ناهنجار بوق ماشین ها دائما به گوش می رسد. بهتر است آنها را در مکانی سر بسته مانند زیر زمین خانه یا انباری بلا استفاده پرورش دهید چون با این کار از میزان صدا کاسته خواهد شد و در برابر سرما و گرما نیز تا حد زیادی محفوظ خواهند ماند.

نگهداری و پرورش بلدرچین در خانه

در زمان پرورش بلدرچین در خانه معمولا به ازای هر بلدرچین یک متر مربع فضا در نظر گرفته می شود. و به ازای هر ۲۰ بلدرچین یک آبخوری و یک دانخوری قرار داده می شود. هم چنین برای جلوگیری از انواع بیماری ها بهتر است فضولات بلدرچین ها را هر دو الی سه روز تمیز کنید، مرتبا آب و غذای تازه در اختیار آنها قرار دهید و دانخوری و آبخوری آنها را روزانه بشویید.

 

دمای مناسب برای محیط زندگی بلدرچین ها بین ۲۲ الی ۲۶ درجه می باشد، برای جلوگیری از بیماری ها بهتر است این دما رعایت شود. هم چنین جوجه بلدرچین ها تا یک هفته پس از تولد باید در دمای ۳۷ درجه و نور ۲۴ ساعته قرار گیرد، بهتر است بدین منظور از لامپ مادر مصنوعی استفاده کنید و آنها را تا سن دو هفتگی در یک مکان جداگانه قرار دهید چون تغذیه، دما و نورسانی آنها با بلدرچین های بالغ متفاوت است

 

هنگام پرورش بلدرچین در خانه برای راحتی بلدرچین ها و کمک به آرامش آنها بهتر است مقداری یونجه یا کاه در کف قفس بریزید تا هنگام تخم گذاری، خستگی و یا نیاز به خواب بر روی آن بخوابند.

 

خوراک بلدرچین

همواره بایستی یک جیره متعادل با مقادیر بالای پروتئین در اختیار جوجه بلدرچین قرار گیرد. برای تغذیه خانگی می توانید از دانه جوجه (یا دانه پلیتی) که در بازار موجود هستند و به صورت مخلوطی از دانه های مختلف هستند استفاده کنید.

 

باید روزانه سه مرتبه بلدرچین ها را تغذیه کنید و هر بار به اندازه ۱۰ گرم دان برای هر پرنده در نظر بگیرید. یعنی هر بلدرچین روزانه ۳۰ گرم دان مصرف می کند.

 

تغذیه جوجه بلدرچین ها به خصوص بلدرچین های یک هفته ای متفاوت با بلدرچین های بالغ می باشد. معمولا برای بلدرچین های تازه متولد شده نوعی غذای آماده به نام استارتر وجود دارد که برای جوجه بلدرچین ها بسیار مفید می باشد. برای بلدرچین های بالغ نیز انواع پلت ها وکنسانتره آماده وجود دارد.

 

در صورتی که خودتان قصد تهیه غذای بلدرچین ها را دارید باید یک جیره غذایی کامل برای آنها در نظر بگیرید تا انواع ویتامین ها و مواد معدنی را دارا باشد و هم چنین مقدار پروتئین بیشتری داشته باشد. در مورد بلدرچین های تخم گذار باید توجه کنید که در جیره غذایی آنها مقدار زیادی کلسیم و پروتئین وجود داشته باشد، چون به دلیل تخم گذاری بدنشان به کلسیم بیشتری احتیاج پیدا می کند.

 

تخم گذاری بلدرچین

بلدرچین ها تخم زیادی تولید می کنند. بلدرچین ماده ۲۶۰ عدد تخم در اولین سال تخم گذاری خود می گذارد روی همین اصل بلدرچین ها جزو پرندگان کثیر تخم هستند. بلدرچین ماده در حدود سن ۵۰ روزگی به اوج تولید تخم می رسد. تاریخ نگهداری تخم بلدرچین بسته به شرایط نگهداری تا یک ماه می باشد. با رعایت نکات بهداشتی ۹۰ درصد بلدرچین ها هر روز تخم خواهند گذاشت.

 

شیوه تولید مثل و جوجه کشی بلدرچین, بیماری های بلدرچین

بلدرچین ها پرندگانی حساس هستند آن ها را در مکان های پرسر و صدا نگهداری نکنید

 

پرورش بلدرچین گوشتی

بلدرچین از پرندگان بسیار مقاوم است که در مقایسه با مرغ و دیگر پرندگان بسیار مرگ و میر پائینی دارد و بزرگ کردن یک جوجه یک روزه ی بلدرچین بسیار راحت تر از جوجه مرغ است. با توجه به اینگه حجم بسیار کوچکی دارد فضای بزرگی به مانند مرغ برای پروار شدن احتیاج ندارد.به عنوان مثال در ۱۰ روز اول که جوجه باید مراقبت ویژه داشته باشد حدودا ۳۰۰۰ جوجه در یک اتاق ۳*۴ جا می گیرد و بعد از آن می توان در قفسهای چند طبقه آنها را نگه داشت البته قفسهایی که برای تخمگذار ظرفیت ۱۰۰ بلدرچین دارد برای گوشتی تا ظرفیت ۲۰۰ بلدرچین را نیز خواهد داشت بلدرچین گوشتی بهتر است متراکم باشد تا فعالیت زیادی نداشته باشد و گوشت بهتری بیاورد.

از مزایای مهم پرورش گوشتی بلدرچین این است که در زمان ۳۵ الی ۴۵ روزگی سر بریده می شود یعنی نقطه سر به سر بازگشت سرمایه شما حدودا ۴۰ روزگی می باشد.

 

تفاوت این زمان در سلیقه شماست که می خواهید بلدرچین ریز یا درشت به بازار عرضه کنید. بلدرچین ۴۵ روزه مشتری پسند تر و گرانتر است اما بلدرچین ۳۵ روزه صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

 

قیمت خرید جوجه یک روزه بلدرچین X می باشد. در یک دوره خرید ۱۰۰۰۰ (ده هزار تایی ) جوجه یک روزه ۱۰۰۰۰X تومان باید هزینه کنید. با خرید جوجه و هزینه دانه و دارو و ویتامین پس از سر بریدن بلدرچین ها شما ۱۰۰ درصد سود خالص نسبت به سرمایه داشته اید با فرض ۱۵ الی ۲۰% تلفات.

 

فرآیند جوجه کشی و تولید مثل

بلدرچین ماده خیلی سریع به بلوغ جنسی می رسد و حدود ۴۲ روزگی شروع به تخم گذاری می کند. فرآیند جوجه کشی طبیعی بلدرچین نسبتا طولانی است و در فصول بهار و تابستان تخم گذاری می کند. بلدرچین های اهلی در تمام فصول سال اقدام به تولید مثل می نمایند. در طبیعت معمولا یک بلدرچین ماده و یک بلدرچین نر یک جفت را تشکیل داده و پس از جفت گیری اقدام به آشیانه سازی می نمایند.

 

در حالت طبیعی، بلدرچین ها آشیانه را بر روی زمین ساخته و معمولا بین علفزارها یا صخره ها قرار می دهند. بلدرچین ها حدود ۷۰ درصد تخم ها را در ساعات بعد از ظهر می گذارند. بلدرچین ماده پس از یک دوره تخم گذاری کرچ شده و روی تخم ها می خوابد. تخم ها معمولا پس از ۱۸ روز به جوجه تبدیل می شوند. هر بلدرچین ماده می تواند روی حدود ۱۰ عدد تخم بخوابد. به شرط مساعد بودن شرایط محیطی حدود ۷۵ و ۸۰ درصد تخم ها به جوجه تبدیل می شود. پرنده ماده در دوران جوجه کشی طبیعی بلدرچین به خوبی از تخم ها مراقبت کرده و آن ها را هر چند ساعت یک بار می چرخاند. اولین جوجه های بلدرچین در روز ۱۸ پوسته تخم را شکسته و از تخم خارج می شوند، و بقیه آن ها احتمالا روز بعد از تخم خارج شوند.

 

جوجه های متولد شده بسیار ضعیف بوده و نیاز به مراقبت مادر دارند. وزن جوجه بلدرچین ها هنگام خروج از تخم حدود ۶ تا ۷ گرم است.

 

جوجه ها در بدو تولد دارای رنگ قهوه ای با نوارهای زرد هستند. بلدرچین‌های ماده در ساعات اولیه خروج جوجه ها از تخم وظیفه خشک کردن آن‌ها را برعهده داشته و تا چند ساعت جوجه ها را در زیر پر و بال خود می‌گیرند. مراقبت از جوجه ها معمولا تا ۲ یا ۳ هفته پس از تولد ادامه می یابد.

 

همانطور که اشاره شد بلدرچین ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آن ها را از سایر طیور متمایز کرده و صنعت پرورش بلدرچین را به یکی از سود آورترین صنایع بدل کرده است.

 

بازار فروش بلدرچین,پرورش و نگهداری از بلدرچین

بلدرچین ها پرندگانی حساس هستند آن ها را در مکان های پرسر و صدا نگهداری نکنید

پرورش بلدرچین به یکی از سود آورترین صنایع تبدیل شده است

در صورتی که قصد دارید جوجه بلدرچین خریداری نمایید بهتر است از افراد مطمئن خریداری نمایید تا جوجه هایی سالم تحویل شما دهد. در صورتی که جوجه شما در گوشه ای آرام نشسته است باید بدانید که جوجه بلدرچین شما یا سردش است یا اینکه بیمار شده است.

 

انواع بیماری های بلدرچین ها عبارتند از:

– بیماری مارک: این بیماری عصبی می باشد و باعث فلج شدن گردن و بال ها و پا می شود که واکسیناسیون آن در سن ۲۰ روزگی و با تزریق در ناحیه گردن تزریق می شود.

 

– بیماری نیوکاسل: این بیماری موجب آبریزش بینی، نفس نفس زدن، تنفس با منقار باز، بی اشتهایی و … می شود، واکسن این بیماری همزمان با واکسن مارک به صورت قطره چشمی انجام می شود و پس از آن با فاصله زمانی سه ماهه به صورت اسپری در چشم پرنده پاشیده می شود.

 

– بیماری آنفولانزا: این بیماری مجاری تنفسی پرنده را درگیر می کند و در برخی موارد شدید بینی پرنده پر از مواد پنیری می شود، آبریزش از چشم ها و کبودی سر و صورت از دیگر علایم این بیماری می باشد.

 

– آبله: از علایم این بیماری بروز تاول هایی بر روی پلک، تاج و سایر نقاط بدون پر پرنده می باشد. ورم پرده چشم، تجمع مواد پنیری در پلک چشم از دیگر علایم بیماری می باشد. واکسن این بیماری در سن ۶ الی ۸ هفتگی مصرف می شود.

 

سایر بیماری هایی که ممکن است هنگام پرورش بلدرچین در خانه پرنده را درگیر خود نماید شامل: کوکسیدیوز، کانی بالیسم، سالمونلا، ورم روده ای قرحه ای و برونشیت می باشد.

 

بازار فروش بلدرچین

قیمت فروش هر کیلو گوشت بلدرچین نسبت به مرغ ۳ الی ۳٫۵ برابر است و همیشه در بازار متقاضی دارد به دلیل خواص دارویی و خوشمزگی این گوشت لذیذ.

 

گوشت بلدرچین نسبت به تخم آن از بازار فروش بسیار بهتری برخوردار است در صورتیکه سود آن از فروش تخم بلدرچین کمتر است. در صورتیکه شما مطمئن از فرهنگ استفاده مردم از تخم بلدرچین هستید بهتر است روی تخم گذار آن سرمایه گذاری کنید چون هم سود خوبی نسبت به زمان و وقت گذاشتن شما دارد هم دردسر بسیار کمتر.

 

اما اگر نگران بازار فروش هستید بهتر است پرورش گوشتی داشته باشید چون همیشه مشتریان زیادی برای گوشت گرم و منجمد بلدرچین در بازار هست و با انجماد آن در سرد خانه نیز می توانید آن را تا مدت ها نگهداری کرده و به هر شهری که متقاضی زیادی دارد بفرستید. در کل هیچ مشکلی برای فروش گوشت بلدرچین وجود ندارد و همیشه مشتریان آماده به خرید نقد هستند.

 

اما بزرگترین مشکل در امر پرورش بلدرچین مقابله با نشیب و فراز بازار است که در گوشتی این مقابله بسیار کم است ولی ریسک بازار در تخم گذار زیاد است.



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

اشنایی و پرورش طوطی برزیلی

اشنایی و پرورش طوطی برزیلی

اشنایی و پرورش طوطی برزیلی

عکس طوطی, قیمت طوطی

به نظر می رسد که طوطی برزیلی برای بار اول توسط بومیان آفریقا اهلی شده باشد

 

طوطی برزیلی، طوطی های کوتوله، جدایی ناپذیر، مرغ عشق فیشر یا هر اسم دیگری که به آن ها نسبت می دهید جز طوطی های دوست داشتنی و احساسی هستند، اسم لاتینی جدایی ناپذیرها یا طوطی کوتوله از کلمه های یونانی عشق و پرنده گرفته شده و اصرار بر ارتباط عمیق و بسیار نزدیک زوج پرنده دارد.

 

بررسی تاریخچه پرورش طوطی برزیلی

جانورشناسان معتقد هستند که زیستگاه مقدماتی طوطی برزیلی، قاره آفریقا می باشد و از نه گونه شناخته شده این پرنده، هشت گونه آن متعلق به قاره آفریقا و یک گونه آن که «طوطی برزیلی سرخاکستری» است متعلق به جزیره ماداگاسکار است که یکی از جزایر آفریقا به شمار می رود. تاریخچه اهلی شدن این پرنده مشخص نیست و به نظر می رسد که برای بار اول توسط بومیان آفریقا اهلی شده باشد.

 

«طوطی برزیلی صورت قرمز» نخستین گونه طوطی برزیلی بود که به اروپا وارد شد و در نقاشی های سده ۱۶ میلادی این پرنده دیده می شود. اما قابل یادآوری است که برخی از دیگر گونه های این پرنده پس از سال ۱۸۰۰ میلادی شناسایی گردید و به نظر می رسد که ناوگان های نظامی کشورهای استعماری که برای تهیه برده عازم آفریقا می شدند در بازگشت تلاش می کردند که علاوه بر بردگان، پرنده ها و حیوانات شگفت آور آفریقایی را به اروپا منتقل نمایند و به نظر می رسد که طوطی برزیلی هم در این دوره وارد اروپا شد و چندی نگذشت که به دلیل زاد و ولد آسان، تعداد آن در اروپا افزایش گردید.

 

بعضی از گونه های این پرنده مانند: «طوطی برزیلی رنگ سیاه گونه» در سال ۱۹۰۸میلادی و گونه «طوطی برزیلی لیلیان» در سال ۱۹۲۶م برای بار اول به قاره اروپا وارد شدند. از تاریخ ورود این پرنده به ایران اطلاع دقیقی در دست نیست و به نظر می رسد که بیش از چند دهه از ورود آن به ایران نمی گذرد. این پرنده اکنون پرورش دهندگان زیادی در ایران دارد که اقدام به تکثیر آن کرده و از آن جوجه گرفته و جوجه را به بازار فروش عرضه می نمایند.

 

طوطی برزیلی در گله های کوچک زندگی می کند و علاقه ی زیادی به خوردن میوه ها، سبزی ها، علف ها و دانه دارد و گونه ی بال سیاه آن حشرات و انجیر را هم می خورد.

 

متوسط طول عمر طوطی برزیلی ۱۵ تا ۲۰ سال می باشد و اگر در وضعیت مساعد زندگی کنند چه بسا تا ۳۰ سال عمر خواهند کرد. آنها دارای طول بدنی معادل ۱۷ سانتیمتر می باشند و حاوی گونه های متنوع می باشد و وزنش حدود ۴۰- ۶۰ گرم می باشد. این طوطی در بین طوطی سانان کوچکترین اندازه را دارد.

 

مدل وحشی طوطی برزیلی اکثراً بدنی سبز رنگ دارد و در ناحیه ی سر به رنگ های مختلفی دیده می شود. در بسیاری از گونه ها طی پرورش جهش ایجاد شده و فعلا به رنگ های گوناگون دیده می شوند.

 

طوطی برزیلی اول لانه را می سازد و بعد جفت گیری می کند و طی ۳- ۵ روز بعد نخستین تخم گذاشته می شود و هنگامی که نخستین تخم گذاشته شد هر روز یک تخم گذاشته می شود  تا وقتی که کلاچ کامل است که به صورت معمول ۴- ۶ تخم گذاشته می شود، گاهی وقت ها هم حتی بدون لانه طوطی برزیلی تخم می گذارد.

اشنایی و پرورش طوطی برزیلی

نژادهای طوطی برزیلی :

۱- طوطی برزیلی صورت هلویی

۲- طوطی برزیلی نقابدار

۳- طوطی برزیلی فیشر

۴- طوطی برزیلی لیلیان

۵- طوطی برزیلی سیاه گونه

۶- طوطی برزیلی ماداگاسکار

۷- طوطی برزیلی آبسینیان

۸- طوطی برزیلی صورت قرمز

۹- طوطی برزیلی سوین درین

سود پرورش طوطی برزیلی

ویژگی ها :

کلا طوطی ها جنب و جوش زیاد دارند و هر چیزی را می جوند و در دورانی این جویدن بیشتر می شود آن ها به آسانی می توانند سیم برق را بجوند پس آن ها را حسابی کنترل کنید.

 

این طوطی ها استاد فرار از قفس هستند به آسانی درب قفس را باز کرده و فرار می کنند.

 

جوجه برزیلی به خوبی با انسان خو می گیرد بزرگ ترین مشکل این طوطی قدرت تقلید صدا که بسیار ضعیف می باشد همین امر محبوبیت این طوطی نسبت به دیگر طوطی سان کمتر کرده است.

 

اما یکی از امتیازهای این طوطی نسبت به طوطی های دیگر رنگ بندی های زیبای این طوطی می باشد.

 

طوطی برزیلی,طوطی

جوجه برزیلی به خوبی با انسان خو می گیرد

سوالات طوطی برزیلی

مواردی که موقع خرید طوطی برزیلی باید رعایت شود

یک پرنده سالم باید کاملاً هوشیار باشد و در برابر محرک ها به خوبی واکنش نشان دهد. پرنده باید سرحال بوده و پرهای درخشان و تمیز ویک دست داشته باشد.

 

از خریدن پرنده ای با پرهای پف کرده و یا چشم های بسته یا نیمه باز جلوگیری کنید.

پرهای اطراف مخرج پرنده حتماً باید تمیز باشد.

 

چشم هایش باید براق و شفاف باشد و هیچ گونه ترشحی نداشته باشد. پوست بینی شفاف و ترشح نداشته باشد.

 

پرنده از ناخن های سالمی برخوردار باشد.

استخوان سینه جناق بیرون نزده باشد.

 

انواع غذاهای طوطی برزیلی:

رژیم غذایی

رژیم غذایی مناسب برای آن ها علاوه بر دانه باید شامل میوه و سبزیجات تازه مثل موز، هویج، انواع برگ سبزی و… باشد، همچنین آب سالم و بدون کلر برای خوردن یا حمام کردن.

 

توجه کنید که هیچوقت نباید به این پرنده های کوچک هسته میوه هایی مثل هلو، گلابی و… داد. در مواردی هم مشاهده شده که بعضی از مردم به آن ها شکلات، چای و چه بسا الکل می دهند که واقعا” برای آن ها زیان آور می باشد .

 

غذا دادن به طوطی برزیلی

درصورتی که پرنده شما عادت به خوردن دانه های خشک کرده است بی تردید باید آهسته آهسته رژیم غذایی آن را تغییر داده و غذاهای تازه را وارد رژیم غذایی وی کنید.

 

هر روز مقدار اندکی از میوه یا سبزیجات جدید به وی بدهید و توجه کنید که به کدامیک بیشتر علاقه نشان می دهد، همینطور هیچوقت نگذارید که این ماده های غذایی تازه در قفس مانده و فاسد شود. این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید: “مرغ عشق به تنوع غذایی و غذای تازه عشق می ورزد.”

 

گروه غلات و حبوبات و غلات سبوس دار: تاج خروس، جو، کتان، پاستا، غلات جو، گندم سبوس دار، برنج وحشی.

 

خوراکی های خطرناک: شکوفه های خوراکی و گل پیاز، قاصدک، نیلوفرهای روز، اکالیپتوس، شکوفه های درخت میوه، شکوفه های گیاهان، ترش، پیچ امین الدوله، امپاتیانس، یاس بنفش، گل شور، گل رز، آفتابگردان، لاله، بنفش. توجه داشته باشید که برگ های برخی از این گیاهان سمی هستند.

 

میوه (به جز آوکادو که سمی هستند): گوجه فرنگی، تمام انواع سیب (حذف تمام دانه)، موز تازه، تمامی انواع توت، تمامی انواع مرکبات، انگور، کیوی، انبه، خربزه، هلوی شیرین و ابدار، پاپایا، هلو، تمام انواع گلابی، آلو، ستاره میوه. چاله ها و دانه ها از هر مرکبات باید دور انداخته شود.

 

با این حال، دانه های کوچک از توت های کاذب و واقعی (موز، زغال اخته، بادمجان، خرمالو، انار، تمشک، توت فرنگی، گوجه فرنگی) همگی مناسب است.

 

حبوبات: بادام، لوبیا، عدس، نخود، آجیل و سویا.

سبزیجات(به غیر سیب زمینی خام، پیاز خام و تمامی قارچ ها): چغندر، کلم بروکلی، گل کلم، هویج، خیار، همه از انواع کلم، لوبیا تازه، کاهو تازه، نخود فرنگی تازه، هویج وحشی، تمام انواع فلفل، تمام انواع کدو، سیب زمینی شیرین، شلغم، زمینی هندی، کدو.

 

پرورش طوطی برزیلی, آشنایی با طوطی برزیلی

هر روز مقدار اندکی از میوه یا سبزیجات جدید به طوطی برزیلی بدهید

 

علائم بیماری :

تغییر رنگ دادن یا باد کردن نوک (منقار) پرنده

خسخس کردن موقع تنفس یا سرفه کردن و نفس زدن

تغییر وضعیت چشم

 

چشم نیمه باز

نداشتن تعادل

از بین رفتن طراوت پرهای بدن

ظاهر نامناسب و به هم ریختگی پرها

 

تغییر در رنگ و بوی فضله (بیماری اسهال- فضله قیر شکل- فضله رنگ زرد-بی رنگ شدن فضله)

دائم خواب بودن و نهادن سر لای پرها

نشستن بر روی کف قفس

 

نشستن با یک پا روی میله

چسبیدن فضله به پرها

ترشح از چشم یا بینی

غذای هضم نشده در فضله

 

بی اشتها شدن طوطی

کندن و برش دادن پرها (در عروس هلندی نسبت به کاسکو کمتر اتفاق می افتد)

افتادگی سر، پر، دم

کاهش وزن

 

خرید طوطی برزیلی,اسم های طوطی برزیلی

فراهم کردن محیط آرام و خلوت برای تولید مثل طوطی های برزیلی بسیار اهمیت دارد

 

تکثیر و جفت گیری طوطی برزیلی

چند حالت وجود دارد

خرید جفت مولد.

خرید دو عدد نر و ماده و جفت زدن.

جفت زدن به صورت گروهی : چند نر و چند ماده تهیه می کنیم و نرها را با هم در یک قفس بزرگ نگهداری می کنیم تا خودشان جفتشان را انتخاب کنند. باتوجه به این که تشخیص نر و ماده در نژاد برزیلی دشوار است، این بهترین روش و مطمئن ترین روش برای جفت زده پرندهاست.

 

برای آماده کردن وضعیت جفت گیری طوطی برزیلی :

۱) در فصل پاییز یک جعبه به ابعاد ۱۵ در ۱۵ و ارتفاع ۲۵ سانتیمتر به عنوان لانه تهیه کنید.

 

۲) در تهیه مواد لانه سازی شامل: برگ نخل، روزنامه، علف و کاه خشک دقت کنید در این مواد از حشره کش های زیان آور استفاده نشده باشد.

 

۳) فراهم کردن محیط آرام و خلوت برای تولید مثل طوطی های برزیلی بسیار اهمیت دارد. معمولاً پرنده با استفاده از مواد لانه سازی لانه را پر می کند و یک حفره تونل در آن ایجاد می کند.

 

تخم گذاری طوطی برزیلی :

معمولآ پس از یک تا دو هفته از نخستین جفت گیری تخم گذاری انجام می شود. تخم گذاری در اغلب اوقات یک روز در میان انجام می شود که امکان دارد به دو سه روز هم بکشد.

 

تعداد تخم: بین ۴ تا ۶ تخم می گذارند و لازم به توضیح است که تعداد تخم ها به میزان آمادگی ماده بستگی دارد.

زمان خارج شدن جوجه طوطی برزیلی از تخم: از ۲۱ روزگی تا ۲۴ روزگی.

زمان دان خور شدن جوجه ها: از ۶ هفتگی به بعد.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

نگهداری و بیماریها ی خوکچه ی هندی

 

نگهداری و بیماریها ی خوکچه ی هندیedit

نگهداری و بیماریها ی خوکچه ی هندی

درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی, روش مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی

عفونت گوش خوکچه ی هندی

 

عفونت گوش یک بیماری پزشکی نادر است که معمولاً هنگامی رخ می دهد که در نگهداری خوکچه هندی از یکعفونت باکتریایی مانند ذات الریه یا سایر بیماری های تنفسی رنج می برد. موارد شدید عفونت گوش می تواند بر سیستم عصبی تأثیر بگذارد و باعث عدم توانایی راه رفتن، چرخیدن به یک طرف و شیب سر شود. به محض اینکه متوجه این علائم شدید، خوکچه هندی را سریعاً به نزد یک دامپزشک ببرید و تحت درمان قرار دهید.

تشخیص خوکچه هندی

شدت عفونت گوش را تشخیص بدهید. عفونت گوش می تواند در نتیجه عفونت باکتریایی مانند ذات الریه یا سایر بیماری های تنفسی ایجاد شود. اگر عفونت گوش از گوش میانی تا گوش داخلی پخش شود، می تواند کاملاً جدی شود، حتی می تواند روی قسمت های عصبی تأثیر بگذارد.

 

عفونت گوش داخلی می تواند علائمی مانند شیب سر، قدم زدن در حلقه ها، عدم توانایی در راه رفتن، از دست دادن تعادل و چرخش در یک سمت داشته باشد.

عفونت گوش میانی معمولاً دارای علائم خفیف بیماری های تنفسی مانند عطسه، ترشحات از بینی و گوش و خس خس است.

 

عفونت گوش خوکچه ی هندی,مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی

علائم عفونت گوش در خوکچه ی هندی

 

به دنبال علائم جسمی عفونت گوش باشید. عفونت های گوش معمولاً نتیجه ذات الریه و عفونت های تنفسی است. می توانید انتظار داشته باشید که عطسه، ترشحات از بینی، خس خس سینه، از دست دادن اشتها، کاهش وزن و افتادگی ظاهری مشاهده شود. علائم عفونت گوش به شرح زیر است:

 

چرک یا ترشح از گوش.

درد گوش

از دست دادن شنوایی

ناشنوایی

و التهاب گوش داخلی.

 

به دنبال علائم عفونت شدید گوش باشید. اگر عفونت گوش از گوش میانی به گوش داخلی گسترش یابد، شدت علائم خوکچه هندی شما می تواند تغییر کند. خوکچه هندی شما به احتمال زیاد با سیستم عصبی مشکلاتی را نشان می دهد، که شامل موارد زیر است:

 

قدم زدن در حلقه ها.

نورد روی زمین.

کج کردن سر

و عدم تعادل.

 

راه و روش درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی, نگهداری از خوکچه ی هندی

درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی

 

در مورد علت عفونت گوش تحقیق کنید. همانطور که گفته شد، عفونت گوش در نتیجه عفونت باکتریایی، مانند ذات الریه یا بیماری تنفسی رخ می دهد.

ذات الریه و سایر بیماریهای تنفسی توسط چندین باکتری از جمله Bordetella و Streptococcus ایجاد می شوند. این باکتری ها “فرصت طلب” هستند، به این معنی که حیوانات مستعد را آلوده می کنند، در صورت بروز فرصت، چند برابر می شوند و باعث بیماری می شوند.

 

برخی از بیماریهای تنفسی مسری هستند و از طریق انتقال هوا می توانند از یک خوکچه به گونه‌ی دیگر منتقل شوند. هرچه سریعتر خوکچه های هندی بیمار را از گله خود جدا کنید.

 

قرار ملاقات با یک دامپزشک. تشخیص فقط توسط یک دامپزشک واجد شرایط انجام شود. دامپزشک شما علائم بالینی به نمایش گذاشته شده توسط خوکچه هندی را تشخیص می دهد که آیا عفونت به گوش میانی گسترش یافته است، و یا خون و ترشحات خوکچه هندی را بررسی می کند تا عامل عفونی مسئول عفونت گوش را شناسایی کند.

 

نگهداری و مراقبت از خوکچه ی هندی,نکاتی برای مراقبت از خوکچه ی هندی

خوکچه ی هندی بیمار را به دامپزشک نشان بدهید

 

مراقبت از خوکچه هندی

خوکچه هندی خود را در اسرع وقت جدا کنید. بهترین راه برای پیشگیری از عفونت گوش خوکچه های هندی، جداسازی آنها برای جلوگیری از شیوع بیماری به سایر خوکچه های هندی در قفس است.

قفس موقت را با استفاده از یک جعبه مقوایی بزرگ یا یک محفظه قابل حمل تنظیم کنید. پایه قفس را با حوله ها بچسبانید و یونجه، گلوله و آب را تهیه کنید.

 

برای گزینه های درمانی با دامپزشک خود تماس بگیرید. داروهایی مانند پمادها، داروهای بی حسی موضعی و قطره گوش آنتی بیوتیک احتمالاً توسط دامپزشک شما برای تسکین علائم و تسکین موقتی از درد استفاده می شود.

شستشوی ضد عفونی کننده یا آنتی بیوتیک برای از بین بردن ترشحات یا ایجاد آن استفاده می شود.

 

روش مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی, نکاتی برای نگهداری از عفونت گوش خوکچه ی هندی

خوکچه ی هندی بیمار را جدا کنید

 

توصیه های مراقبت های ارائه شده توسط دامپزشک خود را دنبال کنید. قطره آنتی بیوتیک احتمالاً ۲-۳ بار در روز در خانه تجویز می شود. گوش دادن و درک توصیه هایی که دامپزشک شما برای درمان موثر عفونت گوش خوکچه هندی خود و رفع هرگونه بیماری و علائم مرتبط آن ضروری است.

 

قطره های گوش را باید با کمی کج کردن سر خوکچه هندی خود به سمت آن استفاده کرد و بعد از استفاده از دارو، سر خود را در همان حالت نگه داشت تا از تکان خوردن قطره های گینه شما جلوگیری شود.

 

دامپزشک شما ممکن است با قرار دادن سرنگ در کنار دهان خوکچه هندی، آنتی بیوتیک های خوراکی تجویز کند، که می تواند از طریق سرنگ به خوکچه داده شود.

 

مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی,درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی

قطره های گوش را باید با کمی کج کردن سر خوکچه هندی خود به سمت آن استفاده کرد

 

خوکچه هندی خود را در محیطی تمیز و آرام نگه دارید. بهداشت در قفس خوکچه های هندی برای اطمینان از بهبودی مؤثر است، زیرا یک عفونت گوش معمولاً به دلیل یک عفونت باکتریایی رخ می دهد. برای بهبودی سریع و سالم، با تنظیم ترافیک در اطراف قفس خوکچه هندی خود، استرس را به حداقل برسانید و آرامش را به منطقه بیاورید.

 

واکنش خوکچه هندی خود را نسبت به دارو کنترل کنید. به دنبال عوارض جانبی نامطلوب باشید که می تواند نتیجه واکنش به داروها باشد. مثلا؛ افتادگی، مدفوع شل، از دست دادن اشتها، و خشن شدن پوشش بدنشان.

اگر علائم خوکچه هندی بدتر شد، آنها را در اسرع وقت به دامپزشک ببرید.

 

روش های درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی, راه و روش درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی

بستر خوکچه ی هندی را تمیز کنید

 

پیشگیری از عفونت گوش در خوکچه هندی

قفس را تمیز نگه دارید. عفونت گوش می تواند در نتیجه بیماری باکتریایی از طریق انتقال رخ دهد. در حالی که ذات الریه پنومونی است و اغلب غیرقابل پیش بینی است، می توانید با تمیز کردن قفس خوکچه هندی یک بار در هفته حداقل یک بار از سایر بیماری های تنفسی جلوگیری کنید.

 

حفظ یک محیط زندگی سالم و تمیز برای خوکچه هندی شما به کاهش سطح ارگانیسم های عفونی در خانه ی شما به آنها کمک می کند.

برای خلاص شدن از باکتری های مضر از یک محصول تمیز کننده ضد باکتریایی (دوستدار حیوان خانگی) یا یک محلول سرکه سفید استفاده کنید.

 

تمیز کردن لکه ها را با تمیز کردن مواد خالی، تعویض لکه های مرطوب و از بین بردن مواد غذایی برای پاک کردن بستر بین شستشو ها انجام دهید.

 

نگهداری از خوکچه ی هندی,نگهداری و مراقبت از خوکچه ی هندی

بعد از دست زدن به حیوانات دست های خود را با آب و صابون بشویید

 

قبل از دست زدن دست خود را بشویید. باکتری هایی که باعث بیماری تنفسی می شوند از طریق تماس به خوکچه هندی منتقل می شوند. این حالت معمولاً در صورتی صورت می گیرد که بیش از یک حیوان خانگی داشته باشید، زیرا حیواناتی مانند گربه ها، سگ ها و خرگوش ها می توانند باکتری های مضر داشته باشند.

دستان خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه با صابون و آب گرم بشویید.

 

خوکچه های هندی خود را از حیوانات دیگر جدا نگه دارید. حیوانات خانگی معمولی مانند گربه ها، سگ ها، خرگوش ها، همسترها و موش ها می توانند باکتری هایی را که باعث عفونت گوش می شوند در حالی که بدون علامت هستند (به نظر سالم هستند) حمل کنند.

حیوانات خانگی خود را به یکدیگر معرفی نکنید و خوکچه هندی خود را با گونه های دیگر قرار ندهید.

 

نگهداری و مراقبت از خوکچه ی هندی,مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی

خوکچه هندی را در کنار حیوانات دیگر نگهداری نکنید

 

خوکچه هندی خود را به یک رژیم متعادل تبدیل کنید. کمبود ویتامین C (که در غیر این صورت با نام Scurvy شناخته می شود) می تواند منجر به افزایش حساسیت به عفونت های باکتریایی شود. برای جلوگیری از اسکوربیت، اطمینان حاصل کنید که خوکچه هندی به مقدار کافی ویتامین C را از طریق سبزیجات و گلوله های آنها دریافت می کند.

 

فلفل بل (یا کپسوم) به دلیل داشتن ویتامین C زیاد، می توانند روزانه تغذیه شوند. سایر سبزیجات غنی شده با ویتامین C شامل جعفری، اسفناج، کلم، کلم بروکلی و گل کلم است.

 

به دنبال گلوله های خوکچه هندی باشید که با ویتامین C غنی شده باشند. گلبول های خوکچه هندی بزرگسالی که دارای خوکچه هندی هستند، دامپزشکی توصیه می شود و باید در هر وعده ۱/۸ لیوان به خوکچه هندی خود تغذیه کنید.

 

از دامپزشک خود در مورد مکمل های ویتامین C سوال کنید. قطره آب و بلوک های مغذی که در فروشگاه های حیوانات خانگی به صورت تجاری یافت می شود، توصیه نمی شود، مگر اینکه یک دامپزشک به شما توصیه کند ویتامین C خوکچه هندی را تکمیل کند، در حالت ایده آل، خوکچه هندی شما باید به میزان کافی ویتامین C از سبزیجات و گلوله های آنها استفاده کند.

 

نکاتی برای مراقبت از خوکچه ی هندی,عفونت گوش خوکچه ی هندی

ویتامین c مورد نیاز خوکچه هندی را از طریق سبزیجات به آن ها برسانید



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا
جزوه کامل حسابان یازدهم

دانلود جزوه تایپ شده، رنگی و مصور کتاب حسابان یازدهم ،شامل 5 فصل، در قالب pdf و در 237 صفحه.
 
کتاب حسابان یازدهم از 5 فصل تشکیل شده است. در این جزوه 237 صفحه ای تدریس مصور 5 فصل کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع در 59 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس جزوه حسابان یازدهم را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند. برای بالا رفتن کیفیت تدریس از تصاویر و نمودارهای رنگی و زیبا استفاده شده است.

جزوه بصورت تایپ شده، رنگی و با کیفیت بسیار عالی و مناسب برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری

 

ویژگی های بسته آموزشی
– تعداد فصل های کتاب: 5
– تعداد سرفصل های تدریس شده: 59
– تعداد صفحات جزوه: 237
– حجم بسته:7/5 مگابایت

سرفصل های آموزشی
فصل اول: جبر و معادله
– دنباله
– دنباله حسابی
– دنباله هندسی
– مجموع جملات دنباله حسابی
– مجموع جملات دنباله هندسی
– آشنایی با معادله درجه دوم
– حل معادلات درجه دوم به روش فرمول کلی
– مجموع و حاصل ضرب ریشه ها– سهمی
– ب م م و ک م م چندجمله ای ها
– ساده کردن عبارت های گویا
– بخش پذیری چند جمله ای ها
– تقسیم چند جمله ای ها
– وارون چند جمله ای ها
– حل معادلات به روش هندسی
– معادلات شامل عبارت های گویا
– حل معادلات رادیکالی
– ویژگی های قدر مطلق
– معادلات قدر مطلقی
– فاصله بین دو نقطه
– مختصات نقطه وسط یک پاره خط

– فاصله نقطه از یک خط
فصل دوم: تابع
– تابع و روش های نمایش آن- قسمت اول
– تابع و روش های نمایش آن- قسمت دوم
– آشنایی بیشتر با مفهوم تابع، نمایش جبری تابع
– دامنه و برد تابع
– هم دامنه
– دامنه و برد چند تابع خاص
– تساوی دو تابع
– توابع گویا
– توابع رادیکالی
– معادلات و توابع
– توابع چند جمله ای ، متناوب ، پله ای و جزء صحیح
– توابع یک به یک
– توابع وارون
– اعمال جبری روی توابع
– ترکیب توابع
فصل سوم: توابع نمایی و لگاریتمی
– آشنایی با توابع نمایی
– انتقال توابع نمایی در راستای محورها
– آشنایی با توابع لگاریتمی
– محاسبه لگاریتم اعداد- معادلات لگاریتمی
– قضایای مربوط به لگاریتم ها
 
فصل چهارم: مثلثات
– آشنایی با مفهوم زاویه و اندازه گیری آن
– دایره مثلثاتی
– تعیین مقادیر مثلثاتی برای زاویه های ربع اول و دوم
– تعیین مقادیر مثلثاتی برای زاویه های ربع سوم و چهارم
– توابع مثلثاتی- قسمت اول
– توابع مثلثاتی- قسمت دوم
– توابع مثلثاتی- قسمت سوم
– اتحادهای مثلثاتی- قسمت اول
– اتحادهای مثلثاتی- قسمت دوم

 

فصل پنجمحد و پیوستگی توابع
– آشنایی با مفهوم حد
– حدهای چپ و راست
– همسایگی یک نقطه
– قضیه های حد
– شگردهای حدگیری از توابع گویا و کسری
– شگردهای حدگیری از توابع مثلثاتی
– حد در بی نهایت – قسمت اول
– حد در بی نهایت – قسمت دوم
– حد چندجمله ای ها و توابع گویا در بی نهایت
– پیوستگی


:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

جزوه + فیلم آموزش کامل فصل سوم فیزیک یازدهم تجربی (فصل سوم: مغناطیس و القای الکترومغناطیسی)

فیلم بسیار با کیفیت + جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فصل سوم \” فیزیک یازدهم تجربی\”
کتاب فیزیک یازدهم رشته تجربی از 3 فصل تشکیل شده است. در این بسته ، جزوه 52 صفحه ای + فیلم آموزشی فصل سوم کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع و نکات ریز کنکوری در 16 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس فیزیک یازدهم تجربی را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.

مزایای بسته آموزشی حاضر

– تدریس جامع کلیه ی مطالب فصل اول کتاب درسی
– حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
– حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
– ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
– استفاده از جدول ، نمودار و تصاویر آموزشی سه بعدی و رنگی جهت بالا رفتن کیفیت آموزش

ویژگی های بسته آموزشی حاضر

جزوه: 52 صفحه

زمان آموزش: بیش از 6 ساعت

حجم فایل دانلودی: 471 مگابایت

تعداد جلسات آموزش: 16

کیفیت: HD

قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب ، تب لت ، گوشی و تلویزون های هوشمند


سرفصل های آموزشی:

فصل سوم: مغناطیس و القای الکترومغناطیسی

 

آشنایی با مغناطیس و میدان مغناطیسی
میدان مغناطیسی – میدان مغناطیسی زمین
سیم حامل جریان در میدان مغناطیسی
ذره ی باردار متحرک در میدان مغناطیسی
میدان مغناطیسی سیم مستقیم حامل جریان
میدان مغناطیسی پیچه ی حامل جریان
میدان مغناطیسی درون سیملوله
نیروی بین سیم های موازی حامل جریان
خواص مغناطیسی مواد
القای الکترومغناطیسی
شار مغناطیسی
قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
قانون لنز
القاگرها و اثر خودالقایی
القای متقابل – انرژی ذخیره شده در القاگر
جریان متناوب




س


:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور کامل زبان انگلیسی دوازدهم دبیرستان

کتاب زبان انگلیسی دوازدهم دبیرستان مجموعا از 6 درس –  3 درس و 3 کتاب کار – تشکیل شده است. در این جزوه 210 صفحه ای ترجمه مصور NEW WORDS و READING تمام درس های کتاب قرار داده شده است. در ضمن تمام تمرینات کتاب و کتاب کار با بهترین کیفیت ، حل گردیده اند و تمام بخش های گرامر تدریس گردیده اند. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس انگلیسی دوازدهم را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.
در بخش های مربوط به گرامرها نکات ظریف کنکوری همراه با مثال و با بیان ساده تدریس شده است.

 جزوه را دانلود و مطالعه کنید و از نتیجه آن در امتحان شگفت زده شوید.

 

سرفصل های تدریس شده:

درس اول: 
حس قدرشناسی
درس دوم: مراجعه کنید.
درس سوم: انرژی تجدید پذیر

 

 



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

آموزش ویدئویی کامل + جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فصل پنجم ریاضی یازدهم تجربی ( توابع نمایی و لگاریتمی)

کتاب ریاضی یازدهم تجربی از 7 فصل تشکیل شده است. در بسته آموزشی حاضر فصل پنجم از کتاب حاضر در مدت زمان 110 دقیقه تدریس شده است. دانش آموزانی که قصد دارند مطالب حاضر را امتحان دهند یا قصد شرکت در کنکور سراسری رشته تجربی را دارند می توانند از این بسته بهره فراوان ببرند. چرا که در بسته حاضر نکات کنکوری مهم و ظریفی تدریس شده اند و مسائل مشابه تست های کنکور به دفعات حل شده اند.

مزایای بسته آموزشی
– تدریس جامع کلیه ی مطالب مربوط به عناوین نامبرده
– حل ده ها مساله مهم امتحانی خارج از کتاب
– ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
– استفاده از نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
– قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر ، لب تاب و تلویزیون و گوشی هوشمند.

ویژگی های بسته آموزشی

– تعداد فصل های کتاب: 7
– تعداد فصل های تدریس شده:1
– تعداد سرفصل های تدریس شده: 5
– زمان آموزش: 110 دقیقه
– جزوه: 19صفحه
– حجم فایل اصلی: 132 مگابایت

عناوین آموزشی

فصل پنجم: توابع نمایی و لگاریتمی
– آشنایی با توابع نمایی
– انتقال توابع نمایی در راستای محورها
– آشنایی با توابع لگاریتمی
– محاسبه لگاریتم اعداد- معادلات لگاریتمی
– قضایای مربوط به لگاریتم ها

 

ویدئوها و جزوات طبقه بندی شده سایر فصل ها و سرفصل های درسی کتاب حاضر را می توانید از همین سایت دانلود کنید.





:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

پکیج کامل جزوه + ویدئوهای درس سوم زبان یازدهم ( هنر و فرهنگ : art and culture )

کتابزبان انگلیسی یازدهم دبیرستان از 3 درس تشکیل شده است. در این بسته آموزشی کلیه مطالب درس سوم زبان یازدهم در قالب 1 ویدئو و یک جزوه 21 صفحه ای در مدت زمان 1 ساعت و 56 دقیقه تدریس شده است.

ویژگی های بسته آموزشی:

زمان فیلم: 1 ساعت و 56 دقیقه

تعداد ویدئوها: 1

جزوه : 21 صفحه

حجم فایل دانلودی: 151 مگابایت

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور با کیفیت بسیار بالا و قابلیت پرینت

قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب ، تلویزیون ، تبلت و گوشی و تلویزیون هوشمند

برای رشته های ریاضی – تجربی – انسانی – معارف


درس سوم: هنر و فرهنگ (art and culture)

سرفصل های تدریس شده:

– آماده شوید (get ready)

– گفتگو(dialog)

– کلمات جدید (new words)

– روخوانی (reading)

– درک روخوانی (reading comprehension)

– استراتژی خواندن (reference words)

– گسترش دامنه لغت (word development)

– بخش اول گرامر (شرطی نوع صفر و یک)

– شنیداری و گفتاری (listening and speaking)

– تلفظ (pronunciation)

– بخش دوم گرامر(وجه وصفی)

– بخش سوم گرامر(مصدر با to و کاربردهای آن)

 

– تمرینات نوشتاری



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

 

جزوه کامل ریاضی یازدهم تجربی+ نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی

دانلود جزوه تایپ شده، رنگی و مصور کتاب ریاضی یازدهم تجربی ،شامل 7 فصل، در قالب pdf و در 362 صفحه.

کتاب ریاضی یازدهم تجربی از 7 فصل تشکیل شده است. در این جزوه 362 صفحه ای تدریس مصور 7 فصل کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع در 62 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس کتاب ریاضی یازدهم تجربی را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند. برای بالا رفتن کیفیت تدریس از تصاویر و نمودارهای رنگی و زیبا استفاده شده است.

جزوه بصورت تایپ شده، رنگی و با کیفیت بسیار عالی و مناسب برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری

 

ویژگی های بسته آموزشی
– تعداد فصل های کتاب: 7
– تعداد سرفصل های تدریس شده: 62
– تعداد صفحات جزوه: 362
– حجم بسته:14 مگابایت
– ارائه بیش از 500 نمونه سوال طبقه بندی شده امتحانات نهایی ریاضی 3 انسانی و تجربی نظام قدیم به همراه جواب
– تدریس مطالب پیش نیاز از سال های گذشته
 

سرفصل های آموزشی
فصل اول: هندسه تحلیلی و جبر
– دستگاه مختصات
– رابطه خطی (یادآوری )
– شیب و معادله خط راست
– فاصله دو نقطه
– مختصات وسط پاره خط
– فاصله نقطه از خط

– آشنایی با معادله درجه دوم
– حل معادلات درجه دوم به روش فرمول کلی
– حل معادلات درجه 2 به روش تجزیه
– مجموع و حاصل ضرب ریشه ها
– سهمی
– معادلات شامل عبارت های گویا
– حل معادلات رادیکالی
فصل دوم: هندسه
– ترسیم های هندسی
– تناسب
– قضیه تالس
– آشنایی با تشابه
– تشابه مثلث ها
فصل سوم: تابع
– تابع و روش های نمایش آن- قسمت اول (یادآوری)
– تابع و روش های نمایش آن- قسمت دوم (یادآوری)
– آشنایی بیشتر با مفهوم تابع، نمایش جبری تابع (یادآوری)
– دامنه و برد تابع (یادآوری)
– هم دامنه (یادآوری)
– دامنه و برد چند تابع خاص (یادآوری)
– توابع گویا
– تساوی دو تابع
– معادلات و روابط (یادآوری)
– توابع رادیکالی
– توابع چند جمله ای ، متناوب ، پله ای و جزء صحیح
– توابع یک به یک
– توابع وارون
– اعمال جبری روی توابع
 

فصل چهارم: مثلثات

– آشنایی با مفهوم زاویه و اندازه گیری آن
– دایره مثلثاتی
– تعیین مقادیر مثلثاتی برای زاویه های ربع اول و دوم
– تعیین مقادیر مثلثاتی برای زاویه های ربع سوم و چهارم
– توابع مثلثاتی- قسمت اول
– توابع مثلثاتی- قسمت دوم
– توابع مثلثاتی- قسمت سوم
فصل پنجم: توابع نمایی و لگاریتمی
– آشنایی با توابع نمایی
– انتقال توابع نمایی در راستای محورها
– آشنایی با توابع لگاریتمی
– محاسبه لگاریتم اعداد- معادلات لگاریتمی
– قضایای مربوط به لگاریتم ها
 

فصل ششمحد و پیوستگی
– آشنایی با مفهوم حد

– حدهای چپ و راست
– همسایگی یک نقطه
– قضیه های حد
– شگردهای حدگیری از توابع گویا و کسری
– شگردهای حدگیری از توابع مثلثاتی
– پیوستگی
فصل هفتمآمار و احتمال
– مجموعه های اعداد (یادآوری)
– متمم مجموعه (یادآوری)
– پدیده های تصادفی
– اعمال جبری
– محاسبه احتمال
– اصل شمول
– قانون جمع احتمالات
– احتمال بدون رعایت ترتیب
– احتمال با رعایت ترتیب
– پیشامد مستقل
– معیارهای گرایش به مرکز
– معیارهای پراکندگی

 



 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

جزوه + فیلم آموزش کامل فصل اول فیزیک یازدهم ریاضی (فصل اول: الکتریسیته ساکن )

فیلم بسیار با کیفیت + جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فصل اول ” فیزیک یازدهم ریاضی”
کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی از 4 فصل تشکیل شده است. در این بسته ، جزوه 51 صفحه ای + فیلم آموزشی فصل اول کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع و نکات ریز کنکوری در 12 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس فیزیک یازدهم ریاضی را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.

مزایای بسته آموزشی حاضر

– تدریس جامع کلیه ی مطالب فصل اول کتاب درسی
– حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
– حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
– ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
– استفاده از جدول ، نمودار و تصاویر آموزشی سه بعدی و رنگی جهت بالا رفتن کیفیت آموزش

ویژگی های بسته آموزشی حاضر

جزوه: 51 صفحه

زمان آموزش: 5 ساعت

حجم فایل دانلودی: 372 مگابایت

تعداد جلسات آموزش: 12

کیفیت: HD

قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب ، تب لت ، گوشی و تلویزیون های هوشمند


سرفصل های آموزشی:

فصل اول: الکتریسیته ی ساکن

 

آشنایی با الکتریسیته
قانون کولن
میدان الکتریکی
خطوط میدان الکتریکی – بار الکتریکی در میدان
انرژی پتانسیل الکتریکی
پتانسیل الکتریکی
توزیع و القای بار در رساناها
آشنایی با خازن
خازن با دی الکتریک
انرژی خازن
بهم بستن موازی خازن ها
بهم بستن متوالی و ترکیبی خازن ها

 



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور ” ریاضی دهم دبیرستان – رشته های ریاضی و تجربی”

کتاب ریاضی دهم دبیرستان (تجربی – ریاضی نظام قدیم ) از 7 فصل تشکیل شده است. در این جزوه 190 صفحه ای تدریس مصور 7 فصل کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع در 57 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس ریاضی 10 ریاضی- تجربی را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند. برای بالا رفتن کیفیت تدریس از تصاویر و نمودارهای رنگی و زیبا استفاده شده است.

سرفصل های آموزشی:

فصل اول: مجموعه ، الگو و دنباله
-یادآوری مجموعه، مجموعه های اعداد
– بازه
-عملیات مجموعه ها روی بازه ها
– مجموعه های متناهی و نامتناهی
– متمم مجموعه
– اصل شمول
– الگوی خطی
– آشنایی با مفهوم دنباله
– دنباله حسابی
– دنباله هندسی

فصل2: مثلثات
– آشنایی با مفهوم زاویه و اندازه گیری آن
– نسبت های مثلثاتی
– دایره مثلثاتی
– رابطه شیب خط و تانژانت زاویه
– روابط بین نسبت های مثلثاتی – قسمت اول
– روابط بین نسبت های مثلثاتی – قسمت دوم
– تعیین مقادیر مثلثاتی برای ربع های اول و دوم
– تعیین مقادیر مثلثاتی برای ربع های سوم و چهارم

فصل سوم: توان های گویا و عبارت های جبری
– ریشه گیری اعداد حقیقی
– توان رسانی با توان اعداد گویا
– توان رسانی با توان اعداد حقیقی
– عبارت های جبری
– اتحادهای مربع دو جمله ای – مزدوج – جمله مشترک
– اتحاد مکعب مجموع
– اتحاد تفاضل و مجموع مکعب دو جمله
– ساده کردن عبارت های گویا
– تقسیم چند جمله ای ها

فصل چهارم: معادلات و نامعادلات
– آشنایی با معادله درجه دوم
– حل معادلات درجه دوم با روش تجزیه
– حل معادلات درجه دوم به روش ریشه گیری (ریشه زوج)
– حل معادلات درجه دوم به روش مربع کامل
– حل معادلات درجه دوم به روش فرمول کلی (دلتا)
– سهمی
– تعیین علامت توابع درجه اول
– تعیین علامت توابع درجه ی دوم تجزیه شده
– تعیین علامت توابع درجه ی دوم تجزیه نشده
– حل نامعادله
– حل نامعادلات قدرمطلقی

فصل پنجم: تابع
– تابع و روش های نمایش آن- قسمت اول
– تابع و روش های نمایش آن- قسمت دوم
– دامنه و برد تابع
– توابع خطی
– وارون یک رابطه – اختیاری
– تابع یک به یک – اختیاری
– آشنایی با چند تابع خاص
– انتقال نمودار تابع

 

فصل ششم: شمارش ، بدون شمردن
– شمارش- اصل ضرب
– جایگشت
– ترکیب

فصل هفتم: آمار و احتمال

– مفاهیم بنیادی علم آمار
– متغیر و انواع آن
– پدیده های تصادفی
– اعمال جبری روی پیشامدها
– محاسبه احتمال
– قانون جمع احتمالات
– احتمال ، بدون رعایت ترتیب
– احتمال ، با رعایت ترتیب

 



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

جزوه + فیلم آموزش کامل فصل دوم فیزیک یازدهم تجربی (فصل دوم: جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم )

فیلم بسیار با کیفیت + جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فصل دوم ” فیزیک یازدهم تجربی”
کتاب فیزیک یازدهم رشته تجربی از 3 فصل تشکیل شده است. در این بسته ، جزوه 32 صفحه ای + فیلم آموزشی فصل دوم کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع و نکات ریز کنکوری در 10 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس فیزیک یازدهم تجربی را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.

مزایای بسته آموزشی حاضر

– تدریس جامع کلیه ی مطالب فصل دوم کتاب درسی
– حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
– حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
– ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
– استفاده از جدول ، نمودار و تصاویر آموزشی سه بعدی و رنگی جهت بالا رفتن کیفیت آموزش

ویژگی های بسته آموزشی حاضر

جزوه: 32 صفحه

زمان آموزش: بیش از 4 ساعت

حجم فایل دانلودی: 307 مگابایت

تعداد جلسات آموزش: 10

کیفیت: HD

قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب ، تب لت ، گوشی و تلویزون های هوشمند


سرفصل های آموزشی

 

فصل دوم: جریان الکتریکی و مدارهای جربان مستقیم
جریان الکتریکی
مقاومت رساناهای اهمی
انواع مقاومت
نیرو محرکه ی الکتریکی و مدارها
مدار تک حلقه ای
توان در مدارهای الکتریکی
بهم بستن متوالی مقاومت ها
مدارهای چند حلقه ای
بستن مقاومت ها به صورت موازی
مقاومت معادل در حل مسائل

 



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور ” نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی فیزیک3 (رشته تجربی)”.
کتاب مذکور از 4 فصل تشکیل شده است. در بسته آموزشی حاضر نمونه سوالات 15 دوره از امتحانات نهایی کتاب حاضر در 16 عنوان طبقه بندی و حل شده است. دانش آموزانی که قصد دارند کتاب حاضر را امتحان دهند یا قصد شرکت در کنکور سراسری رشته تجربی یا ریاضی را دارند می توانند از این بسته بهره فراوان ببرند.

ویژگی های بسته آموزشی

– تعداد فصل های کتاب: 4
– تعداد سرفصل های تدریس شده: 16
– تعداد کل مسائل حل شده: 180
– تعداد دوره های امتحانی : 15
– تعداد صفحات جزوه : 88

استاد: میرزائی (کارشناسی ارشد فیزیک ذرات بنیادی)

عناوین آموزشی:

فصل اول: الکتریسیته ساکن
– سوالات تعریفی و مفهومی ( 25 مساله )
– رسانای مخروطی شکل ( 3 مساله )
– میدان الکتریکی ، اختلاف پتانسیل الکتریکی ( 5 مساله )
– قانون کولن، برآیند نیروها و میدان های الکتریکی ( 13 مساله )
– ظرفیت ، انرژی ذخیره شده در خازن ها ، خازن معادل ( 10 مساله )

فصل دوم: جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم
– سوالات تعریفی و مفهومی ( 16 مساله )
– مسائل مربوط به کدگذاری مقاومت ها و قانون اهم ( 7 مساله )
– قانون های گره ،حلقه ،کیرشهف و مدارهای الکتریکی ( 13 مساله )

فصل سوم: میدان مغناطیسی و نیروهای مغناطیسی
– سوالات تعریفی و مفهومی ( 30 مساله )
– ذره و سیم درون میدان ( 8 مساله )
– پیچه مسطح ( 6 مساله )
– سیملوله ها ( 3 مساله )

 

فصل چهارم: القای الکترومغناطیسی
– سوالات تعریفی و مفهومی ( 9 مساله )
– قانون لنز ( 11 مساله )
– شار مغناطیسی ، ضریب خودالقایی ، نیرومحرکه الکتریکی ( 10 مساله )
-جریان متناوب ، مبدل ها ( 11 مساله )

 



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

آموزش ویدئویی کامل + جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فصل چهارم ریاضی یازدهم تجربی ( مثلثات )

کتاب ریاضی یازدهم تجربی از 7 فصل تشکیل شده است. در بسته آموزشی حاضر فصل چهارم از کتاب حاضر در مدت زمان 2 ساعت و 15 دقیقه تدریس شده است. دانش آموزانی که قصد دارند مطالب حاضر را امتحان دهند یا قصد شرکت در کنکور سراسری رشته تجربی را دارند می توانند از این بسته بهره فراوان ببرند. چرا که در بسته حاضر نکات کنکوری مهم و ظریفی تدریس شده اند و مسائل مشابه تست های کنکور به دفعات حل شده اند.

مزایای بسته آموزشی
– تدریس جامع کلیه ی مطالب مربوط به عناوین نامبرده
– حل ده ها مساله مهم امتحانی خارج از کتاب
– ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
– استفاده از نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
– قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر ، لب تاب و تلویزیون و گوشی هوشمند.

ویژگی های بسته آموزشی

– تعداد فصل های کتاب: 7
– تعداد فصل های تدریس شده:1
– تعداد سرفصل های تدریس شده: 7
– زمان آموزش: 4 ساعت و 42 دقیقه
– جزوه: 32 صفحه
– حجم فایل اصلی: 175 مگابایت

عناوین آموزشی

فصل چهارم: مثلثات

– آشنایی با مفهوم زاویه و اندازه گیری آن
– دایره مثلثاتی
– تعیین مقادیر مثلثاتی برای زاویه های ربع اول و دوم
– تعیین مقادیر مثلثاتی برای زاویه های ربع سوم و چهارم
– توابع مثلثاتی- قسمت اول
– توابع مثلثاتی- قسمت دوم
– توابع مثلثاتی- قسمت سوم

 

ویدئوها و جزوات طبقه بندی شده سایر فصل ها و سرفصل های درسی کتاب حاضر را می توانید از همین سایت دانلود کنید.





:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

فیلم آموزش کامل درس چهارم زبان انگلیسی هشتم (My healthy: سلامتی من)

کتاب زبان انگلیسی پایه هشتم از 7 درس تشکیل شده است. در این بسته آموزشی کلیه مطالب درس چهارم زبان هشتم در قالب 1 ویدئو و یک در مدت زمان 27 دقیقهتدریس شده است.

ویژگی های بسته آموزشی:

زمان کل : 27 دقیقه
تعداد ویدئوها: 1
حجم فایل دانلودی: 33 مگابایت
قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب و تلویزیون

درس چهارم: سلامتی من ( my healthy )

سرفصل های تدریس شده:

– گفتگو (conversation)
– تمرینات (practices)
– املا و تلفظ (spelling and pronunciation)
– شنیداری و نوشتاری (listening and writing)
– لغت نامه تصویری (photodictionary)

ترجمه مکالمه درس 4 انگلیسی پایه هشتم

Teacher: Are you OK?
Student: No, I’m not. I have a headache.
Teacher: Oh, you have sore eyes, too. You should go home and rest.
Student: Yes, but we have one more class.
Teacher: Don’t worry. I’ll talk to your teacher.
Student: Thanks for your help.
Teacher: Let’s go to the office and call your parents first. Class, be quiet! I’ll be back in a minute.

معلم: حالت خوبه؟
دانش آموز: نه، خوب نیستم. من سردرد دارم.
معلم: اوه شما چشمهات هم درد می کنه. باید بروی خانه و استراحت کنی
دانش آموز: بله اما ما یک کلاس دیگه هم داریم.
معلم: نگران نباش. من با معلم شما صحبت می کنم.
دانش آموز: برای کمک تان ممنونم
معلم: بیا برویم دفتر و ابتدا با پدر مادرت تماس بگیریم. بچه ها ساکت باشید من یک دقیقه دیگر برمی گردم.

 

مطالب سایر درس های کتاب حاضر و سایر کتاب های مقاطع مختلف را می توانید از همین سایت دانلود کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

فیلم آموزش کامل درس سوم زبان انگلیسی هشتم (My abilities: توانایی های من)

کتابزبان انگلیسی پایه هشتم از 7 درس تشکیل شده است. در این بسته آموزشی کلیه مطالب درس سوم زبان هشتم در قالب 1 ویدئو و یک در مدت زمان 38 دقیقه تدریس شده است.

ویژگی های بسته آموزشی:

زمان کل : 38 دقیقه
تعداد ویدئوها: 1
حجم فایل دانلودی: 47 مگابایت
قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب و تلویزیون

درس سوم: توانایی های من ( my abilities)

سرفصل های تدریس شده:

– گفتگو (conversation)
– تمرینات (practices)
– املا و تلفظ (spelling and pronunciation)
– شنیداری و نوشتاری (listening and writing)
– لغت نامه تصویری (photodictionary)

ترجمه مکالمه درس سوم پایه هشتم

Elham: Wow! Your drawing is very good.
Sara: Thanks. Can you draw?
Elham: No, I’m not good at drawing. But I can take good photos.
Sara: Really? Can I see your photos?
Elham: Why not? Come to my house this afternoon.
Sara: Oh, I can’t make it today. How about Thursday afternoon?
Elham: That’s fine. You can bring your drawing book, too.
Sara: Sure.

 

الهام:طراحی تو خیلی خوب است.
سارا: ممنون، تو می توانی طراحی کنی؟
الهام: طراحی من خوب نیست. اما من می توانم عکاسی کنم.
سارا: واقعا؟ می توانم عکس های تو را ببینم؟
الهام: چراکه نه؟ امروز بعد از ظهر به خانه من بیا.
سارا: اوه من نمی توانم امروز این کار را انجام دهم. پنج شنبه بعد از ظهر چطور است؟
الهام: خوبه. تو می توانی کتاب طراحی ات را هم بیاوری.
سارا: البته

 



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور ” فیزیک دوم دبیرستان”
کتاب فیزیک دوم دبیرستان از 6 فصل تشکیل شده است. در این جزوه 189 صفحه ای تدریس مصور 6 فصل کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع و نکات ریز کنکوری در 46 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس فیزیک 2 را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.

ویژگی های بسته آموزشی حاضر

– تدریس جامع کلیه ی مطالب کتاب درسی
– حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
– حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
– ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
– چهار جلسه آموزش اضافی در زمینه بردارها ( جهت آمادگی ریاضی دانش آموز برای مطالب بعدی )
– استفاده از جدول ، نمودار و تصاویر آموزشی سه بعدی و رنگی جهت بالا رفتن کیفیت آموزش

سرفصل های آموزشی

فصل اول: فیزیک و اندازه گیری

اندازه گیری
نماد علمی
آشنایی با مفهوم بردار
جمع و تفریق برداری

فصل دوم- حرکت شناسی
آشنایی با علم مکانیک و اصطلاحات اولیه ی آن
نمودار مکان – زمان
معادله ی حرکت
سرعت متوسط در یک بعد
سرعت لحظه ای در یک بعد – حرکت یکنواخت
شتاب متوسط – شتاب لحظه ای
حرکت با شتاب ثابت – قسمت اول
حرکت با شتاب ثابت – قسمت دوم

فصل سوم – دینامیک
آشنایی با مفاهیم اولیه ی دینامیک
قانون های نیوتن
نیروی گرانشی
نیروی وزن – شتاب گرانش
نیروی عمودی سطح
نیروی اصطکاک
نیروی کشش نخ – نیروی کشش فنر
استفاده از قانون های نیوتن درباره ی حرکت

فصل چهارم- کار و انرژی
آشنایی با مفهوم کار – قسمت اول
آشنایی با مفهوم کار – قسمت دوم
قضیه ی کار و انرژی
رابطه کار و انرژی پتانسیل
انرژی مکانیکی در غیاب نیروهای مقاوم
انرژی مکانیکی در حضور نیروهای مقاوم
توان

 

فصل پنجم- ویژگی های ماده
حالت های مختلف ماده
آشنایی با مفهوم چگالی
نیروهای بین مولکولی
فشار در شاره ها
محاسبه ی فشار در مایع ها
آزمایش توریچلی
فشار پیمانه ای
اصل پاسکال

فصل ششم- گرما و قانون گازها

مروری بر مفاهیم اولیه ی گرما و گرماسنجی
تعادل گرمایی – گرمای ویژه
گرما و گرماسنجی
حالت های ماده
تبخیر سطحی – تبخیر – میعان
انبساط گرمایی
انبساط غیر عادی آب
انتقال گرما
قانون گازهای کامل



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

فیلم آموزش کامل درس دوم زبان انگلیسی هشتم (My week: هفته من)

کتاب زبان انگلیسی پایه هشتم از 7 درس تشکیل شده است. در این بسته آموزشی کلیه مطالب درس دومزبان هشتم در قالب 1 ویدئو و یک در مدت زمان 30 دقیقهتدریس شده است.

ویژگی های بسته آموزشی:

زمان کل : 30 دقیقه
تعداد ویدئوها: 1
حجم فایل دانلودی: 38 مگابایت
قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب و تلویزیون

درس دوم: هفته من ( my week )

سرفصل های تدریس شده:

 

– گفتگو (conversation)
– تمرینات (practices)
– املا و تلفظ (spelling and pronunciation)
– شنیداری و نوشتاری (listening and writing)
– لغت نامه تصویری (photodictionary)



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا

عکس های سحر آربین

عکس های سحر آربین

 گفتگو با سحر آربین, عکس های سحر آربین 

 

سحر آربین بازیگر ایرانی

سحر آربین بازیگر سینما و تلویزیون ایران است،سحر آربین نخستین بار در سینما حضور یافته است.

چکیده ای از بیوگرافی سحر آربین :

نام : سحر آربین

زاده : ۲ خرداد ۱۳۶۲

محل تولد: تهران

حرفه : بازیگر

تحصیلات : فوق دیپلم رشته معماری

سال فعالیت : ۱۳۸۳ تا کنون

 

بیوگرافی سحر آربین :

سحر آربین متولد ۲ خرداد ۱۳۶۲ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. سحر آربین فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته معماری از دانشگاه علمی کاربردی می باشد . سحر آربین نخستین بار در سینما حضور یافته و در سال ۱۳۸۳ در فیلم شارلاتان به کارگردانی آرش معیریان بازی کرده است.

 

 گفتگو با سحر آربین, عکس های سحر آربین 

 

بیوگرافی سحر آربین  

 

سحر آربین کار بازیگری را با تئاتر و گذراندن دوره های بازیگری در مدرسه استاد سمندریان آغاز کرده است. سحر آربین در سریال نیمه کاره «چاه پنجاه» به کارگردانی اصغر هاشمی و پیش از این با مهدی صباغ زاده فیلم سینمایی «راه بهشت» را نیز کار کرده است.

 

سحر آربین بازی در ژانر کمدی را دوست دارد. طبق گفته خودش کمدی خیلی خاص و دلنشین است و بازیگر باید قابلیت هایی داشته باشد تا بتواند در ژانر کمدی فعالیت کند. البته، به بازی در ژانر درام هم علاقه دارد و به غیر از مجموعه «اولین انتخاب»، در کارهایی که بازی کرده که نقش منفی هم داشته است. سحر آربین اعتماد به نفس بالایی دارد و تا به حال به هر چیزی که اراده کرده رسیده است.

 

 گفتگو با سحر آربین, عکس های سحر آربین 

 

عکس های جدید سحر آربین 

 

آثار سحر آربین :

فیلم بارکد (۱۳۹۴)

فیلم وقتی برگشتم… (۱۳۹۴)

فیلم شارلاتان (۱۳۸۳)

سریال اولین انتخاب

 

تئاتر:

سلامان و ابسال و…

 

تصاویر سحر آربین :

 گفتگو با سحر آربین, عکس های سحر آربین 

 

سحر آربین  

 

 گفتگو با سحر آربین, عکس های سحر آربین 

 

عکس سحر آربین

 

 گفتگو با سحر آربین, عکس های سحر آربینعکس های جدید سحر آربین

 

 

 گفتگو با سحر آربین, عکس های سحر آربین 

 

عکس سحر آربین به همراه لاله اسکندری در سریال اولین انتخاب



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد